robbz BMW M3 e30, 976hk / 1060Nm på 2.2bar www.robbz.se
Re: robbz BMW M3 e30, 976hk / 1060Nm på 2.2bar
Så underbart vackert! Hoppas att få se detta monster på någon bana i sommar!
11.90 - 182km/h med vinterpulkan!
9.93 - 221km/h, med Starleten. Nu börjar jakten på 8:an!
9.93 - 221km/h, med Starleten. Nu börjar jakten på 8:an!
Re: robbz BMW M3 e30, 976hk / 1060Nm på 2.2bar
Ser bra ut som vanligt. Att ni inte mirade in ventilerna i säterna så du kan slippa lachcaps när det ändå vart så omfattande toppjobb?
Finns planerna kvar på att byta turbo eller blir den kvar denna säsong?
Finns planerna kvar på att byta turbo eller blir den kvar denna säsong?
- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
Re: robbz BMW M3 e30, 976hk / 1060Nm på 2.2bar
Tack så mycket...sågs vi inte på mantorp i somras? har för mig att vi pratade på startplattan...isf var du en trvlig prick-TLM- skrev:Så underbart vackert! Hoppas att få se detta monster på någon bana i sommar!
Robban: Tack mannen, nja ser det som ett skydd för ventilskaften så dom slipper bli gopiga och få form från excentern(visst det tar ju ett tag men vafan )
-turbon blir nog kvar, är grymmt nöjd med den! men man vet aldrig om man får någe dille och kommer över nån lämplig pjäs som kan ladda 3 bar plus som motorn är byggd för...
däremot såg jag nu att min oljetillförsel är typ 6mm...funderar på att strypa ner den till 2mm och se om man får lite tidigare spool
/mvh
976hk och 1060Nm på 2.2bar
spons: http://www.PBZ.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.robbz.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
spons: http://www.PBZ.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.robbz.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
Re: robbz BMW M3 e30, 976hk / 1060Nm på 2.2bar
Hmm... Jag var på Bilsports actionmeet sommaren som var, men troligtvis var jag i ett konstigt rus då jag körde nytt personbästa den dagen. Men jag kan ändå inte minnas att jag såg varken dig eller din bil?
11.90 - 182km/h med vinterpulkan!
9.93 - 221km/h, med Starleten. Nu börjar jakten på 8:an!
9.93 - 221km/h, med Starleten. Nu börjar jakten på 8:an!
Re: robbz BMW M3 e30, 976hk / 1060Nm på 2.2bar
hmm...måste ha varit du.....hur många åker gråa turbomatade starlets?
-stog före dig i uppliningen och du visade mig hur du hade monterat din givare för antilaggen....men kan ha varit nån annan kanske? aja skit samma....i år blir det röjj på banorna runtom i landet
/mvh
-stog före dig i uppliningen och du visade mig hur du hade monterat din givare för antilaggen....men kan ha varit nån annan kanske? aja skit samma....i år blir det röjj på banorna runtom i landet
/mvh
976hk och 1060Nm på 2.2bar
spons: http://www.PBZ.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.robbz.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
spons: http://www.PBZ.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.robbz.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
Re: robbz BMW M3 e30, 976hk / 1060Nm på 2.2bar
Jag skäms fan om vi setts på Mantorp i somras!
kan du identifiera tjockisen längst till vänster i bild? =)
http://www.ttxenon.se/starlet/mantorp2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
kan du identifiera tjockisen längst till vänster i bild? =)
http://www.ttxenon.se/starlet/mantorp2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
11.90 - 182km/h med vinterpulkan!
9.93 - 221km/h, med Starleten. Nu börjar jakten på 8:an!
9.93 - 221km/h, med Starleten. Nu börjar jakten på 8:an!
Re: robbz BMW M3 e30, 976hk / 1060Nm på 2.2bar
haha ja det var fan du, fyllskalle!!
faktum är att man pratar med så otroligt mycket nya människor när man är ute på träffar, så det är näst intill omöjligt att komma ihåg allt och alla...
-vi både ses och hörs nog i sommar ska du se=)
/mvh
faktum är att man pratar med så otroligt mycket nya människor när man är ute på träffar, så det är näst intill omöjligt att komma ihåg allt och alla...
-vi både ses och hörs nog i sommar ska du se=)
/mvh
976hk och 1060Nm på 2.2bar
spons: http://www.PBZ.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.robbz.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
spons: http://www.PBZ.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.robbz.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
Re: robbz BMW M3 e30, 976hk / 1060Nm på 2.2bar
Jag begriper inte hur jag kunnat glömma att vi träffats.. (Guldfisk)
Hur fort gick bilen din då?
Hur fort gick bilen din då?
11.90 - 182km/h med vinterpulkan!
