Morotskadetten 16v-Till salu som rullande, nu med pris!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende
Inlägg: 655
Blev medlem: tis mar 14, 2006 2:35 pm
Ort: Öjebyn

Morotskadetten 16v-Till salu som rullande, nu med pris!

Inlägg av j0jje »

Kadett C 79a med volvo 16V

Kommer säljas utan motor och låda med 1031 och fyrlänken samt dämparna. Sen får man komma överens som vad som ska följa med runtomkring. Pma vid intresse!


Motorrum 2007

Bild




Topp


16v från B234, portad. Mirafrästa säten. Standard kammar och tryckare. Riktplanad

bottendelen


Smidd boforsvev
M-stakar
B23et kolvar.
Oringat b23 block.
B20 tråg med skvalpplåt
Special kamdrivning med smidd drev på veven

Motorstyrning/Tändning


VEMS
MSD 6a och blaster2 spole

Bränslesystem

1680cc Ford motorsportspridare
Dubbla biltemapumpar
Skruvade anslutningar med stålomspunna slangar på trycksidan med minst 10mm invändigt hela vägen.

Turbo/WG

HX50 med måtten 62in/72ut #22 avgashus
60mm HKS style WG

Kringutrustning

Eget pulssplitgrenrör
Eget insug med trattar och stort plenum samt 3" spjäll
BMC dubbelkonfilter
2st bosch avlastningsventiler
IC kina 600x300x76
3.5"DP och 3"avgas enkel dämpare.

Transmission


Sachs 765 tryckplatta med 4pucks sinter
Plant svänghjul
BMW ZF låda med omsvetsad sprängkåpa
1031 axel med svetsdiff och fyrlänkupphängning

Bilen

Drag Coilover shocks 3-vägs justerbara
Rallybreddare
fullbur
2 sportstolar
fyrpunksbälten.
Nödvändiga mätare som laddtryck, olje temp och tryck
Varvräknare och stoor shiftlight
[/b]
Senast redigerad av j0jje den tor nov 04, 2010 11:44 pm, redigerad totalt 46 gång.
zajja
Forumsberoende
Inlägg: 546
Blev medlem: tis jan 24, 2006 11:05 pm
Ort: Härnösand

Kadett C -79a med volvo 16v snurrbo

Inlägg av zajja »

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=4507

Upp med bilder nu! :D
Ska bli kul att följa detta projekt..
//Marcus Saari
200sx s13 -92, "Röde Baronen"
jajsen
För mycket laddtryck
Inlägg: 263
Blev medlem: ons jan 11, 2006 9:08 pm
Ort: Trollhättan

Inlägg av jajsen »

spännande, kommer bygga ett liknande motor till polarens amazon.

mvh Erik
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende
Inlägg: 655
Blev medlem: tis mar 14, 2006 2:35 pm
Ort: Öjebyn

Inlägg av j0jje »

Okej då provar vi med lite pics :D ni får ursäkta bildkvaliten på de här första bilderna kommer bättre kvalite och roligare bilder senare :)

Sleeper pärlan :) 99% rostfri
Bild

Framifrån

Bild

GT40 på 1.2an? ;) haha

Bild

Motorn på väg ut

Bild

Ute :)

Bild

Självklart var det garagefest på lördan :D

Bild

Plockar isär den sletna b23an å upptäcker att veven är kass :/

Bild

Tar en på fräscha originalinredningen också

Bild

Står omegan å fryser också :P

Bild
superstage
Lite mer laddtryck
Inlägg: 46
Blev medlem: fre jul 21, 2006 11:31 am

Inlägg av superstage »

här har du ju en, fast med 8v :) men den rörde sig rätt bra när den var i pite på stippen

http://www.maukku.com/ lite små bilder bara
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Inlägg: 1833
Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
Ort: Kalix
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Fan så jag saknar min 75as Caravan när jag ser de här bilderna... :cry:
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende
Inlägg: 655
Blev medlem: tis mar 14, 2006 2:35 pm
Ort: Öjebyn

Inlägg av j0jje »

Jo jag vet..den går rätt bra. Tycker dock han har lite låg slutfart om han bromsat 544 hk med så lätt bil?
Bamazon64
För mycket laddtryck
Inlägg: 382
Blev medlem: fre jun 16, 2006 11:13 am
Ort: Vännäs City

Inlägg av Bamazon64 »

dom är som frän dom där små rackarna
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende
Inlägg: 655
Blev medlem: tis mar 14, 2006 2:35 pm
Ort: Öjebyn

Inlägg av j0jje »

Bamazon64 skrev:dom är som frän dom där små rackarna
Jo och vikten är inte den högsta, 860 kg tjänstevikt och det är ju med full tank och 70 kg förare. kommer ju lätta lite men det kommer nog kompenseras med tyngre motor och turbo och bur osv. får va glad om man har den under 900kg på startplattan ;) hehe.
Användarvisningsbild
johanedstrom
För mycket laddtryck
Inlägg: 231
Blev medlem: mån okt 31, 2005 11:45 am
Ort: Piteå

Inlägg av johanedstrom »

uppdatera!! mer bilder!
E21 Turbo
Min bil!
Tjernell
Forumsberoende
Inlägg: 1078
Blev medlem: sön nov 23, 2003 10:15 pm
Ort: Hofors
Kontakt:

Inlägg av Tjernell »

Kul bygge. Tyvärr så är det inte mycke å lätta , det e ju lixom folie tjock plåt redan från start.

Rock on.
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende
Inlägg: 655
Blev medlem: tis mar 14, 2006 2:35 pm
Ort: Öjebyn

Inlägg av j0jje »

Edstrom: jo det kommer, tänkte lägga in i kväll men ser att jag har fel usb kabel till kameran, får göra det imorn istället.

Tjernell: Nä det är ju det. Blir väl typ asfaltsmattorna som har rykt och baksätet osv. men som sagt blir ju tyngre motor och drivlina så den blir knappast lättare men man ser ju.
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende
Inlägg: 655
Blev medlem: tis mar 14, 2006 2:35 pm
Ort: Öjebyn

Inlägg av j0jje »

Nu kommer en liten update inte hänt jättemkt men gjort intercoolerfästen och kylarfästen och provmonterat motor och låda, och konstaterade att det är dags att ta fram vinkelslipen i torpeden och kardantunneln :)


Lite godis

Bild

Bild

Bild

rensat :)

Bild

Bild

från sidan

Bild

Fin bild :P

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

B23e botten med kl adaptern och getrag lådan

Bild

16v motorn

Bild

börjar bli en eller 2 motorer för mkt nu :/

Bild

Bild

Ska börja kapa i den imorgon sen får man se.

Föresten är det nån som vet? är b20 tråget ungefär lika stort som b23 tråget? för visst måste man ha det när man har rakställd? nån som har ett b20 tråg liggandes?
Senast redigerad av j0jje den ons jan 30, 2008 6:18 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
johanedstrom
För mycket laddtryck
Inlägg: 231
Blev medlem: mån okt 31, 2005 11:45 am
Ort: Piteå

Inlägg av johanedstrom »

har du provat lyfta ner motor/låda? om du kollar på denna bild ser det inte ut som man behöver kapa för att det ska rymmas.. :? http://static.garaget.org/archive/1274/ ... 9-4917.jpg
E21 Turbo
Min bil!
The
Forumsberoende
Inlägg: 5100
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av The »

inte behövs det kapas nått i torpeden för att få i en 4:a, det ryms ju lixom en opel CIH snurra där som standard. Däremot kan tunneln behöva förstoras lite såvida du inte har en gte/automat med stora tunneln.
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Skriv svar