(Tack till Wezzli för ny hosting av bilderna / Mattias)
Här kommer en lite guide till hur du trycksätter din SU förgasare hoppas det är till hjälp.
1. här måste vi borra och knacka in ett passande rör som vi sedan limmar fast med epoxy lim! det gör vi för att trycksätta flotörhuset. röret ska sedan gå till et sk. pitå?rör. pitå röret styr hur mycke soppa som ska tryckas genom förgasaren
2. soppa in genom en BTR
3. fin hemgjord fläns?
Domhär 2 hålen skall tätas enklast genom att göra en ny packning!
packningen
nu måste vi borra två hål för att trycksätta trottelhuset!
det andra hålet!
enklare än så blir det inte lite omslipning av bränslenålen kan behövas för att ge den mer sås.
Genom att ha pitåröret i mitten av tryckröret ger du motorn mest soppa.. eftersom att flödet i ett rör alltid är mest i mitten av röret dvs. om du vill att den ska få mindre soppa bryter du ut pitåröret mot sidan av tryckröret
Detta gäller altså SU HIF6??
Dom där hålen som är borrade ser ju ut att gå in i hålen som ska tätas i bild 2.
Är det inte enklare att bara trycksätta hålen direkt utan att borra??
Eller kommer borningarna fram någon annan stans??
har börjat lite smått satt dit 2mm toppackning å väntar på nya gummiringar till vattenpumpen för det glömde jag beställa samtidigt med toppackning.
Ska väl leta upp en E-topp å en turbo sen blir det väl lite fart på bygget.
vilket material har du använt till packningen??
Jag har gjort egna packningar till mopeden av mjölkpaket.
Men jag antar att en mjölkpaketspackning inte kommer hålla mellan tryckboxen och förgasaren när det kommer laddtryck.
Hmm kom att tänka på en sak när jag läste guiden för trycksättning av Strombergare.
Har du missat att beskriva delen för tätning av choke eller antar du att man ska ha läst stromberg guiden först eller funkar rentutav choken till 100% utan lekage på en SU??