9.93 - 221km/h, med Starleten. Nu börjar jakten på 8:an!
9.93 - 221km/h, med Starleten. Nu börjar jakten på 8:an!
Re: robbz BMW M3 e30, 976hk / 1060Nm på 2.2bar
hehe...får skylla på värmen=)
nej fan det vart fiasko för min del då jag får skylla på att det var första dragracetävlingen med nybyggd bil och orutinerad förare...
-körde mittenelvor med 60fot på allt mellan 2-2.5sek och slutfart på 216km/h....inget att skryta om direkt! Men räkna med bättre tider i år med avsedda dämpare, mer effekt, och en mer tränad förare ....men bilen höll fint och då får man vara nöjd!
hur gick det själv?
/mvh
nej fan det vart fiasko för min del då jag får skylla på att det var första dragracetävlingen med nybyggd bil och orutinerad förare...
-körde mittenelvor med 60fot på allt mellan 2-2.5sek och slutfart på 216km/h....inget att skryta om direkt! Men räkna med bättre tider i år med avsedda dämpare, mer effekt, och en mer tränad förare ....men bilen höll fint och då får man vara nöjd!
hur gick det själv?
/mvh
976hk och 1060Nm på 2.2bar
spons: http://www.PBZ.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.robbz.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
spons: http://www.PBZ.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.robbz.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
Re: robbz BMW M3 e30, 976hk / 1060Nm på 2.2bar
Haha! Ja effekt hade du ju för lite av!
Jag körde 1.64 i 60-fot med 205mm dot däck, och växling till 2:an efter 1.06sek. 11.90sek 181km/h.
Kämpar för att få ihop den nya räsern till denna sommar. M20B25 med turbo, 8.5" slicks. Behöver jag nämna vilken kaross som skall köras?
Jag körde 1.64 i 60-fot med 205mm dot däck, och växling till 2:an efter 1.06sek. 11.90sek 181km/h.
Kämpar för att få ihop den nya räsern till denna sommar. M20B25 med turbo, 8.5" slicks. Behöver jag nämna vilken kaross som skall köras?
11.90 - 182km/h med vinterpulkan!
9.93 - 221km/h, med Starleten. Nu börjar jakten på 8:an!
9.93 - 221km/h, med Starleten. Nu börjar jakten på 8:an!
Re: robbz BMW M3 e30, 976hk / 1060Nm på 2.2bar
Jaha dags för en liten update då igen......
Bilen bromsades på PBZ i söndags eftersom den kändes starkare än föra året under mellanregistret.....sagt och gjort väl i rototesten så märktes det stor skillnad då vi började bromsa, den gick lite magert över hela mellanregistret....efter att Arash finjusterat mappen så upplever jag bilen lite "snällare" att köra på något skumt vis?
Det som hänt under vintern och våren som kan bidragit till effekt/vridökningen är följande:
-Krashade alla ventiler pga för klena ventilfjädrar i höstas, därav topprenoveringen som innebar nya ventiler, styrningar, säten osv....
-Matat i E-85 i tanken ist för E-75 som den bromsades på senast (oktober-09)
-Svarvat en liten restriktor till oljetillförseln till turbon, gick ner från 6mm till 2,5mm
vad som påverkat vet jag ej, kanske en combo eller inte...trots att det var så sjuukt varmt i söndags då vi hade närmare 30+ i bromsrummet och en jäkla luftfuktighet så vart det en klar förbättring mot -09....då hade vi 6+ i bromsrummet!
är sjuukt glad till förbättringen och att allt lirade från början till slut, vill än en gång tacka Arash Adib för mappningen/bromsningen, PPF för bra support och som alltid skickar sköna grejjer, denna gången vart det en sats pyramider som håller motorn tät och fin, samt lite annat smått och gott, nobbe och danne samt alla andra polare som hjälpt till....
här kommer lite bilder:
kastade upp lite material i munktellen och började veva....
lätt som en enkel....bara att sveissa fast i nippeln..
härlig skillnad...från 6mm till 2,5mm!
svetsade dit en ny anslutning för mätning av avgastemp..
riggat i rototesten..
nästan färdigkopplat
slutresultatet....riktigt nöjd! nu vet man att maskinen får det den behöver och ger extra kräm lite tidigare...det tycker jag om
-jämförelse med förra årets mapp...
Bilen bromsades på PBZ i söndags eftersom den kändes starkare än föra året under mellanregistret.....sagt och gjort väl i rototesten så märktes det stor skillnad då vi började bromsa, den gick lite magert över hela mellanregistret....efter att Arash finjusterat mappen så upplever jag bilen lite "snällare" att köra på något skumt vis?
Det som hänt under vintern och våren som kan bidragit till effekt/vridökningen är följande:
-Krashade alla ventiler pga för klena ventilfjädrar i höstas, därav topprenoveringen som innebar nya ventiler, styrningar, säten osv....
