inpassning B21et problem!
inpassning B21et problem!
Tjena! ska sätta i en B21 et nu i amazonen! men får ej riktigt plats med alla grejerna till insprutet! ska ju köra med det mekaniska insprutet tänkte jag men bränslehuvudet och luftfilterboxen vet jag inte vart jag ska få plats med!!!!! Någon som har gjort detta ingrepp?, och nej i batterilådan kan jag icke ha det för där sitter det ett servo nu
[/list]
[/list]
Joo den är GIGANTISK juMatte skrev:Jag har kört med K-jet i Amazon. Jag tog bort den gigantiska luftfilter lådan och satte dit underdelen från en volvo v6 k-jet. Är en smidig alu burk med slanganslutning till luftfiltret.
Men vart satt du din? har du några bilder på det!!!! skulle vara mycket tacksamt!!
Är det ifrån en 760 då eller? alu burken tänkte jag!!
Så du behöll överdelen på original"boxen" och para smäckade dit underdelen då! passar rakt av eller? , fick du försänka ner hela "lådan" i innerskärmen med eller? Du har ingen möjlighet att skana! skulle vara kanon! lite mer frågor till dig, körde du med den rakställd eller snedställd? min ska ju vara rakställd, så funderar på om sprutet tar i rattstången? Servot har jag ju i batterilådan och byggt om till wirekoppling så där finns det plats iallafall!Matte skrev:Jag satte min på höger innerskärm långt fram. Den jag använde kom från en 264a där bränslehuvudet sitter mellan cylinderraderna. Har bara vanliga kort på det tyvärr.
Med den kan du dra en slang och sätta filtret var du vill. Jag körde utan filter men turbon mådde lite illa av det
Ok! nu börjar till och med trögfattade jag förstå!! Men du tror inte det är svårt att få tag i en sådan ifrån en 264 idag? finns väll inte sååå många kvar? eller blir det och svetsa ihop en egen eller nått... Tacksam för svaren!!Matte skrev:Jag bytte bara plastdelen som sitter under bränslehuvudet. Allt som är i plast. 264ans alu underdel passar rakt av. Jag körde rakmonterat och monterade bränsle huvet på HÖGER innerskärm långt fram utan att modifiera innerskärmen.
Mvh Matte
Hej!
Satt och kollade på dina bilder och blev lite nyfiken på din servo. Jag har kollat på en rallybil där dom har förlängt röret på en 140 servo och satt den bredvid kylarn, men där du satt den verkar vara bättre. Jag ska använda en servo från en 740.
Hur har du gjort? Har du några bilder inifrån kupèn?
mvh
Satt och kollade på dina bilder och blev lite nyfiken på din servo. Jag har kollat på en rallybil där dom har förlängt röret på en 140 servo och satt den bredvid kylarn, men där du satt den verkar vara bättre. Jag ska använda en servo från en 740.
Hur har du gjort? Har du några bilder inifrån kupèn?
mvh
Brinken
Tjena!MB skrev:Hej!
Satt och kollade på dina bilder och blev lite nyfiken på din servo. Jag har kollat på en rallybil där dom har förlängt röret på en 140 servo och satt den bredvid kylarn, men där du satt den verkar vara bättre. Jag ska använda en servo från en 740.
Hur har du gjort? Har du några bilder inifrån kupèn?
mvh
Jobb det är bra plats där och ha ett servo, men var MYCKE jobb med att få det att funka!! Har lite specialstag m.m som jag har fixat till så kraften överförs dit bort!! har tyvärr inga bilder just nu!