Problem med förgasarturbo.
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 17
- Blev medlem: mån dec 22, 2003 8:59 pm
- Ort: Sundsvall/ Skinnskatteberg
- Kontakt:
Problem med förgasarturbo.
Har lite problem med motorn, den misständer vid jämn belastning, alltså om man bara ligger och håller hastigheten.
Låter nästan som den tänder i grenröret.
Kan inte lokalisera felet, det blir ingen skillnad om jag provar olika bestyckningar eller ställer om tändning.
Har även provat ändra kammen...
Någon som har en aning?
Låter nästan som den tänder i grenröret.
Kan inte lokalisera felet, det blir ingen skillnad om jag provar olika bestyckningar eller ställer om tändning.
Har även provat ändra kammen...
Någon som har en aning?
244 Turbo -82 <> 745 GLE -88
problem
Felet kan nog bero på flera olika saker tex:
Överslag i tändsystemet tex via skitiga tändkablar,problem med brytaren (om du har nån),dåligt fördelarlock,för små lågfartsmunstycken,fel e-rör,problem med övergång lågfart/huvudsmunstycke.kan var att den går för snålt.kolla igenom förgasarna/tändningen så kanske du hittar ägget.kan kanske vara läckage i locken till förgasrna oxå.dom är ruskigt känsliga för sånt.
Överslag i tändsystemet tex via skitiga tändkablar,problem med brytaren (om du har nån),dåligt fördelarlock,för små lågfartsmunstycken,fel e-rör,problem med övergång lågfart/huvudsmunstycke.kan var att den går för snålt.kolla igenom förgasarna/tändningen så kanske du hittar ägget.kan kanske vara läckage i locken till förgasrna oxå.dom är ruskigt känsliga för sånt.
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 17
- Blev medlem: mån dec 22, 2003 8:59 pm
- Ort: Sundsvall/ Skinnskatteberg
- Kontakt:
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
vilken bestyckning har du?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 17
- Blev medlem: mån dec 22, 2003 8:59 pm
- Ort: Sundsvall/ Skinnskatteberg
- Kontakt:
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
prova med större lågfartare ca 70. det kan även va tjuv luft. jag skulle också rekomendera större nålventiler så det inte tar slut med bensin i förgasaren på 3an 4ans växel.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 17
- Blev medlem: mån dec 22, 2003 8:59 pm
- Ort: Sundsvall/ Skinnskatteberg
- Kontakt:
Lågfartarna har jag inte provat med större, men jag hade större nålventiler förut och då gick den på tok för fett hur jag än gjorde...Jens Gustavsson skrev:prova med större lågfartare ca 70. det kan även va tjuv luft. jag skulle också rekomendera större nålventiler så det inte tar slut med bensin i förgasaren på 3an 4ans växel.
Kan tillägga att dom är lite dopade också.
Fasen så drygt det är att behöva beställa munstycken... synd att det inte finns fler återförsäljare!
244 Turbo -82 <> 745 GLE -88
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jag skulle köra utan doping först. den måste flöda över med de större nålventilerna(gamla/trasiga?) det är billigare att borra munstycken själv!
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 17
- Blev medlem: mån dec 22, 2003 8:59 pm
- Ort: Sundsvall/ Skinnskatteberg
- Kontakt:
Om man ringer till en firma som heter JanneKlasse (säljer verktyg och tänger till optiker) så har de supersmå brotchar (upprimmare) som inte är allt för dyra Är helt perfekta att brotcha upp munstycken med Blir det för stort så kan man löda igen dom och börja om. Har användt de här själv med utmärkt resultat Man tar bara lite i taget tills det blir rätt!
MVH Jonas T
MVH Jonas T
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 17
- Blev medlem: mån dec 22, 2003 8:59 pm
- Ort: Sundsvall/ Skinnskatteberg
- Kontakt:
Aha, tackar för tipset!Jonas T skrev:Om man ringer till en firma som heter JanneKlasse (säljer verktyg och tänger till optiker) så har de supersmå brotchar (upprimmare) som inte är allt för dyra Är helt perfekta att brotcha upp munstycken med Blir det för stort så kan man löda igen dom och börja om. Har användt de här själv med utmärkt resultat Man tar bara lite i taget tills det blir rätt!
MVH Jonas T
244 Turbo -82 <> 745 GLE -88