B21A vs. B21ET kolvar

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Finnsebbe
För mycket laddtryck
Inlägg: 325
Blev medlem: tis dec 02, 2003 12:06 pm

B21A vs. B21ET kolvar

Inlägg av Finnsebbe »

Hurdana skillnader i hållfastheten mellan B21A och ET motorernas kolvar har ni upplevt? A-kolvar är lockande p.g.a att de är lättöverkomliga och billiga. ET-kolvarna påstås däremot vara hållbarare.
Åden
För mycket laddtryck
Inlägg: 156
Blev medlem: sön mar 07, 2004 5:10 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av Åden »

b21ET kolvarna är smidda, det är inte b21A kolvarna...... ?
Finnsebbe
För mycket laddtryck
Inlägg: 325
Blev medlem: tis dec 02, 2003 12:06 pm

Inlägg av Finnsebbe »

näpp, inte de B21ET kolvar jag sett! B23ET skall ha smidda kolvar dock.
Användarvisningsbild
Simon Jonsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 496
Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
Ort: Tväråmark i Sävar kommun
Kontakt:

Inlägg av Simon Jonsson »

Inga orginal b21et kovarna är inte smidda
Bild
Åden
För mycket laddtryck
Inlägg: 156
Blev medlem: sön mar 07, 2004 5:10 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av Åden »

Okej fel av mig, förlåt ! :oops:
The
Forumsberoende
Inlägg: 5090
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av The »

144turbo skrev:Inga orginal b21et kovarna är inte smidda
ehum dubbla negationer där...
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

ET kolvarna är inte smidd men lite mer hållbara.
Skriv svar