Är det någon som har besiktiga 140 med turbo?

Tjata om vad som helst .
Jackan
För mycket laddtryck
Inlägg: 106
Blev medlem: sön maj 27, 2007 9:19 pm
Ort: Örnsköldsvik

Är det någon som har besiktiga 140 med turbo?

Inlägg av Jackan »

Tja, väntar på lite svar från bilprovningen om att vad man måste göra om man ska trycka ner b21-b23 turbo motor i tex en 142a och få den gå igenom. Jag har en 142 årsm 69.

Är det nån här på forumet som har fått nått liknande igenom besiktningen? hur mycket fick fixas för att de skulle funka?
Användarvisningsbild
macke
För mycket laddtryck
Inlägg: 103
Blev medlem: mån jul 30, 2007 1:08 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av macke »

du kan ju alltid ringa SVB o fråga, då vet du x-akt vad du måste ändra.
Jackan
För mycket laddtryck
Inlägg: 106
Blev medlem: sön maj 27, 2007 9:19 pm
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Jackan »

Är lite ute och cyklar nu verkar de som :? Vilka är SVB?
Användarvisningsbild
Melkutt
Forumsberoende
Inlägg: 636
Blev medlem: mån okt 17, 2005 8:23 pm
Ort: Gotland
Kontakt:

Inlägg av Melkutt »

SVB=SBP=Svenska Bil Provningen :wink:
http://www.m-speed.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Melker H
Användarvisningsbild
HX52
För mycket laddtryck
Inlägg: 362
Blev medlem: sön feb 24, 2008 1:45 am
Ort: VBG

Inlägg av HX52 »

Häng på turbon fixa ett bromsintyg på max 140hk
Beställ reg besiktning = klart
(jag kan hjälpa dig med bromsintyg om du vill) :thumbright:
Användarvisningsbild
wyzer
Forumsberoende
Inlägg: 908
Blev medlem: tis okt 30, 2007 8:55 pm
Ort: Karlskrona

Inlägg av wyzer »

va e det för effekgränser i 140 serien???
man skulle ju kunna ta en lättryckare (hela motorn och insprut ja allting )
den ligger ju bara på 135 hk och det borde väl gå??
Team Björkeryd
Bad Ass Volvo Kick Ass :twisted:

Powerd by Joakim Andersson
peterrk
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 53
Blev medlem: mån jun 26, 2006 2:48 pm
Ort: Tromsø

Inlägg av peterrk »

Her i Norge får man godkjent 142 opp til 180hk med papirer fra volvo :thumbright:
Jackan
För mycket laddtryck
Inlägg: 106
Blev medlem: sön maj 27, 2007 9:19 pm
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Jackan »

HX52 skrev:Häng på turbon fixa ett bromsintyg på max 140hk
Beställ reg besiktning = klart
(jag kan hjälpa dig med bromsintyg om du vill) :thumbright:
De vore super :D

Det jag ska få fram nu imorn är en B21ET ( vet inte riktigt vad dom ligg på för hk ) men vad är det runt bilen som måste bytas för att få den godkänd med turbo motor?
Enda jag vet är Ventilerade skiver fram?
Användarvisningsbild
Vaktis
Lite mer laddtryck
Inlägg: 12
Blev medlem: tor jan 25, 2007 7:44 pm
Ort: Önska

Inlägg av Vaktis »

Jackan skrev:
HX52 skrev:Häng på turbon fixa ett bromsintyg på max 140hk
Beställ reg besiktning = klart
(jag kan hjälpa dig med bromsintyg om du vill) :thumbright:
De vore super :D

Det jag ska få fram nu imorn är en B21ET ( vet inte riktigt vad dom ligg på för hk )
En B21 ET innehar 155 friska kusar. :wink:
244 Turbo -82 ¤ 244 Turbo -83 ¤ 244 Turbo -84
Jackan
För mycket laddtryck
Inlägg: 106
Blev medlem: sön maj 27, 2007 9:19 pm
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Jackan »

Vaktis skrev:
Jackan skrev: De vore super :D

Det jag ska få fram nu imorn är en B21ET ( vet inte riktigt vad dom ligg på för hk )
En B21 ET innehar 155 friska kusar. :wink:
okej :thumbright: :D Hur mycket är effektgränsen i 140 serien som Wyzer skrev, nån som vet?
volvo_144
För mycket laddtryck
Inlägg: 482
Blev medlem: tor sep 01, 2005 10:47 am
Ort: norrbotten

Inlägg av volvo_144 »

Jackan skrev:
Vaktis skrev: En B21 ET innehar 155 friska kusar. :wink:
okej :thumbright: :D Hur mycket är effektgränsen i 140 serien som Wyzer skrev, nån som vet?
140hästar utan och byta nått.
180 om man byter bromsar fjädring å sånt där
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Problemet är väl vridet.
En 140 är väl bara godkänd för 210Nm eller något sådant?
Användarvisningsbild
macke
För mycket laddtryck
Inlägg: 103
Blev medlem: mån jul 30, 2007 1:08 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av macke »

j björk skrev:Problemet är väl vridet.
En 140 är väl bara godkänd för 210Nm eller något sådant?
hur ska dom kunna kolla det på SVB?
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Hur de ska kunna kolla?
Det är väl lika svårt/lätt som att kolla effekten :?

Har man en standard turbomotor finns ju uppgifter på effekt och vrid, annars får man ju skaffa papper på det..
Användarvisningsbild
wyzer
Forumsberoende
Inlägg: 908
Blev medlem: tis okt 30, 2007 8:55 pm
Ort: Karlskrona

Inlägg av wyzer »

men som sagt om det är 140hk så kan man ju hinka ner en 940 ltt motor utan att ändra ngt. den har ju 135 hk vet inte hur mkt vrid men det är väl mindre än b21et????? :thumbright:

det skiljer ju bara wgklockan mellan fulltryck och lättryck :thumbright:
Team Björkeryd
Bad Ass Volvo Kick Ass :twisted:

Powerd by Joakim Andersson
Skriv svar