turbo bosse?

Tjata om vad som helst .
Johan
För mycket laddtryck
Inlägg: 211
Blev medlem: tis sep 23, 2003 7:44 pm
Ort: Örebro

turbo bosse?

Inlägg av Johan »

någon som har mer info om hans bil och motor?

han han nån hemsida?

jag menar han som bromsade 550hk ur en 2000cc motor
Mats A
Camaro American Muscle
Inlägg: 2737
Blev medlem: fre sep 19, 2003 11:03 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Mats A »

Bilen är en Buggy (okortad platta) rätt skabbig ,,men jäkligt snabb
Bild

Kör med BMW motor i den , detta är inte den motor som är bromsad 550hkr , men det finns garanterat en hel del i denna rova också
Bild
Senast redigerad av Mats A den sön nov 02, 2003 11:20 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Johan
För mycket laddtryck
Inlägg: 211
Blev medlem: tis sep 23, 2003 7:44 pm
Ort: Örebro

Inlägg av Johan »

har han kört strippen?

är motorn bromsad? någon som vet vad bilen väger?

måste vara en redig låda i den?
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

växellådan håller ju mkt längre om fordonet är lätt, kan inte väga många hundra kilo den där..
varför inte bmw m-låda dom håller tydligen uppåt 1200 häst :wink:
Mats A
Camaro American Muscle
Inlägg: 2737
Blev medlem: fre sep 19, 2003 11:03 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Mats A »

Bilen väger 900kg , kör med porshe låda i den .En låg 10:a har Bosse kört men med en annan motor som det är mindre effekt i än den som sitter i idag. Tror det var kring 1993 .
hittade fler bilder på den
Bild
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

900 kilo var mycket mer än jag trodde iaf, man borde kunna få ner vikten till 7-800 kilo tycker ja.. varför bygga på en beachbuggy när man ändå kör över 10 sekunder förstår ja inte :shock:
man måste ju under den magiska 10s gränsen, vilken besvikelse :oops:
Användarvisningsbild
Fredrik Andersson
Camaro American Muscle
Inlägg: 127
Blev medlem: mån okt 06, 2003 1:12 pm
Ort: Tavelsjö

Inlägg av Fredrik Andersson »

Ja varför skulle man inte bygga på en?? Det är en förhållandevis lätt bil.. och ett intressant bygge framför allt.
Och den piskar väll rätt så många bilar var jag har sett och hört.
Kom ihåg att det står att han körde låg 10 på 402.33 meter.. och det var 1993... effekten är mer i dag och responsen i motorn är också bättre... så tiderna är säkert också bättre i dag.

Ha i åtankte att låg 10 är en jädrigt bra tid.
Carmaro Z28 Iroc-z 1987 kompressor
Och en Volvo PV 1947

Bild
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

jo det är klart det är en bra tid, mycket bättre än jag kommer köra på flera år framöver men den var ju herkuliskt ful :?: :!:
sen kan det ha att göra med att jag är frälst och tillber den stora volvoguden även om det inte alltid hindrar mig från att ta till okristerliga metoder för att nå bättre tider :)
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Buggyn är jäklit snabb... Larsat, innan du byggt en lika snabb bil så kan du ju lugna dig med inläggen på detta forum, börjar bli liite less...
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
Simon Jonsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 496
Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
Ort: Tväråmark i Sävar kommun
Kontakt:

Inlägg av Simon Jonsson »

Buggyn hade ju grymt bra slutfart
Bild
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

ligger man "bara" 50m efter på 201m får man va nöjd! har buggin någonsin förlorat mot någon på gatan?
Johan
För mycket laddtryck
Inlägg: 211
Blev medlem: tis sep 23, 2003 7:44 pm
Ort: Örebro

Inlägg av Johan »

jag är mycket impad av den buggyn. men har för mig att dom vägde runt 600kg med org motor.så mycket kan väl inte bmw motorn väga?

körde han 10or 1993 så är det ju helt otroligt bra
Mats A
Camaro American Muscle
Inlägg: 2737
Blev medlem: fre sep 19, 2003 11:03 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Mats A »

Johan skrev:jag är mycket impad av den buggyn. men har för mig att dom vägde runt 600kg med org motor.så mycket kan väl inte bmw motorn väga?

körde han 10or 1993 så är det ju helt otroligt bra
Plattan är okortad så det gör sitt lilla sen motorn väger väll xtra också med alla tillbehör som +meny och annat gott å finn . Frågade Bosse himself om vikten och då sa han 900 pockahontas så det är väll det som gäller. Skall fixa firewire kort framöver så jag kan köra filmsnuttar på nätet. Har en hel del fräna filmer , en när buggyn går upp på bakhjulen när han lägger in 2:an . åkturer med peters Bmw, Magnus pv när vi körde en 0-100 tid på 3,7 med lågt laddtryck,Boströms amazon, jens 142, simons 144 osv . Har ev fått hjälp med filmsnuttar på Magnus pv och boströms amma , hoppas det blir av bara .
Johan
För mycket laddtryck
Inlägg: 211
Blev medlem: tis sep 23, 2003 7:44 pm
Ort: Örebro

Inlägg av Johan »

mms: det låter trevligt det

simon: minns du slutfarten han hade med buggyn? ingen som vet 60 fotaren?
Mats A
Camaro American Muscle
Inlägg: 2737
Blev medlem: fre sep 19, 2003 11:03 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Mats A »

Har en film från bug run i sommras då Robban körde , han gasade knappt på 1&2 växel sen drog han på när 3:an kom in , slufart 223 (tror jag kan kolla exakt sen) publiken jublade hejvilt på läktarn :lol:
en bra bit över 200 var det i allafall i slutfart , får ta en titt på filmen i morgon så ser vi vad det var för tid
Skriv svar