Ang sug turbo

Diskussioner för erfaret folk
jonny
För mycket laddtryck
Inlägg: 148
Blev medlem: mån mar 15, 2004 12:55 am

vatteninsprutning

Inlägg av jonny »

Det är ju lätt att bygga ett vatteninsprutningssystem . En spolarburk med pump monterad på lägre höjd än förgasaren , en tryckkontakt , och ett munstycke som sprutar vatten i ena förgasartratten .
En tryckanläggning behöver ju inte ha en avtätad turbo och då kan man välja aggregat lite lättare , stor fördel .
Suganläggningens fördel är att den blir ganska enkel .
Lången
Forumsberoende
Inlägg: 1015
Blev medlem: ons nov 17, 2004 6:19 pm
Ort: Östersund

Inlägg av Lången »

Jo iofs...men lustgasen var inte inräknad när motorn gedde 450 hk. JAg ska oxå köra med vattensprut...men lustgas tror jag inte jag behöver...än iaf :-D
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027
Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:

Inlägg av Axel »

Lången skrev:Jo iofs...men lustgasen var inte inräknad när motorn gedde 450 hk.
Hm, det där är jag osäker på... du får fråga Janne på amazonforumet...
Axel Wall
Eric Wiklund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1711
Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Eric Wiklund »

450hk?? vad hade han för motor?
Lången
Forumsberoende
Inlägg: 1015
Blev medlem: ons nov 17, 2004 6:19 pm
Ort: Östersund

Inlägg av Lången »

Jag tror han har sagt d där.. att det inte var lustgas med räknat på dom siffrorna...men jag kan ha fel....så jag ska inte vara tjurig :D
Lången
Forumsberoende
Inlägg: 1015
Blev medlem: ons nov 17, 2004 6:19 pm
Ort: Östersund

Inlägg av Lången »

mAySon skrev:450hk?? vad hade han för motor?
Han körde med en B20...har en hel artikel om bilen på datorn...men jag vet inte vad JLundin skulle tycka om jag a ut den.
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027
Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:

Inlägg av Axel »

mAySon skrev:450hk?? vad hade han för motor?
B20! 2,0L för det mesta, 2,2-blocken sprack... Billet vevstakar, specialbeställda från ngn firma i Scweitz eller österrike eller vad det var... dyra iaf... varvade ca 12000rpm.

Den nya motorn, också en B20 som han jobbat med sedan 84 eller nått, har 16V topp (unik), och ska ge över 700hk. Samma vevstakar som i den gammla motorn.
Axel Wall
Skriv svar