Till ni som vet hur ett bra gren rör ska se ut
Till ni som vet hur ett bra gren rör ska se ut
vad tro ni om de här röret då? är de något att satsa på eller ??
http://www.geocities.com/jeg1976/Header/header.html
Mvh Larry B
http://www.geocities.com/jeg1976/Header/header.html
Mvh Larry B
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
tror nu at wastgaterøret ska ha samme retning som dem andre røra
les at røret til wastgaten IKKE ska gå tilbake mot toppen,men peke omtrent i samme retning som dem andre røra.det er ikke naturli at avgassene ska tilbake mot toppen.det blir dåli virkningsgrad på wastgaten. ska være kort rør å.
les at røret til wastgaten IKKE ska gå tilbake mot toppen,men peke omtrent i samme retning som dem andre røra.det er ikke naturli at avgassene ska tilbake mot toppen.det blir dåli virkningsgrad på wastgaten. ska være kort rør å.
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 257
- Blev medlem: tor nov 13, 2003 1:07 am
- Ort: västerbotten.Norsjö
De där blir en bra utgångs mall för dit eget grenrör.
Tror inte man har över så mycket utrymme i 10v.
Som caterpillar säger, kanske försöka lösa wg uttaget på ett annat sätt.
Vinkla det mer framåt i avgas riktningen. Blir nog svårt att göra wg röret kortare.
Är det inte dax att svetsa ihop ett grenrör bara för att prova olika ideèr.
Du bör ha samlat ihop ganska många olika bygg bilder nu.
Annars har du ju kvar den levande legenden (L) att fråga. Han vet nog.
Tror inte man har över så mycket utrymme i 10v.
Som caterpillar säger, kanske försöka lösa wg uttaget på ett annat sätt.
Vinkla det mer framåt i avgas riktningen. Blir nog svårt att göra wg röret kortare.
Är det inte dax att svetsa ihop ett grenrör bara för att prova olika ideèr.
Du bör ha samlat ihop ganska många olika bygg bilder nu.
Annars har du ju kvar den levande legenden (L) att fråga. Han vet nog.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
det ser ju rätt bra ut (optimal längd är lite längre men det är säkert trångt så det räcker) men jag skulle sätta westgate röret närmare turbon. hur grovt är det invändigt?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
röret till wastegaten skulle sitta så nära turbons fläns så att alla cyl pulser lätt hittar in. 38 mm in dim är lagomt när en liten turbo används men 43mm skulle jag använda om man ska ha en större med lägre avgastryck.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
ja med en hx37-40 så ska man ha typ 42mm in dim beställes billigast från rinkebyrör.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/