dubbla fjädrar i tryckplatta?
dubbla fjädrar i tryckplatta?
jag har byggt om en tryckplatta med dubbla fjädrar. den ger ca1200kg tryck . någon somhar provat att köra med nått sånt här?
Hallagårds Mek, mekanisk verkstad, försäljning av begagnade turbo, renovering av insprutningspumpar
Dodge Ram 2500 cummins 24v -99,
WV caravelle coach 2,5 tdi -90,
Dodge Dart gt -67 med Cummins 5,9 24v p-pump.
Dodge Ram 2500 cummins 24v -99,
WV caravelle coach 2,5 tdi -90,
Dodge Dart gt -67 med Cummins 5,9 24v p-pump.
nehe ingn som provat detta? någon som tror det kommer funka då. är lite fundersam för den uppförde sej lite skumt vid provtryckning.
Hallagårds Mek, mekanisk verkstad, försäljning av begagnade turbo, renovering av insprutningspumpar
Dodge Ram 2500 cummins 24v -99,
WV caravelle coach 2,5 tdi -90,
Dodge Dart gt -67 med Cummins 5,9 24v p-pump.
Dodge Ram 2500 cummins 24v -99,
WV caravelle coach 2,5 tdi -90,
Dodge Dart gt -67 med Cummins 5,9 24v p-pump.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
fredde vit pv har mer info tror jag, men skaffa 5mm spräng skydd om du ska exprimentera med koppligar.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
jovisst har jag bilder:P. den är byggd av en 740 turbo platta och en org 240 platta.
Svarvat egna "nitar" som håller ringen. det som är lite skumt är att den inte ger samma tryck varje gång man trycker ibland kunde den komma upp i ca 1500kg. å ibland ca900kg men oftas runt 1200kg.
Mätte även trycket som skulle bli på urtrampnings lagret. kommer inteihåg var det va men de va mkt mindre en det dubbla mot en org så man ska nog orka trampa ur med med:).
jag vet inte om den fungerar en. vet ej om jag ska ha den i min bil heller. tanken är antingen runevad special platta å org lamell eller vanlig turbo platta och sinter. målet är 300++ hk.
[/img]
"nitar" med m6 gänga ist för nit
[/img]
Svarvat egna "nitar" som håller ringen. det som är lite skumt är att den inte ger samma tryck varje gång man trycker ibland kunde den komma upp i ca 1500kg. å ibland ca900kg men oftas runt 1200kg.
Mätte även trycket som skulle bli på urtrampnings lagret. kommer inteihåg var det va men de va mkt mindre en det dubbla mot en org så man ska nog orka trampa ur med med:).
jag vet inte om den fungerar en. vet ej om jag ska ha den i min bil heller. tanken är antingen runevad special platta å org lamell eller vanlig turbo platta och sinter. målet är 300++ hk.
[/img]
"nitar" med m6 gänga ist för nit
[/img]
Hallagårds Mek, mekanisk verkstad, försäljning av begagnade turbo, renovering av insprutningspumpar
Dodge Ram 2500 cummins 24v -99,
WV caravelle coach 2,5 tdi -90,
Dodge Dart gt -67 med Cummins 5,9 24v p-pump.
Dodge Ram 2500 cummins 24v -99,
WV caravelle coach 2,5 tdi -90,
Dodge Dart gt -67 med Cummins 5,9 24v p-pump.
den är från en annan volvo b230 tryck platta. sen är resten från turbo plattan. har svarvat av klackarna på själva plattan så man inte behöver schimsa så mkt. om du river isär en tryckplatta så förstår du nästan hur du ska göra.
Hallagårds Mek, mekanisk verkstad, försäljning av begagnade turbo, renovering av insprutningspumpar
Dodge Ram 2500 cummins 24v -99,
WV caravelle coach 2,5 tdi -90,
Dodge Dart gt -67 med Cummins 5,9 24v p-pump.
Dodge Ram 2500 cummins 24v -99,
WV caravelle coach 2,5 tdi -90,
Dodge Dart gt -67 med Cummins 5,9 24v p-pump.