Det är ju lätt att bygga ett vatteninsprutningssystem . En spolarburk med pump monterad på lägre höjd än förgasaren , en tryckkontakt , och ett munstycke som sprutar vatten i ena förgasartratten .
En tryckanläggning behöver ju inte ha en avtätad turbo och då kan man välja aggregat lite lättare , stor fördel .
Suganläggningens fördel är att den blir ganska enkel .
Ang sug turbo
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1711
- Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
- Axel
- No turbo shit - Just real power!
- Inlägg: 1027
- Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
- Ort: Knivsta
- Kontakt:
B20! 2,0L för det mesta, 2,2-blocken sprack... Billet vevstakar, specialbeställda från ngn firma i Scweitz eller österrike eller vad det var... dyra iaf... varvade ca 12000rpm.mAySon skrev:450hk?? vad hade han för motor?
Den nya motorn, också en B20 som han jobbat med sedan 84 eller nått, har 16V topp (unik), och ska ge över 700hk. Samma vevstakar som i den gammla motorn.
Axel Wall