Projekt Ac-Cobra csb enkelturbo
Då bör det vara så att när jag skjuter över lådan så blir den vinkeln lika fel/rätt som ut från lådan? Och knutarna jobbar lika ?
Ska kanske prova att kila klumpen. Inge kul att åka med en låda som inte ligger i linje. Även om man rättar till ett problem genom att skapa ett annat.
Ska kanske prova att kila klumpen. Inge kul att åka med en låda som inte ligger i linje. Även om man rättar till ett problem genom att skapa ett annat.
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Här finns lite grafer där man ser hur stor effekten är vid olika vinklar.
http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_joint
http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_joint
Jonas Bylund
Mellan 5 och 7 grader ungefär. Men sänkte även axeln för att ligga i samma höjd/våg som lådan.
Det gick lixom inte att höja lådan då jag hade fått lådan i hela sittbrunn. Är ingen jätteliten pjäs.
Även motorn är ju lite fix sen tidigare.
Tror inte det är supernoga. Jag skruvade på en gradskiva på ett litet kortpass. Ungefär så noga är det väl.
Vågade knappt provköra efter opertaionen. Jag hade inte mer att komma med
Det gick lixom inte att höja lådan då jag hade fått lådan i hela sittbrunn. Är ingen jätteliten pjäs.
Även motorn är ju lite fix sen tidigare.
Tror inte det är supernoga. Jag skruvade på en gradskiva på ett litet kortpass. Ungefär så noga är det väl.
Vågade knappt provköra efter opertaionen. Jag hade inte mer att komma med
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2785
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Kort beskrivning på ett rejält ingreppDriddler skrev:Såga ner hela bakaxelinfästningen och byggde om. Helt tyst nu.
Kul att det funkar !
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Ungefär så jaDaniel-635 skrev:Kort beskrivning på ett rejält ingreppDriddler skrev:Såga ner hela bakaxelinfästningen och byggde om. Helt tyst nu.
Kul att det funkar !
Tackar Daniel !
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
- dundersmurfen
- Forumsberoende
- Inlägg: 1496
- Blev medlem: tor jun 12, 2008 2:55 pm
- Ort: BjörnL Uddevalla
Här en kort omklippt trailer från en timmes film som jag knåpade ihop efter CST i somras .Cobra Swden Tour.
Sträckan gick runt halva Sverige. C.a 260 mil på en knappt vecka.
Vissa sträckor gick det riktigt,riktigt fort på
Kan även nämna med viss stolthet att inte ett problem med bilen. Det var bara att tanka och åka. Egentligen var det väl ingen som hadde något större strul mer än en punka 100m från en däcksfirma.
Precis i början blev det dock ett lättare motorras på en BB. Men han trailade hem bilen. Bytte motor på natten och körde i kapp de andra i 40 mil.
Touren startade i Helsingborg sedan Skövde, Göteborg, Storfors, Gävle, Stockholm, Västervik, Öland och sedan ner tillbaka till Helsingborg.
Vi var mellan 10-15 bilar. Nästa år lär det bli ändå fler.
Sjukt kul var det.
http://www.youtube.com/watch?v=oYzsAwr9dbE
Sträckan gick runt halva Sverige. C.a 260 mil på en knappt vecka.
Vissa sträckor gick det riktigt,riktigt fort på
Kan även nämna med viss stolthet att inte ett problem med bilen. Det var bara att tanka och åka. Egentligen var det väl ingen som hadde något större strul mer än en punka 100m från en däcksfirma.
Precis i början blev det dock ett lättare motorras på en BB. Men han trailade hem bilen. Bytte motor på natten och körde i kapp de andra i 40 mil.
Touren startade i Helsingborg sedan Skövde, Göteborg, Storfors, Gävle, Stockholm, Västervik, Öland och sedan ner tillbaka till Helsingborg.
Vi var mellan 10-15 bilar. Nästa år lär det bli ändå fler.
Sjukt kul var det.
http://www.youtube.com/watch?v=oYzsAwr9dbE
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Tycker de där låter som en dryg tredjedel av Sverige jag, eller menade du bara halva södra sveige? 132 mil mellan Stockholm och Karesuando, bara 70 mellan Stockholm och SmygehukDriddler skrev:Sträckan gick runt halva Sverige. C.a 260 mil på en knappt vecka.
Touren startade i Helsingborg sedan Skövde, Göteborg, Storfors, Gävle, Stockholm, Västervik, Öland och sedan ner tillbaka till Helsingborg.
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Helt klart en vecka jag aldrig glömmer. Då menar jag inte bara de 30-40 mil vi åkte per dag.Richard skrev:Inledningen såg lite blöt å kall ut
Men jag misstänker att det var bra mycket roligare att vara med än att se det på film
Vi hade så sjukt kul på kvällarna. När vi närmade oss Stockholm mådde jag fysiskt och psykiskt dåligt. Men det gick äver när vi passerat denna gaystad.
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???