Är det någon som har besiktiga 140 med turbo?
Är det någon som har besiktiga 140 med turbo?
Tja, väntar på lite svar från bilprovningen om att vad man måste göra om man ska trycka ner b21-b23 turbo motor i tex en 142a och få den gå igenom. Jag har en 142 årsm 69.
Är det nån här på forumet som har fått nått liknande igenom besiktningen? hur mycket fick fixas för att de skulle funka?
Är det nån här på forumet som har fått nått liknande igenom besiktningen? hur mycket fick fixas för att de skulle funka?
De vore superHX52 skrev:Häng på turbon fixa ett bromsintyg på max 140hk
Beställ reg besiktning = klart
(jag kan hjälpa dig med bromsintyg om du vill)
Det jag ska få fram nu imorn är en B21ET ( vet inte riktigt vad dom ligg på för hk ) men vad är det runt bilen som måste bytas för att få den godkänd med turbo motor?
Enda jag vet är Ventilerade skiver fram?
En B21 ET innehar 155 friska kusar.Jackan skrev:De vore superHX52 skrev:Häng på turbon fixa ett bromsintyg på max 140hk
Beställ reg besiktning = klart
(jag kan hjälpa dig med bromsintyg om du vill)
Det jag ska få fram nu imorn är en B21ET ( vet inte riktigt vad dom ligg på för hk )
244 Turbo -82 ¤ 244 Turbo -83 ¤ 244 Turbo -84
Problemet är väl vridet.
En 140 är väl bara godkänd för 210Nm eller något sådant?
En 140 är väl bara godkänd för 210Nm eller något sådant?
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Hur de ska kunna kolla?
Det är väl lika svårt/lätt som att kolla effekten
Har man en standard turbomotor finns ju uppgifter på effekt och vrid, annars får man ju skaffa papper på det..
Det är väl lika svårt/lätt som att kolla effekten
Har man en standard turbomotor finns ju uppgifter på effekt och vrid, annars får man ju skaffa papper på det..
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836