Ihopsättning av motorn.. (MODEM DÖDARE)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Eric Wiklund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1711
Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Ihopsättning av motorn.. (MODEM DÖDARE)

Inlägg av Eric Wiklund »

Äntligen börjar det hända saker i garaget. Det går lätt och fort när man har alla delar :)

Lite bilder nedan.


Skvalpplåt i tråget
Bild
Bild

Oljeretur från turbon
Bild

Lackning av tråget.
Bild
Bild

Ihopsättning av motorn
Bild
Bild

Fick hjälp, därför det gick så fort :P
Nån som kan artbestämma denna vidriga farkost? (den gillade iaf inte thinner....)
Bild
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

fyfaan... inga bilder på såna odjur tack! :smt103
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Örjan
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 88
Blev medlem: ons sep 15, 2004 10:13 pm
Ort: Värmdö/Uppland

Olje pump

Inlägg av Örjan »

Hej, Amyson!
Har du en standard olje pump??? I rally amon som ska bli konventerad till turbo så sitter det en oljepump från nyare b21-23. Som är lite stor, så de flyttade den främre väggen på tråget närmre frambalken!! Men finns det andra sätt så är det bra att veta, för det är jävligt trånkt.. :shock: !

ger B21-23 pumpen mer olja eller tryck :? ????

på en av turbo satserna jag köpte i tidigt skede "10 år" så går oljereturen in i kamdrevskåpan, vad har det för roll :roll: ?????
slippa svetsa i tråget :? ???
Amazon turbo
Eric Wiklund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1711
Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Eric Wiklund »

jo det är en standard pump jag kör med.

hm har ingen aning hur det ser ut med större pump, fråga jens hur han har gjort...han hade nån större variant.

tror inte det spelar nån roll om den går in i kamkåpan eller tråget...oljan far ju lik förbannat dit ändå hehe :)

men nu när jag lix hade upp tråget så var det enkelt att svetsa dit den.
Eric Wiklund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1711
Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Eric Wiklund »

Nu är motorn i lyft och m45an är på väg att ta plats.

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

varför har du kapat sönder kardantunneln? m45:an passar väl ändå om jag inte minns fel?
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Eric Wiklund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1711
Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Eric Wiklund »

näe spakstället tar i mot förarsidan. det va inte mycket men jag tänkte ersätta med en löstagbar kåpa. ska bara kapa vidare när det slutar regna...eller tills dess att jag har orkat städat ur garaget :)
Eric Wiklund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1711
Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Eric Wiklund »

Nu har adapter "brickorna" kommit från LTT (lindners turbo tekniska) som lärka så fint uttryckte det hehe...dom är iaf för att kopplingswiren (justeringen) till m40lådan ska passa på en m45 låda

Bild
Eric Wiklund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1711
Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Eric Wiklund »

Idag startade jag upp bilen och efter lite problem med att förgasaren inte fick bensin så startade den tillslut :)
ett rökfyllt garage och ilskna grannar fick man på köpet (kl 22.00) :twisted:

Nu är det bara inkörning och sen se till att alla grejer sitter fast och att det inte blir några läckage.

ska skriva ihop mitt motor recept lite senare....
Mats A
Camaro American Muscle
Inlägg: 2737
Blev medlem: fre sep 19, 2003 11:03 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Mats A »

måste komma och göra ett hemma hos reportage tror jag , lördag kanske ?? detta måste vi titta närmare på :wink:
Eric Wiklund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1711
Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Eric Wiklund »

hehe jo vi måste göra det...
men jag har inte löst alla problem än, kanske skulle ta det när turbon sitter där den ska osv.

den är bara uppstartad utan turbo nu för att se att den går...och sen har jag inget avgassystem heller =/ låter lite för mycket hehe

men jag ska säga till när jag har fixat alla sånna där små detaljer
Reptilen

Inlägg av Reptilen »

majson vad är det för äckligt jur på bilden , spindel ?
Användarvisningsbild
Schlorven
Forumsberoende
Inlägg: 520
Blev medlem: ons mar 24, 2004 12:15 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Schlorven »

Aaaa en så kallad korsspindel :)
Användarvisningsbild
marmander
Forumsberoende
Inlägg: 1560
Blev medlem: tis dec 16, 2003 11:50 pm
Ort: Torestorp
Kontakt:

Inlägg av marmander »

mAySon skrev:Nu har adapter "brickorna" kommit från LTT (lindners turbo tekniska) som lärka så fint uttryckte det hehe...dom är iaf för att kopplingswiren (justeringen) till m40lådan ska passa på en m45 låda

Bild
Vad betalade du för dom ??

Har ju inte ens använt rätt skärhastighet och matning vid svarvningen...

ska inte klaga, men man vill ju inte betala allt för mkt för ngt som du skulle kunna få gjort av ngn på högstadiets tekniklektioner.
Det finns bara lösningar....

MVH/
Simon
Eric Wiklund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1711
Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Eric Wiklund »

marmander skrev: Vad betalade du för dom ??

Har ju inte ens använt rätt skärhastighet och matning vid svarvningen...

ska inte klaga, men man vill ju inte betala allt för mkt för ngt som du skulle kunna få gjort av ngn på högstadiets tekniklektioner.
betalade gratis för dom...och dom fungerar perfekt så jag har inget att klaga på hehe :)
Skriv svar