Insug för dubbla spridarrader (B30E)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027
Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:

Insug för dubbla spridarrader (B30E)

Inlägg av Axel »

Jag har hållit på att svetsa fast spridarfästen på ett insug till B30:n, för att köra med dubbla rader spridare (12st), en rad på toppen, som orginal, och en rad på insuget, nästan ute vid plenumet (20cm i mellan raderna).

Bild
Bild
Bild
Bild

om man kör med alla spridare igång sammtidigt, så har man bränsleflöde för ca 700hk :twisted: men det har jag inte luftflöde till... tanken är att man styr det så att den extra spridarraden jobbar vid höga gashastigheter, och den ordinarie vid lågfart (tomgång).

kom gärna med synpunkter! (dock ej på svetsningen... jag vet att det ser kasst ut, men jag har köpt slipstift och polertrissa 8) 8) )
Axel Wall
Användarvisningsbild
C Upp
Forumsberoende
Inlägg: 648
Blev medlem: lör dec 27, 2003 12:04 am
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av C Upp »

Det kommer bli ett sjuhelvetes skjut i den där till slut du... På med en stressfläkt eller 2 också så den får luft 8) Eller varför inte kompressor för ovanlighetens skull?

Men du ville väl inte bygga överladdat eller hur? Fan jag vill komma förbi och kolla in det där bygget nån dag, så kan vi ta och svetsa fördelare på en gång om det är lungt med dig?
Men nu jobbar jag som ett as så det får bli om ett tag.
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027
Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:

KOMPRESSOR

Inlägg av Axel »

C Upp skrev:Det kommer bli ett sjuhelvetes skjut i den där till slut du... På med en stressfläkt eller 2 också så den får luft 8) Eller varför inte kompressor för ovanlighetens skull?

Men du ville väl inte bygga överladdat eller hur? Fan jag vill komma förbi och kolla in det där bygget nån dag, så kan vi ta och svetsa fördelare på en gång om det är lungt med dig?
Men nu jobbar jag som ett as så det får bli om ett tag.
Nej du, någon turbo blir det inte tal om, kanske kompressor :twisted: men det är om man hittar en till rätt pris... begränsad ekonomi... såg en annons här nyss, kanske skulle kolla upp det?

Ja, du får nog komma och kolla snart! skicka ett SMS innan bara så att jag är hemma!
Axel Wall
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027
Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:

Insug

Inlägg av Axel »

Nu har jag slipat lite på svetsarna (blev inte speciellt snygga, MIG med Alu-tråd), och svetsat på lite här och där, och sedan blåst av det med högtrycken. Sedan har jag monterat det på motorn, och börjat klura lite på fördelningsrör till bränslet. det kommer bilder på insuget monterat på motor, och med alla spridare på.
Axel Wall
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027
Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:

Bilder

Inlägg av Axel »

Bild
Många spridare blir det...

Bild
Det är ganska trångt mellan bränsleslangarna och spjällhuset...
Axel Wall
Skriv svar