Bentley EXP Speed 8 replica. Reportage i Bilsport
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10192
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Bentley EXP Speed 8 replica. Byggsäsongen har börjat
Vackert... gött gammalt knep med sotet
Har nyttjat det ett tag jag med.
Har nyttjat det ett tag jag med.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: Bentley EXP Speed 8 replica. Byggsäsongen har börjat
snyggt, får testa det där med sotet nästa gång jag ska försöka mej på alu själv hehe
snabbast på "Forat" 2012
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
Re: Bentley EXP Speed 8 replica. Byggsäsongen har börjat
Nu har det hänt lite granna facktiskt, har börjat med lediga söndagar då jag inte gör några kundjobb.
Förra söndan och den här har gått åt till att jag, camprogramet och svarven ska komma överns och till slut så har det börjat fungerat.
Det jag har börjat köra nu är ett litet projekt som jag och en på rejsa har haft tillsammans, där han ritar och tänker och jag ritar om så det går att tillverka och sen tillverkar det.
Är hydrauliska fjäderfästen till coilovers för att kunna höja bilen när man ska över vägbulor eller andra saker som inte bör vara där. Tanken är att köra med dom tom och bilen är i rätt höjd och när det behövs dra ut dämparen fullt för att få mer markfrigång.
en bild från caden, inte den slutgiltiga varianten.
Prototypen som jag handsvarvat, lyfter bilen från 7cm till 11cm markfrigång
prototypen inv
Det jag har hunnit svarvat i dag +4 ringar mellan hjälpfjädern och vanliga fjädern.
Förra söndan och den här har gått åt till att jag, camprogramet och svarven ska komma överns och till slut så har det börjat fungerat.
Det jag har börjat köra nu är ett litet projekt som jag och en på rejsa har haft tillsammans, där han ritar och tänker och jag ritar om så det går att tillverka och sen tillverkar det.
Är hydrauliska fjäderfästen till coilovers för att kunna höja bilen när man ska över vägbulor eller andra saker som inte bör vara där. Tanken är att köra med dom tom och bilen är i rätt höjd och när det behövs dra ut dämparen fullt för att få mer markfrigång.
en bild från caden, inte den slutgiltiga varianten.
Prototypen som jag handsvarvat, lyfter bilen från 7cm till 11cm markfrigång
prototypen inv
Det jag har hunnit svarvat i dag +4 ringar mellan hjälpfjädern och vanliga fjädern.
Re: Bentley EXP Speed 8 replica. Byggsäsongen har börjat
Det här var den första tråden jag sträckläste på det här forumet. Härligt att det rullar på igen.
Sanslöst är en underdrift
Sanslöst är en underdrift
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 392
- Blev medlem: lör nov 07, 2009 9:09 pm
- Ort: Kisa
- Kontakt:
Re: Bentley EXP Speed 8 replica. Byggsäsongen har börjat
Härligt med nya livstecken, kör hårt !
Mattias Jonsson, Kisa
Bygger Renault Dauphine med mittmonterad Audi-motor.
http://www.bilbygget.se.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=40110
Bygger Renault Dauphine med mittmonterad Audi-motor.
http://www.bilbygget.se.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=40110
- Robin Olivi
- Forumsberoende
- Inlägg: 658
- Blev medlem: fre nov 13, 2009 1:25 pm
- Ort: Västerås
Re: Bentley EXP Speed 8 replica. Byggsäsongen har börjat
Bygga in en kompressor i bilen eller bara ansluta en lös när det behövs? Och hur håller den sig kvar i bottenläget när dom är tomma vid utfjädring?
Fiffig idé iaf.
Fiffig idé iaf.
______________________________
AKA Oliven
http://www.conrit.se" onclick="window.open(this.href);return false; Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
AKA Oliven
http://www.conrit.se" onclick="window.open(this.href);return false; Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Bentley EXP Speed 8 replica. Byggsäsongen har börjat
kompressor ger för litet tryck, måste vara någon typ av hydraulpump.
de hålls kvar av fjädrarna, är alltid lite tryck på dom desutom går kolven lite trögt pga tätningarna.
de hålls kvar av fjädrarna, är alltid lite tryck på dom desutom går kolven lite trögt pga tätningarna.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 514
- Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:45 pm
- Ort: Pajala/Lovikka
Re: Bentley EXP Speed 8 replica. Byggsäsongen har börjat
Kolven kommer alltså att användas istället för en gängad stång med 2 muttrar som annars? Och helt nedsläppt läge är rideheight
Ganska smart lösning faktiskt
Ganska smart lösning faktiskt
Benjamin Roth Karinen | Benjaminkarinen@hotmail.com | 070 232 68 46
Instagram LovikkaCustomGarage
1966 Chrysler 440 Vems med 8 tändspolar
Instagram LovikkaCustomGarage
1966 Chrysler 440 Vems med 8 tändspolar
Re: Bentley EXP Speed 8 replica. Byggsäsongen har börjat
Det går inte att nyttja servopumpen på något sätt? Om man har någon vill säga.
Jonathan Westerlund, Tierp
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
Re: Bentley EXP Speed 8 replica. Byggsäsongen har börjat
Servosystemet ger ju i princip inget tryck när du kör rakt fram så vitt jag förstått, har hört talas om att man kört med små hydrauliska cylindrar vid topplagringarna som slått in cambervinkeln direkt man börjat styra och fått tryck i kretsen. Alternativt kan man ju köra en extra pump och någon bypassventil som bara återcirkulerar när man ej slagit till ventilen.
Man vet aldrig, före man vet
Niklas Westerlund
Pitebo i Skellefteå
Niklas Westerlund
Pitebo i Skellefteå
Re: Bentley EXP Speed 8 replica. Byggsäsongen har börjat
Elservopump?
Kul att projektet är igång igen, sjukt imponerande!
Kul att projektet är igång igen, sjukt imponerande!
Bubblan på garaget, gå gärna in och lägg en röst
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10192
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Bentley EXP Speed 8 replica. Byggsäsongen har börjat
Fränt som fan.
fick en fundering.. hade det inte varit bättre att ha dem upptill på dämparen?
Ofjädrad vikt blir lägre samt slangen till cylinder får mindre böjningar.
Mvh
fick en fundering.. hade det inte varit bättre att ha dem upptill på dämparen?
Ofjädrad vikt blir lägre samt slangen till cylinder får mindre böjningar.
Mvh
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: Bentley EXP Speed 8 replica. Byggsäsongen har börjat
Det går alltså bara lyfta bilen den längd som fjädern trycks in av bilens egen vikt, som i detta fall 4cm?
Re: Bentley EXP Speed 8 replica. Byggsäsongen har börjat
Har faktiskt tänkt på det där mer än en gång.. Kul att nån gör mer än tänker. Kommer förmodligen att bli väldigt bra resultat av resten av bygget att döma.
Visst kör Citroen styrning, bromsar och fjädring på samma remdrivna servopump? Fast du kanske vill slippa remdrivet?
Visst kör Citroen styrning, bromsar och fjädring på samma remdrivna servopump? Fast du kanske vill slippa remdrivet?
Re: Bentley EXP Speed 8 replica. Byggsäsongen har börjat
Beror väl på om fjädern bottnar i fullt utsträckt dämpare?larsat skrev:Det går alltså bara lyfta bilen den längd som fjädern trycks in av bilens egen vikt, som i detta fall 4cm?
Man vet aldrig, före man vet
Niklas Westerlund
Pitebo i Skellefteå
Niklas Westerlund
Pitebo i Skellefteå