I Usa åker dom Fort på alla sorts däck http://www.racingjunk.com/category/1402 ... l-Car.html
Men på Svenska banor med mediokert fäste så är det en fördel med bredare däck
Förstår inte riktigt varför man skall halka omkring på för små däck om inte klassen kräver det
Fint bygge förövrigt
har ni kört med orginal bakaxel i år eller har jag läst fel kraftigt imponerad att den har hållt i så fall
hur funkar de med dubbla wastegates de är ju många som säger att de är så svårt med dubbelturbo och dubbla wastegates som att tex få turbona att ladda lika och att en av turbona blir lite favorit
gillar ditt bygge enormt och har själv planer på dubbelturbo i min rod
bygger om en nash från 1939 till hotrod
volvo 965 v90 -98 till salu 35 000kr
kan tillägga att min tangentbort är fullt i grogg därav en hel del missade bokstäver
Jo vi har kört med svetsad orginal Volvo axel i år. Och har inte kört sönder en enda drivaxel. Har hållit förbluffande bra. Inte äns vridan splines när vi har kollat.
När vi körde på mantorp som var första klistrade banan vi provade så trode vi den skulle tacka för sig.
Men jag tror att automatlåda gör det snällare mot axlen.
Jo jag tror nog det fungerar bra med dubbla wastegates. Vi har ju lite instabilt laddtryck men det beror nog snarare på dålig kvalle på wgs samt att vi inte har någon laddtrycks reglering förutom fjädrarna i wastegatesen.
Och förmodligen så kan dom inte flöda bort alla avgaser som behövs då laddtrycket gärna drar iväg lite med varvet.
Ska bara tillägga igen att jag är inte ägare till bilen, men är med i teamet som bygger den.
okej
ja nog viste jag att volvo axeln ar hyfsad stadig men inte så stadig
ja då borde ju en volvo axel hålla till min bil å gatan med oklistrade däck och dåligt fäste de blir också automat
ja hoppas ni kämpar på med bilen och blir ni less och vill skänka bort bakfälgarna med däck så tar jag gärna emot dom
bygger om en nash från 1939 till hotrod
volvo 965 v90 -98 till salu 35 000kr
kan tillägga att min tangentbort är fullt i grogg därav en hel del missade bokstäver
Team Chevy740 växer!
Ja som rubriken antyder växer vi oss nu lite större, nytillskottet är en VW LT35 av 2001-årsmodell.
Detta kommer att bli vår dragbil en bra tid framöver hoppas vi på, och just nu pågår arbetet med att snygga till den parallellt med att fixa det sista i bakvagnen på Volvon. Närmare säsongen blir det även dags att investera i den egen släpvagn, och vi har då ett komplett ekipage att ta oss till olika evenemang med. Så när vi nu slipper problem med att jaga dragbilar och släpvagnar så kommer vi att synas betydligt mer under 2010, så länge racebilen håller vill säga.