Ximon - E30 S38 DRAG 2009 - 7.94 sek @ 285 km/h
Ibland skulle man kunna tro att det står still, men ack så fel man har då
Den senaste veckan har jag hållit på med toppen. Vi provflödade den hos Jens Gustavsson med större ventiler som enda skillnad mot orginal 3.6l.
Den flödade då ca 280 cfm vid 28" vattenpelare och 10,5mm lyft på insug och ca 240 cfm på avgas vid samma förhållanden.
Nu har vi tillämpat lite nya ideér och när jag grävt klart i den hoppas vi på att nå en bit över 300 cfm på insug
Den senaste veckan har jag hållit på med toppen. Vi provflödade den hos Jens Gustavsson med större ventiler som enda skillnad mot orginal 3.6l.
Den flödade då ca 280 cfm vid 28" vattenpelare och 10,5mm lyft på insug och ca 240 cfm på avgas vid samma förhållanden.
Nu har vi tillämpat lite nya ideér och när jag grävt klart i den hoppas vi på att nå en bit över 300 cfm på insug
Nu är äntligen toppen "klar". Återstår lite finputsning.
Vi fick återigen möjligheten att flöda toppen hos Jens G igår,
och nu släpper den 306 cfm vid 11mm lyft och 321 cfm vid 12mm lyft!
Kanalerna är gjorda efter värden som är beräknade i PipeMax.
Kanalarea 1660 mm^2
Efter beräkningar i PipeMax bör motorn lämmna ca 485 hk som sugmotor!
Vi fick återigen möjligheten att flöda toppen hos Jens G igår,
och nu släpper den 306 cfm vid 11mm lyft och 321 cfm vid 12mm lyft!
Kanalerna är gjorda efter värden som är beräknade i PipeMax.
Kanalarea 1660 mm^2
Efter beräkningar i PipeMax bör motorn lämmna ca 485 hk som sugmotor!
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 506
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 11:14 am
- Ort: Tingsdal
Voi satana va bra det här blir
Riktigt grymma flöden
Riktigt grymma flöden
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
- Fredde Johansson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 203
- Blev medlem: tis sep 26, 2006 10:59 am
- Ort: Skellefteå
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jo nu börjar det flöda hyggligt
jag vill bara säga att pipe max inte räknar fram hur många hk man får utan man ser mer vilken potensial det är i den under optimala förhålanden.
jag använder det mest för att räkna fram vilka arior man behöver på olika rpm för att få en lämplig gashastighet.
jag vill bara säga att pipe max inte räknar fram hur många hk man får utan man ser mer vilken potensial det är i den under optimala förhålanden.
jag använder det mest för att räkna fram vilka arior man behöver på olika rpm för att få en lämplig gashastighet.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Fränt
Hur är planen nu, har du sålt s488:an?
Hur är planen nu, har du sålt s488:an?
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt: