Lynx 1260 trippel "the story"

Allt inom snöskotrar
Jonas N
För mycket laddtryck
Inlägg: 175
Blev medlem: mån okt 06, 2003 11:44 pm
Ort: Umeå/Ersmark

Inlägg av Jonas N »

Kadett4wd skrev:jag vill se cylindrarna om de portas =)
Va hur vad...Vadå portning, vad är det ? Är det inte standard ?

Bild
Bild
Bild
Bild
Ser du om det är filat någonstans ?
Sjön suger utan turbo --------------- Projekt : Lynx 1260 trippel & Båt
Bild
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10195
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Inlägg av Kadett4wd »

nej det där såg juh helt standard ut =)
Användarvisningsbild
Johan Lindberg
Forumsberoende
Inlägg: 750
Blev medlem: mån nov 08, 2004 6:26 am
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Inlägg av Johan Lindberg »

inga "rave" ventiler kvar heller?


Ett tips är att göra en förstärkning där, rev'arna brukar ju kunna spricka där blåa sträcket är och med en trippel blir nog inte belastningen mindre
Bild
Jonas N
För mycket laddtryck
Inlägg: 175
Blev medlem: mån okt 06, 2003 11:44 pm
Ort: Umeå/Ersmark

Inlägg av Jonas N »

Johan Lindberg skrev: Ett tips är att göra en förstärkning där, rev'arna brukar ju kunna spricka där blåa sträcket är och med en trippel blir nog inte belastningen mindre
Men jösses, detta är ju den sista riktiga järnlynxen som finnarna byggde ? Dom är i en egen klass när det gäller hållbarhet går inte att jämföra med skidoo REV, kolla på tidigare bilder på insidan av samma ställe som du markerat, klart dom har förstärkt redan, det var synd att finnarna inte fatta på engång att det skulle vara trippel i denna :lol:
Sjön suger utan turbo --------------- Projekt : Lynx 1260 trippel & Båt
Bild
Användarvisningsbild
Johan Lindberg
Forumsberoende
Inlägg: 750
Blev medlem: mån nov 08, 2004 6:26 am
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Inlägg av Johan Lindberg »

Hehe så bra då, har du klarat dig där tankfästet går upp igenom tunneln då? (under dynan) där hade en kompis spruckit efter en säsong.

Avgasgiljotinerna då? "lågvarvsegenskaperna är inget att ha vad fan skall man vara där nere å göra" eller hur är tanken :P
Holm
För mycket laddtryck
Inlägg: 115
Blev medlem: fre maj 11, 2007 7:18 am
Ort: Grängesberg

Inlägg av Holm »

Grymt fint!
Blir väl nog med botteneffekt ändå i denna rova utan avgasventiler...
Audi A4 Tdiq
BMW E36 2.8 Turbo 490whp
Skidoo Summit Freeride
Jonas N
För mycket laddtryck
Inlägg: 175
Blev medlem: mån okt 06, 2003 11:44 pm
Ort: Umeå/Ersmark

Inlägg av Jonas N »

För er som är oroliga för botten vridet kan jag medela att rave ventiler kommer sitta på motorn, bilderna kanske är lite missvisande/ svåra att se. Skulle kännas ytterst dumt att ta bort en så smart lösning.

Var tvungen att göra en skyllt att sätta på garage dörren så gäster skulle vara förberedda på det grova skoter våldet. Tror annars dom svimmat, bara synen av blocket med cylindrar får vilken annan motor att framstå som liten.

Bild
Ni som lätt får ont i huvudet av cnc-billet bearbetade detaljer bör inte läsa längre i denna tråd. Det är nu det skenar utom räckhåll.
Sjön suger utan turbo --------------- Projekt : Lynx 1260 trippel & Båt
Bild
Användarvisningsbild
lahi
För mycket laddtryck
Inlägg: 425
Blev medlem: fre apr 04, 2008 3:50 pm
Ort: Halmstad

Inlägg av lahi »

Hehe, humor :hihi:

Oooo, frästa grejor! Postapostaposta :thumbright:
------------------------
Lotus Elise S2 -01 Finbilen
Suzuki GSX-R 1195 Turbo 313 hk/222 Nm på hjulet vid 1,4 bar. Nuvarande tryck 2,3 bar :) Huliganhoj 1
Husaberg FS650E Motard -02 Huliganhoj 2
700 cc tvåtakts amatörbygge med snöskotermotor
Saab 9-5 Kombi familjetransportör
Citroen Berlingo laståsna
ands
Lite mer laddtryck
Inlägg: 23
Blev medlem: tor sep 30, 2010 10:01 am

Inlägg av ands »

de va tamefan de skummaste jag sett :shock:
och ja nog blir man avskräckt..
men annars grymt fint arbete :thumbright:
________Taaapppiinnaaavviiooo__________
Tykoo
Lite mer laddtryck
Inlägg: 16
Blev medlem: lör aug 23, 2008 11:15 pm

Inlägg av Tykoo »

så sjukt fränt! mer mer mer! :twisted:
Användarvisningsbild
tompan
Lite mer laddtryck
Inlägg: 28
Blev medlem: mån mar 09, 2009 5:12 pm
Ort: arjeplöög! / ume

Inlägg av tompan »

fräckt! :D hungrar efter mer!
Användarvisningsbild
Leif Backlund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 241
Blev medlem: tor mar 18, 2004 9:26 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av Leif Backlund »

Väntar på mer....
Bild
Jonas N
För mycket laddtryck
Inlägg: 175
Blev medlem: mån okt 06, 2003 11:44 pm
Ort: Umeå/Ersmark

Inlägg av Jonas N »

Jag har varikt sjuk några dagar, men nu har ni väntat läng nog.

Bild
Förstärknings plåt fräst i 12mm aluminium plåt. Dom 2 stora hålen är för att kunna sticka in spärrskafft förlängaren och kunna dra åt skruvarna till motorfästena, så det gäller att tänka ett steg längre hela tiden. Alla hål har ett syfte det kommer ni se senare.

Bild
Monterad i chassiet notera även överfallet som går ovanför motorblocket, det här blir nog stadigt. Motorblocket är bara löst liggandes på plats utan fästen än så länge.

Bild
En förstärknings platta till motorblocket, fräst ur 20mm aluminium plåt.

Bild
Motorblocket behöver nog all hjälp det kan få för att bibehålla rakheten när vevaxeln börjar vobbla likt en överkokt varmkorv :lol:
Sjön suger utan turbo --------------- Projekt : Lynx 1260 trippel & Båt
Bild
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 892
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Markus »

är ruskigt imponerad! bjud på mer info nu!
ands
Lite mer laddtryck
Inlägg: 23
Blev medlem: tor sep 30, 2010 10:01 am

Inlägg av ands »

grymt stilrent, de enda jag har att säga :wink:
________Taaapppiinnaaavviiooo__________
Skriv svar