-Matat i E-85 i tanken ist för E-75 som den bromsades på senast (oktober-09)
-Svarvat en liten restriktor till oljetillförseln till turbon, gick ner från 6mm till 2,5mm
vad som påverkat vet jag ej, kanske en combo eller inte...trots att det var så sjuukt varmt i söndags då vi hade närmare 30+ i bromsrummet och en jäkla luftfuktighet så vart det en klar förbättring mot -09....då hade vi 6+ i bromsrummet!
är sjuukt glad till förbättringen och att allt lirade från början till slut, vill än en gång tacka Arash Adib för mappningen/bromsningen, PPF för bra support och som alltid skickar sköna grejjer, denna gången vart det en sats pyramider som håller motorn tät och fin, samt lite annat smått och gott, nobbe och danne samt alla andra polare som hjälpt till....
här kommer lite bilder:
kastade upp lite material i munktellen och började veva....
lätt som en enkel....bara att sveissa fast i nippeln..
härlig skillnad...från 6mm till 2,5mm!
svetsade dit en ny anslutning för mätning av avgastemp..
riggat i rototesten..
nästan färdigkopplat
slutresultatet....riktigt nöjd! nu vet man att maskinen får det den behöver och ger extra kräm lite tidigare...det tycker jag om
-jämförelse med förra årets mapp...
976hk och 1060Nm på 2.2bar
spons: http://www.PBZ.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.robbz.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
spons: http://www.PBZ.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.robbz.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: robbz BMW M3 e30, 976hk / 1060Nm på 2.2bar, nybromsad!
snygga kurvor
bara en liten grej jag såg... de där alu klämmorna som håller ihop tändkablarna köp såna i plast istället de skärmar av tänd energin som är på väg mot stiftet. man ska inte heller ha kablarna parareellt längre sträckor då det kan bli gnista på fel stift.
mvh jens
bara en liten grej jag såg... de där alu klämmorna som håller ihop tändkablarna köp såna i plast istället de skärmar av tänd energin som är på väg mot stiftet. man ska inte heller ha kablarna parareellt längre sträckor då det kan bli gnista på fel stift.
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: robbz BMW M3 e30, 976hk / 1060Nm på 2.2bar, nybromsad!
Tempen och luftfuktigheten ska inte spela någon roll då bänken kompenserar för detta.
Men grymt bra effekt, STORT grattis!!. Kommer att bli helt hysterisk att köra
Hoppas på många filmer i sommar.
Mvh Mattias
Men grymt bra effekt, STORT grattis!!. Kommer att bli helt hysterisk att köra
Hoppas på många filmer i sommar.
Mvh Mattias
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Re: robbz BMW M3 e30, 976hk / 1060Nm på 2.2bar, nybromsad!
Härligt Robbz!!
Grattis till en härlig broms kurva...ser fram emot att besöka dig igen få känna den tyngre knappen intryckt o sen att jag lättat nått kg=lättare spänna bältet och att bilen inte sydar höger och jag får en hissnande upplevelse
Mvh Magnus
Grattis till en härlig broms kurva...ser fram emot att besöka dig igen få känna den tyngre knappen intryckt o sen att jag lättat nått kg=lättare spänna bältet och att bilen inte sydar höger och jag får en hissnande upplevelse
Mvh Magnus
Magnus Sandberg (FD Bnippen här på sävarturbo)
Toyota Caldina GTT
"Det är billigt att trimma men det är dyrt att få det att hålla"
Toyota Caldina GTT
"Det är billigt att trimma men det är dyrt att få det att hålla"
Re: robbz BMW M3 e30, 976hk / 1060Nm på 2.2bar, nybromsad!
Tack, känns fint att ha 950Nm på hjulen vid 5000rpm....lite problem med fästet baraJens Gustavsson skrev:snygga kurvor
bara en liten grej jag såg... de där alu klämmorna som håller ihop tändkablarna köp såna i plast istället de skärmar av tänd energin som är på väg mot stiftet. man ska inte heller ha kablarna parareellt längre sträckor då det kan bli gnista på fel stift.
mvh jens
-var kan man köpa dessa i plast? eller ska jag orka ställa mig och tillverka egna ?
Tack för tipsen btw....
Mattias: Tack!
ok, bara en tanke jag hade ang den kvalmiga luften vi hade vid tillfället...hur går en sån kompensering till egentligen btw?
Magnus:tack ska du ha mannen, bara att kika förbi så ska vi dra en repa ....synd att du har en bit att åka bara
/mvh
976hk och 1060Nm på 2.2bar
spons: http://www.PBZ.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.robbz.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
spons: http://www.PBZ.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.robbz.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!