"Den Vite" Volvo 945 Classic -98
- Truls_Nordahl
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 432
- Blev medlem: sön jan 01, 2017 3:10 am
- Ort: Österlen/Skåne
Re: Den Vite Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)
Såg nu att do88 tillverkat slangpaket även till oljekylaren, så det fick givetvis beställas!
Beställde även rostfria slangklämmor till dom.
http://www.do88.se/sv/artiklar/volvo-74 ... ylare.html
http://www.do88.se/sv/artiklar/slangkla ... it167.html
Beställde även rostfria slangklämmor till dom.
http://www.do88.se/sv/artiklar/volvo-74 ... ylare.html
http://www.do88.se/sv/artiklar/slangkla ... it167.html
Tack till:
do88.se
KL Racing
do88.se
KL Racing
- Truls_Nordahl
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 432
- Blev medlem: sön jan 01, 2017 3:10 am
- Ort: Österlen/Skåne
Re: Den Vite Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)
Brukar ha lite taskigt CO värde på besiktningen, om än inom gränsen. Tänkte därför testa denna produkten från Tripak. Har inte några större förväntningar,
men är ändå nyfiken på om det funkar så bra som dom skriver.
http://www.tripak.se/bensin-booster/
men är ändå nyfiken på om det funkar så bra som dom skriver.
http://www.tripak.se/bensin-booster/
Tack till:
do88.se
KL Racing
do88.se
KL Racing
- Truls_Nordahl
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 432
- Blev medlem: sön jan 01, 2017 3:10 am
- Ort: Österlen/Skåne
Re: Den Vite Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)
Ja då återstår att till våren se om den håller vad den lovar!
Har inga förhoppningar att den ska ge ökad effekt, det är bara CO jag vill ha ner en smula.
Har inga förhoppningar att den ska ge ökad effekt, det är bara CO jag vill ha ner en smula.
Tack till:
do88.se
KL Racing
do88.se
KL Racing
- Truls_Nordahl
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 432
- Blev medlem: sön jan 01, 2017 3:10 am
- Ort: Österlen/Skåne
Re: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)
Fick mina do88 slangar till oljekylen i dag. Detta var det sista slangpaketet som behövdes för att vara
komplett med silikonslangar i motorrummet nu.
komplett med silikonslangar i motorrummet nu.
Tack till:
do88.se
KL Racing
do88.se
KL Racing
- Truls_Nordahl
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 432
- Blev medlem: sön jan 01, 2017 3:10 am
- Ort: Österlen/Skåne
Re: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)
Tack till:
do88.se
KL Racing
do88.se
KL Racing
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)
Tycker du kan ge dom åt mig ist. Dom sku bara funnits i 18"
(jag hade behållt dom silver)
//R
(jag hade behållt dom silver)
//R
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
- Truls_Nordahl
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 432
- Blev medlem: sön jan 01, 2017 3:10 am
- Ort: Österlen/Skåne
Re: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)
Haha! Ja det kunde jag ju! Jo 18" hade varit najs!
Tack till:
do88.se
KL Racing
do88.se
KL Racing
Re: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)
Jag har provat att pulverlacka några galaxy vita, RAL 9010 mera bestämt. Resultatet blev bra men det kändes konstigt, hade också behålt dom silver.
Daniel Ingemarsson
Eslöv/Åhus
0703288947
E34 525 m50 turbo -96
Chevy Truck Atlas 4200 Turbo -55
Eslöv/Åhus
0703288947
E34 525 m50 turbo -96
Chevy Truck Atlas 4200 Turbo -55
- Truls_Nordahl
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 432
- Blev medlem: sön jan 01, 2017 3:10 am
- Ort: Österlen/Skåne
Re: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)
Okej! Vi får mycket lackat till jobbet i RAL 9010 faktiskt.
Ja är kanske bäst att behålla dom silvriga ändå.
Ja är kanske bäst att behålla dom silvriga ändå.
Tack till:
do88.se
KL Racing
do88.se
KL Racing
Re: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)
Vill du ha vita fälgar så sälj dessa och köp motorsportfälgar.
oldforgemotorsport @Instagram
Turbos are like tampons, every pussy have one.
Turbos are like tampons, every pussy have one.
- Truls_Nordahl
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 432
- Blev medlem: sön jan 01, 2017 3:10 am
- Ort: Österlen/Skåne
Re: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)
Tanken har slagit mig faktiskt, men då skulle jag behållt dessa med. Problemet är bara att motorsportfälgar är så s#tans dyra.
Tack till:
do88.se
KL Racing
do88.se
KL Racing
Re: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)
Kolla på Team Dynamics. Dom är prisvärda för vara motorsport fälgar. Brukar vara bra erbjudande på dom rätt ofta. Tex på demontweeks
Mvh Andreas
Mvh Andreas
Garage och renovering färdigt år 2...
- Truls_Nordahl
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 432
- Blev medlem: sön jan 01, 2017 3:10 am
- Ort: Österlen/Skåne
Re: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)
Ska kolla där! Tack så mycket för tipset!
Tack till:
do88.se
KL Racing
do88.se
KL Racing
- Truls_Nordahl
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 432
- Blev medlem: sön jan 01, 2017 3:10 am
- Ort: Österlen/Skåne
Re: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)
Jaha! Efter många villovägar hos Postnord dök slutligen min A-kam upp i dag.
Lär inte ge mer än max 5hk extra, men har ett bredare register än original T-kam.
Lär inte ge mer än max 5hk extra, men har ett bredare register än original T-kam.
Tack till:
do88.se
KL Racing
do88.se
KL Racing
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 299
- Blev medlem: fre jul 19, 2013 9:27 pm
- Ort: Ulricehamn
Re: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)
A-kammen funkar klockrent till lättare trim och är enligt mig klart trevligare än t-kammen! Tror du blir nöjd