Sida 30 av 35

Re: Olika topplock i genomskärning!

Postat: mån maj 06, 2013 4:50 pm
av Devil1l
Kan tillägga att jag bromsa motorn på ett ställe först. Sen bromsa jag den på hjulen på ett annat ställe. Så siffrorna litar jag på

Re: Olika topplock i genomskärning!

Postat: mån maj 06, 2013 4:54 pm
av Jens Gustavsson
häftiga tryck och effekter där :thumbright: jag kan nog hjälpa dig med lämplig kam om du hör av dig med motordata och vad du ska ha motorn till.

mvh jens

Re: Olika topplock i genomskärning!

Postat: mån maj 06, 2013 7:04 pm
av Devil1l
Haha ja som sakt jag provar mig fram har rullat 500 mil nu fullt tryck en hel dag på superstage. Ja jag skickar ett pm låter intressant

Re: Olika topplock i genomskärning!

Postat: mån maj 13, 2013 11:54 am
av crillevolvo
Hej . jag ska renovera en Vr6 topp och tänker göra portning på den med då jag ändå har den nere.
så min fråga blir ju om någon har några bra tips å dela med sig av eller har en bilder på itusågad topp.

ska köra med stdkam
toppen blir med mirade säten å ventiler med backcut.

Olika topplock i genomskärning!

Postat: sön maj 19, 2013 10:55 pm
av wuffee
Har inte vr6sn olika form å längd på några portar på insug me?

Re: Olika topplock i genomskärning!

Postat: sön maj 19, 2013 11:03 pm
av Erland Cox
Tre portar av var sort, långa och korta. Det finns mycket att hämta på portning av dom.

Erland

Olika topplock i genomskärning!

Postat: mån maj 20, 2013 7:04 am
av wuffee
Måste väl vara ett helsike å få de å stämma av korrekt då eller? Hur räknar msn så de blir rätt? Eller kör man tills de är samma flöde i alla?

Re: Olika topplock i genomskärning!

Postat: mån maj 20, 2013 8:48 am
av Kadett4wd
Längdkompensering kan göras på 'utsidan' av toppen med olika långa insug.

Re: Olika topplock i genomskärning!

Postat: mån maj 20, 2013 7:11 pm
av Erland Cox
Det funkar jättebra med original insug, det blir mycket effekt över ett brett register.
Första kunden jag hade med en VR6 hade tänkt turbomata den också men tyckte att den
gick så pass bra att det räckte med kammar och portning.
Visst, alla har ju olika krav men mycket finns det att hämta.

Erland

Re: Olika topplock i genomskärning!

Postat: mån maj 20, 2013 7:21 pm
av loop
Vad är det för VR6 2- eller 4-ventilare? Och vad väger en sån?

Re: Olika topplock i genomskärning!

Postat: tis maj 21, 2013 11:40 am
av MrPete
Fråga den här snubben om hur han har byggt. 690hk och 755nm är ju ändå ett godkänt resultat på en vr6-motor :)

http://www.garaget.org/?car=36764

Re: Olika topplock i genomskärning!

Postat: tis maj 21, 2013 12:13 pm
av Kadett4wd

Re: Olika topplock i genomskärning!

Postat: tor aug 01, 2013 2:25 am
av Christoffer dan erik
Läste tidigare i tråden angående saab 8v toppar, vore väldigt intressant att få lite mer förslag på hur man ska fila kanalerna och liknande.
Har nyligen börjat fila toppar till mig själv som jag använder i folkrace.

Alla tips är välkomna :)

Re: Olika topplock i genomskärning!

Postat: sön aug 11, 2013 10:07 am
av Erik Persson
Hittade denna tråd på annat forum som innehåller bra bilder på Golf 16v topp som är sågad. Det är motorkod 6a, alltså 2-liters. Frågan är hur stor skillnad det är mot de "vanliga" 1,8 med motorkod kr?

http://www.clubgti.com/showthread.php?1 ... ons-thread

Re: Olika topplock i genomskärning!

Postat: sön aug 11, 2013 12:30 pm
av effe
Daniel 850 skrev:Kalle P började göra sånna toppar till b18/b20 på 70talet om inte ännu tidigare, ja vet de va mycket strul med reglemente om ja kommer ihåg rätt att man inte fick tillsätta material i vissa klasser men insugningsröret var fritt så han gjöt upp insug som som pluggade igen orginal hålet å matade in luften som på ford toppen

//Wigge

en sån topp från kalle p har jag med just det insuget du beskriver nån som kan lägga in bild åt mej får gärna skicka ett pm tror säkert här finns nåra som vill se

och så skulle jag vilja se hur treans avgas ser ut i genomskärning på b20

har en steg 4 som spruckit just där in till ventilstyrningen
hadde tänkt svetsa men vill se innan hur det ser ut har ingen annan topp som jag vill kapa i

mvh effe