Sida 4 av 6

Re: Turbo på BB maskin (mopar) gatbil.

Postat: mån mar 10, 2014 8:19 pm
av chargerhell
som första bilden. klämspalt är det formen på förbränningsrummet?

Re: Turbo på BB maskin (mopar) gatbil.

Postat: mån mar 10, 2014 8:23 pm
av The
Klämspalt är avståndet mellan kolvtopp och topplock, enkelt sagt. Googla på squish band (som är den engelska termen) så hittar du vad det är.

Re: Turbo på BB maskin (mopar) gatbil.

Postat: mån mar 10, 2014 8:39 pm
av chargerhell
aha tack för tips. mer att läsa. man lär sig varje dag här på forumet

Re: Turbo på BB maskin (mopar) gatbil.

Postat: ons mar 12, 2014 9:34 pm
av chargerhell

Re: Turbo på BB maskin (mopar) gatbil.

Postat: tor mar 13, 2014 8:39 am
av Jens Gustavsson
fint insug! jag tycker inte det är lönt med puls split på en v8 då tändföljden lix är fel. sen tror jag inte de små wg orkar reglera de stora turbosarna på låga laddtryck. snyggt byggt

mvh jens

Re: Turbo på BB maskin (mopar) gatbil.

Postat: tor mar 13, 2014 9:59 am
av chargerhell
Men man kan väl bygga utan dessa små rör?

Re: Turbo på BB maskin (mopar) gatbil.

Postat: tor mar 13, 2014 11:29 am
av chargerhell
Har du nån bra plan på den mekaniska kammen och lyftarna?

Re: Turbo på BB maskin (mopar) gatbil.

Postat: fre mar 14, 2014 8:27 pm
av chargerhell
Nån som vet nå bra flödestoppar till 440???

Re: Turbo på BB maskin (mopar) gatbil.

Postat: fre mar 14, 2014 8:38 pm
av Performance_seeker
Hehehe, flöde finns men vad får dom kosta??? :D

Re: Turbo på BB maskin (mopar) gatbil.

Postat: fre mar 14, 2014 9:01 pm
av chargerhell
Ha ha ja du bra fråga. ge exempel?

Re: Turbo på BB maskin (mopar) gatbil.

Postat: lör mar 15, 2014 12:31 am
av Falkenrejsing
http://chucker54.stores.yahoo.net/heads1.html
Här har du mancini racings utbud av toppar, inga skitmärken och säkert med bättre flöde än originaltopparn. Bara att välja och vraka.

Re: Turbo på BB maskin (mopar) gatbil.

Postat: lör mar 15, 2014 11:57 am
av fugazi
Angående Chargern på theturboforums så tycker jag att det är att gå över ån efter vatten...
Väldigt "rörigt".
Ett grenrör liknande "max wedge" som man vänder bakofram med en hängande single-entry och intern WG blir ju "skitenkelt" i jämförelse.
På köpet får man en ½-meter(?) nästan rak downpipe innan den ska ner under bilen och bakåt.
Och möjligheten att byta tändstift utan att behöva be Mister Fantastic om hjälp!

Bild
Bild

Re: Turbo på BB maskin (mopar) gatbil.

Postat: sön mar 16, 2014 5:40 pm
av chargerhell
Ja det låter ju bra förstås. Man kan ju bygga det så med. Bra att få se andras tankar på hur man kan bygga. Så kan man hitta nåt som passar mig bra.

Re: Turbo på BB maskin (mopar) gatbil.

Postat: mån mar 17, 2014 1:29 am
av BakAxel
http://youtu.be/oA3Q7S1Bd6E

Titta vad jag hittade, org. Block och vev...

Re: Turbo på BB maskin (mopar) gatbil.

Postat: mån mar 17, 2014 3:58 pm
av chargerhell
Det där såg ju trevligt ut. Man blir ju inte ett dugg sugen