dubbla fjädrar i tryckplatta?

Kopplingar, drivaxlar & växellådor
runevaden
För mycket laddtryck
Inlägg: 370
Blev medlem: tor jan 05, 2006 12:04 am
Ort: varberg

dubbla fjädrar i tryckplatta?

Inlägg av runevaden »

jag har byggt om en tryckplatta med dubbla fjädrar. den ger ca1200kg tryck . någon somhar provat att köra med nått sånt här?
Hallagårds Mek, mekanisk verkstad, försäljning av begagnade turbo, renovering av insprutningspumpar

Dodge Ram 2500 cummins 24v -99,
WV caravelle coach 2,5 tdi -90,
Dodge Dart gt -67 med Cummins 5,9 24v p-pump.
runevaden
För mycket laddtryck
Inlägg: 370
Blev medlem: tor jan 05, 2006 12:04 am
Ort: varberg

Inlägg av runevaden »

nehe ingn som provat detta? någon som tror det kommer funka då. är lite fundersam för den uppförde sej lite skumt vid provtryckning.
Hallagårds Mek, mekanisk verkstad, försäljning av begagnade turbo, renovering av insprutningspumpar

Dodge Ram 2500 cummins 24v -99,
WV caravelle coach 2,5 tdi -90,
Dodge Dart gt -67 med Cummins 5,9 24v p-pump.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

fredde vit pv har mer info tror jag, men skaffa 5mm spräng skydd om du ska exprimentera med koppligar.
Användarvisningsbild
Henke
För mycket laddtryck
Inlägg: 120
Blev medlem: tis sep 06, 2005 8:13 pm
Ort: Mellansel/Härnösand

Inlägg av Henke »

Inga kort på bygget? Eller lite info hur du gjort den?
Henrik Sundberg
Happiness is a Hot VW!!!
"En tysk bil går aldrig sönder. Den kan bara tillfälligt upphöra att fungera"
runevaden
För mycket laddtryck
Inlägg: 370
Blev medlem: tor jan 05, 2006 12:04 am
Ort: varberg

Inlägg av runevaden »

jovisst har jag bilder:P. den är byggd av en 740 turbo platta och en org 240 platta.
Svarvat egna "nitar" som håller ringen. det som är lite skumt är att den inte ger samma tryck varje gång man trycker ibland kunde den komma upp i ca 1500kg. å ibland ca900kg men oftas runt 1200kg.
Mätte även trycket som skulle bli på urtrampnings lagret. kommer inteihåg var det va men de va mkt mindre en det dubbla mot en org så man ska nog orka trampa ur med med:).

jag vet inte om den fungerar en. vet ej om jag ska ha den i min bil heller. tanken är antingen runevad special platta å org lamell eller vanlig turbo platta och sinter. målet är 300++ hk.

Bild

[/img]Bild
"nitar" med m6 gänga ist för nit

Bild

[/img]Bild
Hallagårds Mek, mekanisk verkstad, försäljning av begagnade turbo, renovering av insprutningspumpar

Dodge Ram 2500 cummins 24v -99,
WV caravelle coach 2,5 tdi -90,
Dodge Dart gt -67 med Cummins 5,9 24v p-pump.
Användarvisningsbild
vesslan
För mycket laddtryck
Inlägg: 489
Blev medlem: tor sep 21, 2006 3:10 pm
Ort: Kumla

Inlägg av vesslan »

trevligt koplings bygge måste jag säga... o det funkar ju verkar det som, jag funderar själver på vad jag ska använda till min bil 16V/ turbo (volvo).

Lite mer ingående vad har du använt för grejro... en 740 turbo tryckplattar har jag fattat men vad är den extra solfjädern från?
runevaden
För mycket laddtryck
Inlägg: 370
Blev medlem: tor jan 05, 2006 12:04 am
Ort: varberg

Inlägg av runevaden »

den är från en annan volvo b230 tryck platta. sen är resten från turbo plattan. har svarvat av klackarna på själva plattan så man inte behöver schimsa så mkt. om du river isär en tryckplatta så förstår du nästan hur du ska göra.
Hallagårds Mek, mekanisk verkstad, försäljning av begagnade turbo, renovering av insprutningspumpar

Dodge Ram 2500 cummins 24v -99,
WV caravelle coach 2,5 tdi -90,
Dodge Dart gt -67 med Cummins 5,9 24v p-pump.
Skriv svar