Till ni som vet hur ett bra gren rör ska se ut

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Larry B
Lite mer laddtryck
Inlägg: 25
Blev medlem: fre okt 03, 2003 11:20 pm
Ort: Lycksele

Till ni som vet hur ett bra gren rör ska se ut

Inlägg av Larry B »

vad tro ni om de här röret då? är de något att satsa på eller ??

http://www.geocities.com/jeg1976/Header/header.html

Mvh Larry B
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

tror nu at wastgaterøret ska ha samme retning som dem andre røra :evil:
les at røret til wastgaten IKKE ska gå tilbake mot toppen,men peke omtrent i samme retning som dem andre røra.det er ikke naturli at avgassene ska tilbake mot toppen.det blir dåli virkningsgrad på wastgaten. ska være kort rør å. :wink:
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Fransson
För mycket laddtryck
Inlägg: 257
Blev medlem: tor nov 13, 2003 1:07 am
Ort: västerbotten.Norsjö

Inlägg av Fransson »

De där blir en bra utgångs mall för dit eget grenrör.
Tror inte man har över så mycket utrymme i 10v.
Som caterpillar säger, kanske försöka lösa wg uttaget på ett annat sätt.
Vinkla det mer framåt i avgas riktningen. Blir nog svårt att göra wg röret kortare.

Är det inte dax att svetsa ihop ett grenrör bara för att prova olika ideèr.
Du bör ha samlat ihop ganska många olika bygg bilder nu.
Annars har du ju kvar den levande legenden (L) att fråga. Han vet nog.
Larry B
Lite mer laddtryck
Inlägg: 25
Blev medlem: fre okt 03, 2003 11:20 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av Larry B »

Annars har du ju kvar den levande legenden (L) att fråga. Han vet nog.
[/quote]

hahah han e ju din mentor ja ska inte ta han i från dig.

caterpillar ja de har ju rätt i. men de finns ju som inte så stora val möjligheter pågrund av att de e ganska trångt som fransson sa.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

det ser ju rätt bra ut (optimal längd är lite längre men det är säkert trångt så det räcker) men jag skulle sätta westgate röret närmare turbon. hur grovt är det invändigt?
Larry B
Lite mer laddtryck
Inlägg: 25
Blev medlem: fre okt 03, 2003 11:20 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av Larry B »

Hur menar du med att de skulle sutte närmare turbon skulle wg röret varit kortare lr? 38mm invädigt .
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

röret till wastegaten skulle sitta så nära turbons fläns så att alla cyl pulser lätt hittar in. 38 mm in dim är lagomt när en liten turbo används men 43mm skulle jag använda om man ska ha en större med lägre avgastryck.
Larry B
Lite mer laddtryck
Inlägg: 25
Blev medlem: fre okt 03, 2003 11:20 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av Larry B »

okey tack för tipset. så då om man ska använda sig av ett hx 40 eller en gt 37 så ska man ha 42 mm invändigt i rören? har du hunit börja med toppen?

mvh Larry B
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

ja med en hx37-40 så ska man ha typ 42mm in dim beställes billigast från rinkebyrör.
Skriv svar