Bromsning av Jens 140 (se sid 11)

Metoder, verktyg och resultat kring bromsning av motorer diskuteras här.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

phredde: Givetvis, inga problem. :hihi:
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Jens Gustavsson skrev:phredde: Givetvis, inga problem. :hihi:
torde väl bli 50 cfm på den toppen då :) Nämen det vore ballt gå vidare i sökandet på b20 effekt.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Mats A
Camaro American Muscle
Inlägg: 2737
Blev medlem: fre sep 19, 2003 11:03 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Mats A »

Ni som väntar på filmen får vänta tills i morgon . filmen är klar men inte komprimerad för webben ännu . detta går givetvis relativt fort att göra men väntar med att släppa den tills i morgon söndag . 11,21 min lång
Användarvisningsbild
Lindqvist Racing
För mycket laddtryck
Inlägg: 290
Blev medlem: mån nov 15, 2004 8:43 pm
Ort: Ronneby

Inlägg av Lindqvist Racing »

Jag lyfter på hatten, Jens. Härliga siffror. Jag blir bara mer och mer sugen på att testa turbo på B20. Måste bara kräma ur lite mer effekt utan turbo först. Men sen........
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Skoj med fina siffror.. ;) Fast det är ju när motorn sprängs som man upnått maxeffekten..?

Som jag brukar säga: "Hellre fina siffror på pappret än en hel motor" :)

Nej men grattis till rekordet så länge... tills jag kommer i kapp... *hehe*

Ser fram emot filmen.
Användarvisningsbild
SnoWFreaK
Forumsberoende
Inlägg: 712
Blev medlem: tis mar 30, 2004 12:34 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av SnoWFreaK »

ooh :D längtar tills i morrn :D eller ska ja kankse säga senare i dag? :P
Min hemsida klicka bilden!
Bild
I'm a streetracer cuz' there's more rubber up my street then on my vehicle!
Jimmy Nilsson
Forumsberoende
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre jun 16, 2006 9:38 am
Ort: Borlänge (Dalarna)

Inlägg av Jimmy Nilsson »

kanske kan bli ett sponsorprojekt igen för att knäcka 600hk gränsen och lycke mer? :)
Suger livet? överladda!
mvh// Jimmy
Jimmy Nilsson
Forumsberoende
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre jun 16, 2006 9:38 am
Ort: Borlänge (Dalarna)

Inlägg av Jimmy Nilsson »

Vart det nån film på bromsningen?
Suger livet? överladda!
mvh// Jimmy
Mats A
Camaro American Muscle
Inlägg: 2737
Blev medlem: fre sep 19, 2003 11:03 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Mats A »

boosted_142 skrev:Vart det nån film på bromsningen?
Ja det finns film men som det är skrivet några inlägg uppåt så kommer den att läggas ut under söndagen , det har ju bara gått 1 timme in på söndagen ännu så lite längre får ni vänta :)
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Redigt manlig B20 har V8 effekt. ;)
Andreas Nilsson
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 59
Blev medlem: lör feb 10, 2007 2:38 pm
Ort: Boden

YEAH

Inlägg av Andreas Nilsson »

Kan bara säga grattis,,, är grymt imponerad!!!
turbo242
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 61
Blev medlem: sön dec 10, 2006 11:02 pm
Ort: Norge

Inlägg av turbo242 »

Fyyy faan hvor kult var ikke dette :shock: vil gratulere så mye med VERDENS HEFTIGSTE B20:D helt vilt med nesten 600hk i en 2liters støtstangs motor.... helt rått....
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Lindqvist Racing skrev:Jag lyfter på hatten, Jens. Härliga siffror. Jag blir bara mer och mer sugen på att testa turbo på B20. Måste bara kräma ur lite mer effekt utan turbo först. Men sen........

den dan du bygger en turbomotor så kommer dessa siffror låta löjliga :)

min topp ger ca 190 cfm och 150cfm ut vid 28" och det kan man ju fixa till en del om man bygger en lindqvist topp med resta canaler :wink:

jag har inga hemligheter och hjälper gärna till med tips och ideer eller ett resept till en 700hk B20 8)

skulle tycka det var mycket intresant om någon skulle göra en seriös satsning att knäcka mina sifror och tider.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

mats har nu gjort färdigt filmen här! http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=13443
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Jens Gustavsson skrev:
Lindqvist Racing skrev:Jag lyfter på hatten, Jens. Härliga siffror. Jag blir bara mer och mer sugen på att testa turbo på B20. Måste bara kräma ur lite mer effekt utan turbo först. Men sen........

den dan du bygger en turbomotor så kommer dessa siffror låta löjliga :)

min topp ger ca 190 cfm och 150cfm ut vid 28" och det kan man ju fixa till en del om man bygger en lindqvist topp med resta canaler :wink:

jag har inga hemligheter och hjälper gärna till med tips och ideer eller ett resept till en 700hk B20 8)

skulle tycka det var mycket intresant om någon skulle göra en seriös satsning att knäcka mina sifror och tider.




Tror du inte det är avgaskanalen som är de riktigt stora problemet i b20..?

Om man bygger en topp med isärflyttat.. 45.5 41.5 ventiler..
Har märkt att för avgaskanalen så är det bara bra för man får bort
en kant ju mer man flyttar iväg ventilen om ja inte mins fel..
Borde man inte komma upp i runt 191 hk i sug motor effekt effekt då..?

Räknar man lite borde kanske din motor ligga på effekt runt 185 hk i sugeffekt..? 581 hk..

Om man laddar 2.15 bar med 191 hk i sug effekt.. Dorde man inte teoretiskt ha runt 601hk i motorn då?
Skriv svar