NÄMEN! LEVER HAN?
Det var längesen man ens gick in på forumet kan jag säga. O det har stått stilla allt för länge...
För att dra det hela så kort som möjligt så var jag tvungen att lägga ner ett tag då jag först o främst bytte jobb, det var kul och inom min utbildning (Nätverk och säkerhet) men då jag jobbat som montör på BorgWarner (tidigare Haldex) så var det mycket att ta igen inom IT, när man knappt suttit vid en dator på nästan tre år.... Det gjorde att jag fick plugga mycket på fritiden och även under arbetstid vid tillfälle då jag jobbat skift. (e.x 8-17 plugg tills sovetid)
Ovan på det så var det extremt mycket stress under ca ett år på jobbet, man kunde t.o.m slumra på sina lediga dagar o vara helt "väck", nästan somnat i bilen pvg hem.... 4 skift och annat som ställt till det rejält! Arbetsbelastning och akuta problem hos kunder deluxe!
Detta gjorde att jag valde att prioritera det som var viktigt för att livet ska gå framåt, jag kände att allt jag "behövde" göra, stressade mig ännu mer, så jag fick prioritera för att jag inte skulle bränna ut mig eller liknande dumheter.
Nu har stressen lagt sig, jag har sagt upp mig och kommer påbörja nytt jobb i oktober! Woop woop!
Jag kommer att börja med att slutföra ett par MS arbeten som Möller väntat otroligt länge (och tålmodigt) på.
Sedan kommer jag att ta upp bygget och för h*lvete se till att det blir klart denna sommaren, om jag så ska mecka hela semestern så ska jag banne mig ha en körbar bil!!!!!!
Under tiden har jag även byggt upp en buffert av pengar så lite kommer gå till bilen och övrigt till sparande. O det har gjort att jag kan kosta på mig lite andra grejer.
Planen just nu är att besiktiga bilen med följande setup:
b230fk med 16 kolvarna.
Deatschwerks il350 pump (yes, jag kommer sälja kinapumparna!) Även införskaffat ny slang ist för kinaslangen. (nya från ppf, svart.)
13c eller 15g turbo (om jag orkar byta på brukisen..)
Svart KL IC.
VEMS motorstyrning
Spridare, vet ej men kommer kanske låna från brukisen.
ZF Lådan med 765 plattan.
O för de som undrar så känner jag ingen bes. man så det ska bli kul att se resultatet!
Just nu är följande återstående:
-Rengöra topp & montera 8v topp
-Köpa STD grenrör, pm om du har!
-Dra nya soppaledningar, montera topp.
-Dra ny el, jag kapade orginalhärvan då inte mycket änvändes längre.
-Färdigställa vevhusventen, orginal är slaktad, nya = plåt med anslutningar och stopp för drevet. (bilder kommer)
-Montera ZF, fixa allt runtom.
-Bygga avgas, org.Downpipe, 3,5" resten och antagligen slutrör i 2,25 (vband) som är orginal, för ljuddämpning.
Som vanligt så kommer bilder på allt jag gör, förhoppningsvis reder bilderna ut e.v frågetecken gällande bygget!
Efter bes. så fortskrider arbetet med 16v modellen, dvs grenrör, avgas o dyligt kommer att ordnas, första säsongen med org kolvar kommer bilen att gatumappas, och nästa år byggs den om med DP kolvar från PPF.
Återkommer snart...