ska kanske köpa motor.. hur mycke hk tror ni?

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
matte119
För mycket laddtryck
Inlägg: 197
Blev medlem: tor jul 29, 2004 10:15 pm
Ort: Linköping/Ljungsbro

ska kanske köpa motor.. hur mycke hk tror ni?

Inlägg av matte119 »

Det här vet jag om motorn...

b230ft med nya std kolvar / stakar förra sommaren

t3/to4 turbo... hybrid

LH2.4 FET sprutet (3"LMM)

portad 531 från highspeed

äkta grupp-a kam

äkta grupp a luftbox

Hur mycke hästar kan det va i den motorn? 260-270hk enligt säljaren?
hur mycke pallar orginal kolvar å stakar för?
Senast redigerad av matte119 den tor okt 28, 2004 10:35 am, redigerad totalt 1 gånger.
Old Customs Never Die, They Just Get Restored!
http://teamstrike57.blogspot.com/
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

stakarna i den motorn är ju ingen höjdare, jag skulle hålla mej runt 260-270hk om det nu är den effekten motorn har.
Sport-lurk
Lite mer laddtryck
Inlägg: 15
Blev medlem: ons okt 27, 2004 8:19 pm

Inlägg av Sport-lurk »

har för mig att volvo gör så Motorerna Årkar upp till 300hk.
Där i mot saab kan man ladda riktigt riält!
Användarvisningsbild
marmander
Forumsberoende
Inlägg: 1560
Blev medlem: tis dec 16, 2003 11:50 pm
Ort: Torestorp
Kontakt:

Inlägg av marmander »

140ttic skrev:stakarna i den motorn är ju ingen höjdare, jag skulle hålla mej runt 260-270hk om det nu är den effekten motorn har.
Det sitter dom nya m-stakarna i dom motorerna.. rätt mappad, så ska dom hålla till mer effekt än det!
300-350hk går det plocka ut med org botten.
Sen beror det ju givetvis på hur driftsäkert man vill ha det...
Det finns bara lösningar....

MVH/
Simon
matte119
För mycket laddtryck
Inlägg: 197
Blev medlem: tor jul 29, 2004 10:15 pm
Ort: Linköping/Ljungsbro

Inlägg av matte119 »

marmander skrev:
140ttic skrev:stakarna i den motorn är ju ingen höjdare, jag skulle hålla mej runt 260-270hk om det nu är den effekten motorn har.
Sen beror det ju givetvis på hur driftsäkert man vill ha det...
jo de är ju sant :D
Old Customs Never Die, They Just Get Restored!
http://teamstrike57.blogspot.com/
Da_Snake
För mycket laddtryck
Inlägg: 411
Blev medlem: fre dec 19, 2003 3:32 pm
Ort: Nora

Inlägg av Da_Snake »

Turborogers motor va?

Den går riktigt bra så 260 -270 hk är nog ingen överdrift i alla fall.

Det är ET-blocken som har dom riktigt usla stakarna, med dom ligger gränsen vid 250-270 hk.
Med FT/FK-block går det att ta ut drygt 300 innan det börjar bli för små marginaler om allt är i bra skick och justerat som det ska.
Fredrik Ringhald
072-316 26 91
Bild
matte119
För mycket laddtryck
Inlägg: 197
Blev medlem: tor jul 29, 2004 10:15 pm
Ort: Linköping/Ljungsbro

Inlägg av matte119 »

Da_Snake skrev:Turborogers motor va?

Den går riktigt bra så 260 -270 hk är nog ingen överdrift i alla fall.

Det är ET-blocken som har dom riktigt usla stakarna, med dom ligger gränsen vid 250-270 hk.
Med FT/FK-block går det att ta ut drygt 300 innan det börjar bli för små marginaler om allt är i bra skick och justerat som det ska.
jo det är Rogers motor...
Old Customs Never Die, They Just Get Restored!
http://teamstrike57.blogspot.com/
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

boströms 230 motor ger då över 400hk/8000rpm utan dekymmer med std stakar och sugmotor kolvar.
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Som vanligt är det väl så att många kör sönder motorerna pga att det spikar och de förstår inte att det är därför det rasat, bara min åsikt.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
matte119
För mycket laddtryck
Inlägg: 197
Blev medlem: tor jul 29, 2004 10:15 pm
Ort: Linköping/Ljungsbro

Inlägg av matte119 »

mattias skrev:Som vanligt är det väl så att många kör sönder motorerna pga att det spikar och de förstår inte att det är därför det rasat, bara min åsikt.
jo de händer nog rätt ofta :shock:
Old Customs Never Die, They Just Get Restored!
http://teamstrike57.blogspot.com/
Skriv svar