ska kanske köpa motor.. hur mycke hk tror ni?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 197
- Blev medlem: tor jul 29, 2004 10:15 pm
- Ort: Linköping/Ljungsbro
ska kanske köpa motor.. hur mycke hk tror ni?
Det här vet jag om motorn...
b230ft med nya std kolvar / stakar förra sommaren
t3/to4 turbo... hybrid
LH2.4 FET sprutet (3"LMM)
portad 531 från highspeed
äkta grupp-a kam
äkta grupp a luftbox
Hur mycke hästar kan det va i den motorn? 260-270hk enligt säljaren?
hur mycke pallar orginal kolvar å stakar för?
b230ft med nya std kolvar / stakar förra sommaren
t3/to4 turbo... hybrid
LH2.4 FET sprutet (3"LMM)
portad 531 från highspeed
äkta grupp-a kam
äkta grupp a luftbox
Hur mycke hästar kan det va i den motorn? 260-270hk enligt säljaren?
hur mycke pallar orginal kolvar å stakar för?
Senast redigerad av matte119 den tor okt 28, 2004 10:35 am, redigerad totalt 1 gånger.
Old Customs Never Die, They Just Get Restored!
http://teamstrike57.blogspot.com/
http://teamstrike57.blogspot.com/
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 15
- Blev medlem: ons okt 27, 2004 8:19 pm
- marmander
- Forumsberoende
- Inlägg: 1560
- Blev medlem: tis dec 16, 2003 11:50 pm
- Ort: Torestorp
- Kontakt:
Det sitter dom nya m-stakarna i dom motorerna.. rätt mappad, så ska dom hålla till mer effekt än det!140ttic skrev:stakarna i den motorn är ju ingen höjdare, jag skulle hålla mej runt 260-270hk om det nu är den effekten motorn har.
300-350hk går det plocka ut med org botten.
Sen beror det ju givetvis på hur driftsäkert man vill ha det...
Det finns bara lösningar....
MVH/
Simon
MVH/
Simon
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 197
- Blev medlem: tor jul 29, 2004 10:15 pm
- Ort: Linköping/Ljungsbro
jo de är ju santmarmander skrev:Sen beror det ju givetvis på hur driftsäkert man vill ha det...140ttic skrev:stakarna i den motorn är ju ingen höjdare, jag skulle hålla mej runt 260-270hk om det nu är den effekten motorn har.
Old Customs Never Die, They Just Get Restored!
http://teamstrike57.blogspot.com/
http://teamstrike57.blogspot.com/
Turborogers motor va?
Den går riktigt bra så 260 -270 hk är nog ingen överdrift i alla fall.
Det är ET-blocken som har dom riktigt usla stakarna, med dom ligger gränsen vid 250-270 hk.
Med FT/FK-block går det att ta ut drygt 300 innan det börjar bli för små marginaler om allt är i bra skick och justerat som det ska.
Den går riktigt bra så 260 -270 hk är nog ingen överdrift i alla fall.
Det är ET-blocken som har dom riktigt usla stakarna, med dom ligger gränsen vid 250-270 hk.
Med FT/FK-block går det att ta ut drygt 300 innan det börjar bli för små marginaler om allt är i bra skick och justerat som det ska.
Fredrik Ringhald
072-316 26 91
072-316 26 91
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 197
- Blev medlem: tor jul 29, 2004 10:15 pm
- Ort: Linköping/Ljungsbro
jo det är Rogers motor...Da_Snake skrev:Turborogers motor va?
Den går riktigt bra så 260 -270 hk är nog ingen överdrift i alla fall.
Det är ET-blocken som har dom riktigt usla stakarna, med dom ligger gränsen vid 250-270 hk.
Med FT/FK-block går det att ta ut drygt 300 innan det börjar bli för små marginaler om allt är i bra skick och justerat som det ska.
Old Customs Never Die, They Just Get Restored!
http://teamstrike57.blogspot.com/
http://teamstrike57.blogspot.com/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
boströms 230 motor ger då över 400hk/8000rpm utan dekymmer med std stakar och sugmotor kolvar.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Som vanligt är det väl så att många kör sönder motorerna pga att det spikar och de förstår inte att det är därför det rasat, bara min åsikt.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 197
- Blev medlem: tor jul 29, 2004 10:15 pm
- Ort: Linköping/Ljungsbro
jo de händer nog rätt oftamattias skrev:Som vanligt är det väl så att många kör sönder motorerna pga att det spikar och de förstår inte att det är därför det rasat, bara min åsikt.
Old Customs Never Die, They Just Get Restored!
http://teamstrike57.blogspot.com/
http://teamstrike57.blogspot.com/