sk flödesprepp av turbo
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10193
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: sk flödesprepp av turbo
Vill nog inte döma ut detta utan vidare eftertanke.
Jag anar en del funktioner kring detta.
Och i övrigt om oljerestriktorn, det har juh faktiskt visat sig att Garrettaggregaten mår bra med en extra restriktor.
för mycket olja kan leda till exakt de problemen du räknar upp.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: sk flödesprepp av turbo
Jaha, och vad förväntar du dig vinna på att minska höjden mellan hjul och backplate...? Framförallt kan du verifiera att det blir någon skillnad före och efter...
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10193
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: sk flödesprepp av turbo
För att hitta en enkel liknelse för att förklara varför jag misstänker garrett inte chansat där.
En pickup har lägre luftmotstånd med flaklämmen uppe istället för nere.
Detta pga det bildas en 'luftkudde' som styr luften rätt över bilen.
I övrigt har jag läst nånstans att det också är medvetet med ett litet luftläckage där, detta pga man får effektivare kylning på impellern längst ut.
En pickup har lägre luftmotstånd med flaklämmen uppe istället för nere.
Detta pga det bildas en 'luftkudde' som styr luften rätt över bilen.
I övrigt har jag läst nånstans att det också är medvetet med ett litet luftläckage där, detta pga man får effektivare kylning på impellern längst ut.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10193
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: sk flödesprepp av turbo
Nej du får verifiera först.
Och, har du räknat på areorna i din svengelska plung?
Det låter nämligen som du antar vilt i det sista du skrev.
Och, har du räknat på areorna i din svengelska plung?
Det låter nämligen som du antar vilt i det sista du skrev.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10193
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: sk flödesprepp av turbo
Nåt som är lite lustigt Alexander, är att dina storys ändras ofta då nån kommer med fakta som säger nåt annat.
Så tyvärr blir det svårt för dig att övertyga folk.
Så tyvärr blir det svårt för dig att övertyga folk.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: sk flödesprepp av turbo
Nu menar jag inte att vara elak eller dryg... eller nåt annat, men...Big Al skrev:...Så nu tycker jag vi snör bort de externa oljerestriktorerna på Garrett BB aggen och låter de leva lite längre...
Hur funkar det där rent juridiskt?
Övertog du just Garrets garantiåtagande?
Re: sk flödesprepp av turbo
Gäller detta även mitt aggregat? Garret gtx3582r, har kört både restriktor och filter före turbon och hittils funkat fint?
0708960667
Re: sk flödesprepp av turbo
Kanske inte är någon dum ide att borra upp den externa restriktorn för framtida bruk då? Ja jag körde vevras rätt skapligt på min maskin och mycket spån blev det, gissar att det var det lilla filtret som räddat turbon, köpte det för säkerhets skull strax innan och det följde med tre olika insatsfilter, har för mig jag satte in det finmaskigaste av dem. Drygt 300:- är billigt jämfört med ras... Ska plocka isär det för skojs skull snart och se hur mycket som fastnat tänkte jag. Va stort va förresten hålet i den inbyggda restriktorn?
0708960667
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10193
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: sk flödesprepp av turbo
Kör du vevras så hamnar ju spånen i tråget.
Olja som sugs upp med pumpen filtreras ju innan den går iväg vidare till motorn igen.
Låt restriktorn vara du, det är mitt tips.
Ett kullager mår inte bra av för mycket olja.
Ska bara vara en tunn tunn dimma som smörjer.
Olja som sugs upp med pumpen filtreras ju innan den går iväg vidare till motorn igen.
Låt restriktorn vara du, det är mitt tips.
Ett kullager mår inte bra av för mycket olja.
Ska bara vara en tunn tunn dimma som smörjer.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!