Bromsning av Jens 140 (se sid 11)
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
phredde: Givetvis, inga problem.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
torde väl bli 50 cfm på den toppen då Nämen det vore ballt gå vidare i sökandet på b20 effekt.Jens Gustavsson skrev:phredde: Givetvis, inga problem.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
- Lindqvist Racing
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 290
- Blev medlem: mån nov 15, 2004 8:43 pm
- Ort: Ronneby
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre jun 16, 2006 9:38 am
- Ort: Borlänge (Dalarna)
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre jun 16, 2006 9:38 am
- Ort: Borlänge (Dalarna)
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 59
- Blev medlem: lör feb 10, 2007 2:38 pm
- Ort: Boden
YEAH
Kan bara säga grattis,,, är grymt imponerad!!!
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Lindqvist Racing skrev:Jag lyfter på hatten, Jens. Härliga siffror. Jag blir bara mer och mer sugen på att testa turbo på B20. Måste bara kräma ur lite mer effekt utan turbo först. Men sen........
den dan du bygger en turbomotor så kommer dessa siffror låta löjliga
min topp ger ca 190 cfm och 150cfm ut vid 28" och det kan man ju fixa till en del om man bygger en lindqvist topp med resta canaler
jag har inga hemligheter och hjälper gärna till med tips och ideer eller ett resept till en 700hk B20
skulle tycka det var mycket intresant om någon skulle göra en seriös satsning att knäcka mina sifror och tider.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
mats har nu gjort färdigt filmen här! http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=13443
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
Jens Gustavsson skrev:Lindqvist Racing skrev:Jag lyfter på hatten, Jens. Härliga siffror. Jag blir bara mer och mer sugen på att testa turbo på B20. Måste bara kräma ur lite mer effekt utan turbo först. Men sen........
den dan du bygger en turbomotor så kommer dessa siffror låta löjliga
min topp ger ca 190 cfm och 150cfm ut vid 28" och det kan man ju fixa till en del om man bygger en lindqvist topp med resta canaler
jag har inga hemligheter och hjälper gärna till med tips och ideer eller ett resept till en 700hk B20
skulle tycka det var mycket intresant om någon skulle göra en seriös satsning att knäcka mina sifror och tider.
Tror du inte det är avgaskanalen som är de riktigt stora problemet i b20..?
Om man bygger en topp med isärflyttat.. 45.5 41.5 ventiler..
Har märkt att för avgaskanalen så är det bara bra för man får bort
en kant ju mer man flyttar iväg ventilen om ja inte mins fel..
Borde man inte komma upp i runt 191 hk i sug motor effekt effekt då..?
Räknar man lite borde kanske din motor ligga på effekt runt 185 hk i sugeffekt..? 581 hk..
Om man laddar 2.15 bar med 191 hk i sug effekt.. Dorde man inte teoretiskt ha runt 601hk i motorn då?