Provade med inställningarna som jag körde med nu sist i fällfors, förutom med nya slicks nu.
Launchade med 1.6bar 7000rpm 1:a repan å det fanns då fäste, men repan vart inte så bra. Var upp på varvstoppen på trean, och det hände även på 2:a repan.
Så jag fick lite gliringar om det av polarna.
Launchen ställdes upp till 2:a repan men som sagt även där på varvstoppen men inte lika mycket som repan före.
3:e repan kändes bra och växlarna satt denna gång men kände att jag hade kunnat ladda mer i starten än det blev en bra start.
Då var det dags för eliminering
Då ställdes launchen upp till 1.9bar
varvstoppen till 8300rpm tidigare var det 8000rpm
Laddtrycket höjdes till 2.2bar från 2bar
Märkte på loggen att mina 1680 spridare börja va på gränsen till slut, blir byta dom till nästa år.
E1 skulle jag möta en bil som kört ca 2-3sek långsammare under dagen. Min första tanke var då att då håller jag igen lite, men när jag närmade mig starten så tänkte jag att det är lika bra att köra fullt.
Gick vidare till nästa omgång, då blev det ingen mindre än fredde vit pv.
E2 mot fredde, vart en liten värmare. Backade tillbaka och tänkte bara att nu måste jag vara snabb på granen.
Tror båda stod å Launchade ett tag kändes det som iallafall, det greppa bra i starten och snabbt i med trean (startar på 2:an) kände att nu bar det iväg. Men den lyckan var inte långvarig, började gå dåligt och sen såg jag det bolmade från avgasröret. Blåst toppackning, surt som attan.
Bästa tiderna för dagen var
60fot 1.43s
201m 6.43s
Hastighet 182.6km/h
Men jag är väldigt nöjd över hur bilen går.
Nu blir det byta och fixa lite saker till nästa sommar.
Finns några filmer och bilder på min facebook
Bilder finns på Instagram
teamturbozon
- FB_IMG_1632052361018.jpg (123.89 KiB) Visad 3561 gånger
- FB_IMG_1632070703122.jpg (54.55 KiB) Visad 3561 gånger
- FB_IMG_1632073007843.jpg (101.86 KiB) Visad 3561 gånger