Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tis jul 17, 2018 8:37 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 184 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: lör nov 18, 2006 8:39 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
Inlägg: 155
Ort: Luleå
Nytt projekt på G.
Varning för lågbudget! :D

Inköpt denna sommar pga. hög tillåten effekt/vrid (150 hk/220 Nm) i förhållande till tjänstevikt (1020 kg)
Bild
Opel Ascona A -75


Original motorn
Bild
Bild

_________________
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0


Senast redigerad av Mr Garrett fre aug 03, 2012 9:47 pm, redigerad totalt 13 gånger.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör nov 18, 2006 8:52 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre jan 14, 2005 3:48 pm
Inlägg: 744
Ort: Skellefteå
kan bli kul, va blire för maskin då?

_________________
Old volvos never die, they just go faster!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör nov 18, 2006 9:23 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör feb 04, 2006 8:47 pm
Inlägg: 797
Ort: Kalmar // torsås
*dreglar* PÄRLA!!!!!! en sån vill ju ja ha :( lycka till!!

_________________
team weber power


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör nov 18, 2006 9:57 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
Inlägg: 155
Ort: Luleå
Fixat en BMW 6:a (M30B28) från en 528i -82 för 500 kr
Bild

_________________
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör nov 18, 2006 10:07 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
Inlägg: 1833
Ort: Kalix
Skôjsigt bygge...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör nov 18, 2006 10:47 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
Inlägg: 155
Ort: Luleå
River isär motorn för att kolla vad den ätit :D
Bild

_________________
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön nov 19, 2006 10:51 am 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
Inlägg: 155
Ort: Luleå
Topplocket verkar hyfsat, kammen ganska fräsch !
Bild

Förbränningsrummen måste slipas större för lägre kompförhållande
Bild

_________________
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån nov 20, 2006 12:54 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
Inlägg: 155
Ort: Luleå
Jobbiga kolvar på denna motor
Bild

Undrar hur man skulle modda förbränningsrummen för att lira med dessa kolvar ?
Bild

_________________
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån nov 20, 2006 1:15 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Inlägg: 2158
Ort: Umeå
ta bort nedre delen kommer nog funka ganska bra med dessa kolvar

_________________

  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos

http://www.dynotech.se (För mer info)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis nov 21, 2006 12:43 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
Inlägg: 155
Ort: Luleå
Ok, jag ska för söka med det.
Undrar varför de kör med dessa kolvar ?
Finns de på andra BMW motorer oxå ?

Har rivit isär motorn helt
Bild


Blocket ser bra ut, inga vändkanter ! :D

Bild

_________________
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis nov 21, 2006 2:27 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
Inlägg: 1255
Ort: Lycksele
Mr Garrett skrev:
Fixat en BMW 6:a (M30B28) från en 528i -82 för 500 kr
Bild


Du den där sprängkåpan ska du hålla hårt om :twisted:
om det nu är en som kommer från en bmw låda med lös sprängkåpa. ser så ut iaf :wink:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis nov 21, 2006 2:50 pm 
Offline
Admin
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Inlägg: 9773
Ort: Sävar
Fanzy skrev:
Du den där sprängkåpan ska du hålla hårt om :twisted:
om det nu är en som kommer från en bmw låda med lös sprängkåpa. ser så ut iaf :wink:

-82 brukade ha den växellåda som hade lös sprängkåpa.. men det viktiga är väl växellådan, och inte sprängkåpan?

För poängen är väl att montera växellådan på en Volvo-motor och där inte en sprängkåpa för en BMW M30/M10/S14/S38/M88 speciellt användbar. ;)

_________________
Mattias Sandgren
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör. Link, MaxxECU, ECU Master, VEMS, m.fl.
Egen nav-dyno och motor-bänk i Sävar.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Bild
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis nov 21, 2006 5:50 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
Inlägg: 155
Ort: Luleå
Japp, jag har är rädd om både kopplingskåpan och Getrag 265 lådan som hör till......... :D

_________________
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis nov 21, 2006 8:29 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
Inlägg: 155
Ort: Luleå
Vad tycker ni om de fina original grenrören ?
Är detta optimalt ur flödes synpunkt ?
Bild

Städat bort lite onödiga Opeldelar ur motorrummet
Bild

_________________
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0


Senast redigerad av Mr Garrett fre mar 30, 2007 7:51 pm, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 22, 2006 7:48 am 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
Inlägg: 1255
Ort: Lycksele
mattias skrev:
Fanzy skrev:
Du den där sprängkåpan ska du hålla hårt om :twisted:
om det nu är en som kommer från en bmw låda med lös sprängkåpa. ser så ut iaf :wink:

-82 brukade ha den växellåda som hade lös sprängkåpa.. men det viktiga är väl växellådan, och inte sprängkåpan?

För poängen är väl att montera växellådan på en Volvo-motor och där inte en sprängkåpa för en BMW M30/M10/S14/S38/M88 speciellt användbar. ;)


Dooohhh! hehe så klart :roll:


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 184 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010