Problem med förgasarturbo.

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
Streetracer
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17
Blev medlem: mån dec 22, 2003 8:59 pm
Ort: Sundsvall/ Skinnskatteberg
Kontakt:

Problem med förgasarturbo.

Inlägg av Streetracer »

Har lite problem med motorn, den misständer vid jämn belastning, alltså om man bara ligger och håller hastigheten.

Låter nästan som den tänder i grenröret.

Kan inte lokalisera felet, det blir ingen skillnad om jag provar olika bestyckningar eller ställer om tändning.
Har även provat ändra kammen...

Någon som har en aning?
Bild
244 Turbo -82 <> 745 GLE -88
Användarvisningsbild
Magnus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 525
Blev medlem: sön sep 21, 2003 3:51 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

problem

Inlägg av Magnus »

Felet kan nog bero på flera olika saker tex:
Överslag i tändsystemet tex via skitiga tändkablar,problem med brytaren (om du har nån),dåligt fördelarlock,för små lågfartsmunstycken,fel e-rör,problem med övergång lågfart/huvudsmunstycke.kan var att den går för snålt.kolla igenom förgasarna/tändningen så kanske du hittar ägget.kan kanske vara läckage i locken till förgasrna oxå.dom är ruskigt känsliga för sånt.
Bild
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Streetracer
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17
Blev medlem: mån dec 22, 2003 8:59 pm
Ort: Sundsvall/ Skinnskatteberg
Kontakt:

Inlägg av Streetracer »

Har kontrollerat dom flesta saker du listade upp men utan förbättring skillnad...
Ska byta packningarna till flottörlocken och se vad som händer!

Tack för tipsen!
Bild
244 Turbo -82 <> 745 GLE -88
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

vilken bestyckning har du?
Streetracer
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17
Blev medlem: mån dec 22, 2003 8:59 pm
Ort: Sundsvall/ Skinnskatteberg
Kontakt:

Inlägg av Streetracer »

Kör med Dllorto 40

Nålventil 170
lågfart 60
acc 38
huvud 150
luft 190
e-rör 14
halsring 32
spridare 2
Bild
244 Turbo -82 <> 745 GLE -88
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

prova med större lågfartare ca 70. det kan även va tjuv luft. jag skulle också rekomendera större nålventiler så det inte tar slut med bensin i förgasaren på 3an 4ans växel.
Streetracer
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17
Blev medlem: mån dec 22, 2003 8:59 pm
Ort: Sundsvall/ Skinnskatteberg
Kontakt:

Inlägg av Streetracer »

Jens Gustavsson skrev:prova med större lågfartare ca 70. det kan även va tjuv luft. jag skulle också rekomendera större nålventiler så det inte tar slut med bensin i förgasaren på 3an 4ans växel.
Lågfartarna har jag inte provat med större, men jag hade större nålventiler förut och då gick den på tok för fett hur jag än gjorde...

Kan tillägga att dom är lite dopade också.

Fasen så drygt det är att behöva beställa munstycken... synd att det inte finns fler återförsäljare!
Bild
244 Turbo -82 <> 745 GLE -88
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

jag skulle köra utan doping först. den måste flöda över med de större nålventilerna(gamla/trasiga?) det är billigare att borra munstycken själv!
Streetracer
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17
Blev medlem: mån dec 22, 2003 8:59 pm
Ort: Sundsvall/ Skinnskatteberg
Kontakt:

Inlägg av Streetracer »

Har tyvärr ingen möjlighet att borra munstycken själv...
Bild
244 Turbo -82 <> 745 GLE -88
Jonas T
För mycket laddtryck
Inlägg: 240
Blev medlem: sön sep 21, 2003 4:05 pm
Ort: Västkusten

Inlägg av Jonas T »

Om man ringer till en firma som heter JanneKlasse (säljer verktyg och tänger till optiker) så har de supersmå brotchar (upprimmare) som inte är allt för dyra Är helt perfekta att brotcha upp munstycken med Blir det för stort så kan man löda igen dom och börja om. Har användt de här själv med utmärkt resultat Man tar bara lite i taget tills det blir rätt!

MVH Jonas T
Streetracer
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17
Blev medlem: mån dec 22, 2003 8:59 pm
Ort: Sundsvall/ Skinnskatteberg
Kontakt:

Inlägg av Streetracer »

Jonas T skrev:Om man ringer till en firma som heter JanneKlasse (säljer verktyg och tänger till optiker) så har de supersmå brotchar (upprimmare) som inte är allt för dyra Är helt perfekta att brotcha upp munstycken med Blir det för stort så kan man löda igen dom och börja om. Har användt de här själv med utmärkt resultat Man tar bara lite i taget tills det blir rätt!

MVH Jonas T
Aha, tackar för tipset!
Bild
244 Turbo -82 <> 745 GLE -88
Skriv svar