Det mesta går om man vill, påminne mig om min gamla 240 då jag mekade ihop min b20 kvällstid på en knapp vecka samtidigt som jag jobbade på dagarna, blev inte mkt sömn då, skulle till "En dag på strippen" Emmaboda, en kompis som då var runt 15 år hjälpte mig skruva sista kvällen, vi var så trötta att när vi skulle starta motorn glömde vi hälla i vatten och när vi väl fick i vatten hade vi glömt slangarna till värmepaketet osv, så han fick springa med vatten, medans det rann under bilen och så skruva fast slangar samtidigt som man försöker hålla lagom varv o köra in kamaxel.
Vi fick dock igång bilen, lastade och åkte till Emmaboda för att mötas av regnet från helvetet så blev aldrig något kört, men vi brummade runt lite i stan ist o grillade korv i en park, sedan åkte vi fast i en snutkontroll på hemvägen o då somnade kompisen
Snuten undrade varför han var så trött och varför han inte kunde köra hem bilen då jag inte fick ha kvar den på släpet
Det var nog ingen bra idé tyckte jag eftersom han var 15, jaha sa snuten bara.
Han vaknade halvvägs hem iaf o tog sen ca 10 min innan han upptäckte att bilen saknades på släpet
Den hade jag ställt i en grusgrop längs vägen för att få åka vidare.
När jag kom hem hade en annan polare lagom slutat sitt jobb, vi åkte då i hans bil ner o hämtade racebilen så jag kunde köra hem den, halvvägs hem började muttrarna till turbon gänga lös sig o några lossnade varpå den hängde lite snett, så brölade fint.
Då vill man inte ens tänka på hur länge man hade varit vaken, säkert uppåt 60h innan man kom i säng.
En annan gång fredag em efter jobbet körde jag som en idiot till linköping för att få tag i en främre kardandel till 164/M400 inför race, hade pratat med skroten i tfn och den skulle ha artikelnr 004 eller liknande om jag minns rätt, så den hade nog legat på hyllan ett tag
Kom fram 5min innan dom stängde och fick svaret att jag hade automatiskt kopplats till en annan skrot i norrköping och där låg kardanen, lyckades efter lite tjat dock få en anställd i norrköping som bodde i linköping att ta med den i bilen hem och möta upp honom.
Sedan hem direkt, byta knutkors, vilket var lättare sagt än gjort, ligga under bilen halva natten och sedan dra på tävling dagen efter, varpå jag efter incidenten med snuten tidigare, valde att köra dit bilen vilket gick ganska bra.
Väl framme och med det mesta fungerande hyffsat, öppnade sig himlen och så blev även den dagen inställd.
Motorn står nu och ser ledsen ut i mitt nya garage, men skam den som ger sig, den ska få rulla igen och jag är ju inte nöjd med konceptet så blir ju tvungen bygga ytterligare en b20 så småningom bara man får lite ordning i verkstan vilket tar FÖR lång tid när man ska jobba heltid oxå jämt..
Mao, jag vet hur det är att panikmeka, det är inte jämt roligt och det är inte smart för man kan göra grova missar, men känslan när man väl startar upp är fin och får hoppas för Er skull att ni hinner få lite sömn o bra resultat snart, även det behövs ibland!
Det är ju inga småsträckor ni har att åka heller, hur långt har ni mellan narvik o kiruna?
Jag pratade med en kollega nyligen som hade stuga i närheten av narvik, det ska visst vara en bra bit från tromsö också?