inpassning B21et problem!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
JS
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 80
Blev medlem: ons mar 31, 2004 4:39 pm
Ort: Kalmar

inpassning B21et problem!

Inlägg av JS »

Tjena! ska sätta i en B21 et nu i amazonen! men får ej riktigt plats med alla grejerna till insprutet! ska ju köra med det mekaniska insprutet tänkte jag men bränslehuvudet och luftfilterboxen vet jag inte vart jag ska få plats med!!!!! :shock: Någon som har gjort detta ingrepp?, och nej i batterilådan kan jag icke ha det för där sitter det ett servo nu :P

Bild
Bild[/list]
Matte
För mycket laddtryck
Inlägg: 226
Blev medlem: mån sep 22, 2003 8:00 pm
Ort: Luleå

Inlägg av Matte »

Jag har kört med K-jet i Amazon. Jag tog bort den gigantiska luftfilter lådan och satte dit underdelen från en volvo v6 k-jet. Är en smidig alu burk med slanganslutning till luftfiltret.
Bild
JS
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 80
Blev medlem: ons mar 31, 2004 4:39 pm
Ort: Kalmar

Inlägg av JS »

Matte skrev:Jag har kört med K-jet i Amazon. Jag tog bort den gigantiska luftfilter lådan och satte dit underdelen från en volvo v6 k-jet. Är en smidig alu burk med slanganslutning till luftfiltret.
Joo den är GIGANTISK ju :D
Men vart satt du din? har du några bilder på det!!!! skulle vara mycket tacksamt!!
Är det ifrån en 760 då eller? alu burken tänkte jag!!
Matte
För mycket laddtryck
Inlägg: 226
Blev medlem: mån sep 22, 2003 8:00 pm
Ort: Luleå

Inlägg av Matte »

Jag satte min på höger innerskärm långt fram. Den jag använde kom från en 264a där bränslehuvudet sitter mellan cylinderraderna. Har bara vanliga kort på det tyvärr.

Med den kan du dra en slang och sätta filtret var du vill. Jag körde utan filter men turbon mådde lite illa av det :-)
Bild
Användarvisningsbild
pzn
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: mån jan 26, 2004 10:43 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av pzn »

Det går även att ta underdelen från en 240 glt eller 740 gle om man vill få lite fler placerings möjligheter. Då blir det även där slanganslutning för luftfiltret.
JS
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 80
Blev medlem: ons mar 31, 2004 4:39 pm
Ort: Kalmar

Inlägg av JS »

pzn skrev:Det går även att ta underdelen från en 240 glt eller 740 gle om man vill få lite fler placerings möjligheter. Då blir det även där slanganslutning för luftfiltret.
Ok!! men vilken är minst av 264ans och Glt:na??
JS
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 80
Blev medlem: ons mar 31, 2004 4:39 pm
Ort: Kalmar

Inlägg av JS »

Matte skrev:Jag satte min på höger innerskärm långt fram. Den jag använde kom från en 264a där bränslehuvudet sitter mellan cylinderraderna. Har bara vanliga kort på det tyvärr.

Med den kan du dra en slang och sätta filtret var du vill. Jag körde utan filter men turbon mådde lite illa av det :-)
Så du behöll överdelen på original"boxen" och para smäckade dit underdelen då! passar rakt av eller? , fick du försänka ner hela "lådan" i innerskärmen med eller? Du har ingen möjlighet att skana! skulle vara kanon! lite mer frågor till dig, körde du med den rakställd eller snedställd? min ska ju vara rakställd, så funderar på om sprutet tar i rattstången? :? Servot har jag ju i batterilådan och byggt om till wirekoppling så där finns det plats iallafall! :D
JS
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 80
Blev medlem: ons mar 31, 2004 4:39 pm
Ort: Kalmar

Inlägg av JS »

upp
Matte
För mycket laddtryck
Inlägg: 226
Blev medlem: mån sep 22, 2003 8:00 pm
Ort: Luleå

Inlägg av Matte »

Jag bytte bara plastdelen som sitter under bränslehuvudet. Allt som är i plast. 264ans alu underdel passar rakt av. Jag körde rakmonterat och monterade bränsle huvet på HÖGER innerskärm långt fram utan att modifiera innerskärmen.

Mvh Matte
Bild
JS
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 80
Blev medlem: ons mar 31, 2004 4:39 pm
Ort: Kalmar

Inlägg av JS »

Matte skrev:Jag bytte bara plastdelen som sitter under bränslehuvudet. Allt som är i plast. 264ans alu underdel passar rakt av. Jag körde rakmonterat och monterade bränsle huvet på HÖGER innerskärm långt fram utan att modifiera innerskärmen.

Mvh Matte
Ok! nu börjar till och med trögfattade jag förstå!! :D Men du tror inte det är svårt att få tag i en sådan ifrån en 264 idag? finns väll inte sååå många kvar? eller blir det och svetsa ihop en egen eller nått... Tacksam för svaren!! :D
Användarvisningsbild
pzn
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: mån jan 26, 2004 10:43 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av pzn »

tidiga 760 har ju oxå v6:a med k-jet, samma motor som 260
Användarvisningsbild
MB
För mycket laddtryck
Inlägg: 194
Blev medlem: ons okt 08, 2003 7:06 am
Ort: Hedesunda

Inlägg av MB »

Hej!
Satt och kollade på dina bilder och blev lite nyfiken på din servo. Jag har kollat på en rallybil där dom har förlängt röret på en 140 servo och satt den bredvid kylarn, men där du satt den verkar vara bättre. Jag ska använda en servo från en 740.
Hur har du gjort? Har du några bilder inifrån kupèn?

mvh
Brinken
JS
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 80
Blev medlem: ons mar 31, 2004 4:39 pm
Ort: Kalmar

Inlägg av JS »

MB skrev:Hej!
Satt och kollade på dina bilder och blev lite nyfiken på din servo. Jag har kollat på en rallybil där dom har förlängt röret på en 140 servo och satt den bredvid kylarn, men där du satt den verkar vara bättre. Jag ska använda en servo från en 740.
Hur har du gjort? Har du några bilder inifrån kupèn?

mvh
Tjena!

Jobb det är bra plats där och ha ett servo, men var MYCKE jobb med att få det att funka!! Har lite specialstag m.m som jag har fixat till så kraften överförs dit bort!! har tyvärr inga bilder just nu!
Användarvisningsbild
MB
För mycket laddtryck
Inlägg: 194
Blev medlem: ons okt 08, 2003 7:06 am
Ort: Hedesunda

Inlägg av MB »

OK!
Jag antar att staget går över fläktpaketet, ska kolla lite och fundera.
Brinken
Skriv svar