info om man växellådor som tål NM och dragrace.
Har åkt med Jerico DR-4, 10 splines "TopLoader" och V-gate ett par säsonger, fungera väldigt bra i tung bil och mycket vrid.
Använde den tillsammans med McLeod slirkoppling.
Kan till och med fungera på gatan, men det är inget för den ovane vid nedväxling å absolut ingetför den som vill åka bana, då får man behålla H-mönstret.
Använde den tillsammans med McLeod slirkoppling.
Kan till och med fungera på gatan, men det är inget för den ovane vid nedväxling å absolut ingetför den som vill åka bana, då får man behålla H-mönstret.
Den her er vel et alternativ til v8+turbo folket:http://www.rsgear.com/transzilla.asp
1200hk/1000ft/lbs....
1200hk/1000ft/lbs....
60 Willys pickup.
4.8l LR4
81 Yamaha RS100 med 200cc Blaster motor
4.8l LR4
81 Yamaha RS100 med 200cc Blaster motor
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 519
- Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
- Ort: Piteå
- Kontakt:
jo nog har man sett dessa men med en prislapp på ca $6000 + kopplingskåpa så blir det lite väl dyrtJoakimR skrev:Den her er vel et alternativ til v8+turbo folket:http://www.rsgear.com/transzilla.asp
1200hk/1000ft/lbs....
Såg just nu att man kan bygge to viper spec t56 för prisen av en tranzillaChristian L skrev:jo nog har man sett dessa men med en prislapp på ca $6000 + kopplingskåpa så blir det lite väl dyrtJoakimR skrev:Den her er vel et alternativ til v8+turbo folket:http://www.rsgear.com/transzilla.asp
1200hk/1000ft/lbs....
Gforce har 9310 drevsats til t56 men folk har vistnok hatt mycket problem med dom.
http://www.ls1tech.com/forums/manual-tr ... t56-2.html
60 Willys pickup.
4.8l LR4
81 Yamaha RS100 med 200cc Blaster motor
4.8l LR4
81 Yamaha RS100 med 200cc Blaster motor
Är de m5 e39 lådan?jadde skrev:Jag kör me M5ans Getdrag 280 låda.
Sidesteppad koppling med 765 tryckplatta, 4pucksinter å en 60foot tid på 1.60.
Varit med om helt sinnessjuka däckstuds, den håller fint än
Har inte bänkat bilen men uppskattad hk är runt 500 i motorn iaf.
Nissan 200sx s13
-------------------------
Mitt Projekt
-------------------------
Västmanlands Palltjänst | J-spec.se | Pbz.se | Jocke Mellberg | kungsarabildemo.se | Bakaxel.se
-------------------------
Mitt Projekt
-------------------------
Västmanlands Palltjänst | J-spec.se | Pbz.se | Jocke Mellberg | kungsarabildemo.se | Bakaxel.se
- Pimplaren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
- Ort: Stockholm/Norrort
280 sitter på s38 i e34 dock verkar dessa lådor gå som smör i solsken..Mobne skrev:Är de m5 e39 lådan?jadde skrev:Jag kör me M5ans Getdrag 280 låda.
Sidesteppad koppling med 765 tryckplatta, 4pucksinter å en 60foot tid på 1.60.
Varit med om helt sinnessjuka däckstuds, den håller fint än
Har inte bänkat bilen men uppskattad hk är runt 500 i motorn iaf.
Jag sprängde en 265a totalt i fredags natt på 570whp, och ska bygga 750whp s38 så lär behöva elak låda!
Supra låtan verkar nice men svindyr...
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
- TurboRickard
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 285
- Blev medlem: ons jun 18, 2008 6:29 pm
- Ort: Kvidinge Skåne
Bilder på nya lådan.
När jag fick min nya växellåda. =)
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 196
- Blev medlem: tor nov 23, 2006 12:20 pm
- Ort: ljungby
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 29
- Blev medlem: fre jun 05, 2009 8:55 pm
- Ort: örsjö
- Kontakt:
Någon som vet hur mycket vrid en M40 låda pallar?
Och vad kan man göra för att förstärka den?
plocka syncringar ska jag göra, kanske även filar bort varannan kugg så det blir en "crash box", funkar det bra? jag menar, gör det mycket nytta jämfört med att bara plocka bort syncringarna?
Tacksam för svar
//jonathan
Och vad kan man göra för att förstärka den?
plocka syncringar ska jag göra, kanske även filar bort varannan kugg så det blir en "crash box", funkar det bra? jag menar, gör det mycket nytta jämfört med att bara plocka bort syncringarna?
Tacksam för svar
//jonathan
Jonathan Berglund
"Power Is Nothing, Without Control.."
"Power Is Nothing, Without Control.."
uppfinnarnas tid är inte förbi
har med intresse läst era frågor o svar om växellådornas hållbarhet olika ideer mm bara en tanke är det ingen som kollat växellådornas hållbarhet o modeller från lätta lastbissidan typ iveco sprinter o dyl. bara en tanke där kan man säkert hitta en låda för en sportstyver som garanterat tål höga effektuttagJonathanBerglund skrev:Någon som vet hur mycket vrid en M40 låda pallar?
Och vad kan man göra för att förstärka den?
plocka syncringar ska jag göra, kanske även filar bort varannan kugg så det blir en "crash box", funkar det bra? jag menar, gör det mycket nytta jämfört med att bara plocka bort syncringarna?
Tacksam för svar
//jonathan
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 29
- Blev medlem: fre jun 05, 2009 8:55 pm
- Ort: örsjö
- Kontakt:
Re: uppfinnarnas tid är inte förbi
problemet jag kan tänka mig är väl att växellägena kanske är lite "konstiga" på dem.. men allt går ju att lösamikael skrev:har med intresse läst era frågor o svar om växellådornas hållbarhet olika ideer mm bara en tanke är det ingen som kollat växellådornas hållbarhet o modeller från lätta lastbissidan typ iveco sprinter o dyl. bara en tanke där kan man säkert hitta en låda för en sportstyver som garanterat tål höga effektuttagJonathanBerglund skrev:Någon som vet hur mycket vrid en M40 låda pallar?
Och vad kan man göra för att förstärka den?
plocka syncringar ska jag göra, kanske även filar bort varannan kugg så det blir en "crash box", funkar det bra? jag menar, gör det mycket nytta jämfört med att bara plocka bort syncringarna?
Tacksam för svar
//jonathan
Jonathan Berglund
"Power Is Nothing, Without Control.."
"Power Is Nothing, Without Control.."
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 449
- Blev medlem: ons jan 20, 2010 7:51 am
- Ort: Kalix