![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Det är en Volvo 142 -71 som från början bara var tänkt att ha som vinterbil. Men motorn var slut så när den skulle renoveras så kunde man lika gärna trimma lite.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
En B20 med r-kam, dubbla Dellorto, 4-1 extraktor och planad topp åkte i.
Men efter många roliga kvällar och mycket burna så blev bussningarna i bakvagnen dåliga, så in i garaget och upp på pallbockar.. Men om man ska byta bussningar så kan man lika gärna köpa uniballs, och ska man sätta dit uniballs så kan man likagärna förbättra upphängningen ock ska man förbättra det så kan man lika gärna byta bakaxel och ska man åka med vettig bakaxel så kan man ju passa på att bredda hjulhusen, och en bur är ju aldrig fel..
Ja ni förstår ju.. Allt spårade ur!!!
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Så en bur införskaffades och monterades, samt två coilovers, en Dana 60 byggdes ihop med 4:10, lamelldiff och strange axlar. Sedan byggdes två stegar med uniballs och coiloversen monterades.
Hjulhusen breddades i samma veva som buren byggdes och är nu ca: 30 cm bredare än original. Och med sådana hjulhus ser det lite konstigt ut med 185/65 –15 så fyra centerline fälgar köptes 2st 10” och 2st 4”..
Åkte sedan till pärsåkers och hämtade 2st 26/10-15 Hoosier slicks istället..
Och ungefär så långt har jag kommit, nästa grej blir att byta framvagn, en 740 framvagn ska på plats och torpeden ska kapas åt helvete..
För har man börjat så ska det fullföljas.
Planerna är att stoppa i en Mopar Smallblock med en Holset HX60 under huven..
Bilder kommer Strax..
Om ni har synpunkter, frågor eller idéer så tas det emot med glädje!
MVH: Blom