Re: Rekord C Coupe med Volvo 24V (update 8/10)
Postat: ons apr 27, 2011 8:01 am
Dags för en uppdatering!
Är mellan två arbetsgivare i veckan, så tanken var att det skulle bli lite ordentlig bilskruvning.
I förrgår gjordes det som är på bilderna, igår blev det en liten shoppingtur för att rätta till lite brister i sortimentet.
Så här såg det ut på morgonen.
Mina sparade 28 kr. Återanvändning av lambdamutter för andra gången.
Tvunget att vara lite träsnidare också. När garaget inte ä nog välutrustad så får man ha lite paus från bilmekandet för att bygga verktyg.
Efter att ha låst alla bordrörelser, skruvat fast chucken och byggt ett verktyg så tänkte jag att nu borde det här ju gå att borra. Men icke. Då visare det sig att själva Motor/Spindel delen inte sitter fast i pelaren... Men det gick att ordna så till slut blev det ett hål.
Kan ju inte låta bli att köra lite svarv.
Tada! En downpipe. Och för er funderar på att använda den här typen av isolerband. GLÖM INTE INANDNINGSKYDDET. Satte mig i dörröppningen på garaget i solskenet och såg glasfiber(?) trådarna flimra runt i ett moln runt mig.
Grenrör lindat. Inte nåt jag helst gör nåt särskilt många gånger...
På plats!
Packning turbo/grenrör, i mässing, hade ingen kopparplåt.
Nu börjar det likna nåt
Vattenanslutningarna!
Tryckrör med Bosch-dump.
Emma grovsvarvar aluämnet som ska bli "dump-lock".
Fint med svarv
Färdig produkt. Den elektriska dumpen som sitter i turbon orginal är nu ersatt med denna.
Slutet på dagen.
Är mellan två arbetsgivare i veckan, så tanken var att det skulle bli lite ordentlig bilskruvning.
I förrgår gjordes det som är på bilderna, igår blev det en liten shoppingtur för att rätta till lite brister i sortimentet.
Så här såg det ut på morgonen.
Mina sparade 28 kr. Återanvändning av lambdamutter för andra gången.
Tvunget att vara lite träsnidare också. När garaget inte ä nog välutrustad så får man ha lite paus från bilmekandet för att bygga verktyg.
Efter att ha låst alla bordrörelser, skruvat fast chucken och byggt ett verktyg så tänkte jag att nu borde det här ju gå att borra. Men icke. Då visare det sig att själva Motor/Spindel delen inte sitter fast i pelaren... Men det gick att ordna så till slut blev det ett hål.
Kan ju inte låta bli att köra lite svarv.
Tada! En downpipe. Och för er funderar på att använda den här typen av isolerband. GLÖM INTE INANDNINGSKYDDET. Satte mig i dörröppningen på garaget i solskenet och såg glasfiber(?) trådarna flimra runt i ett moln runt mig.
Grenrör lindat. Inte nåt jag helst gör nåt särskilt många gånger...
På plats!
Packning turbo/grenrör, i mässing, hade ingen kopparplåt.
Nu börjar det likna nåt
Vattenanslutningarna!
Tryckrör med Bosch-dump.
Emma grovsvarvar aluämnet som ska bli "dump-lock".
Fint med svarv
Färdig produkt. Den elektriska dumpen som sitter i turbon orginal är nu ersatt med denna.
Slutet på dagen.