Filmer http://www.youtube.com/user/MrDannnej" onclick="window.open(this.href);return false;
B230FK block, betongfyllt, borrat 97mm, oringat, toppdeckat, B23 Vev (Smidd) 85 mm slag. 2500cc, Smidda kolvar och stakar
405 Topp, 46/40 ventiler, maxportad, 324° Kam
Separata spjäll från M3 E30, med modifierat plenum
Hx40 största modellen, dubbla separata wastegates
Egenbyggt grenrör, puls split, riktigt extractor med alla rör lika långa
Haltech E11V2 Wastefire
ZF Låda, Sachs 200mm 2 skivig racekoppling, stålsvänghjul
3,5" avgasystem hela vägen.
Separat 2,5" alu avgassystem till wastegatarna
Chassi
Fram
Coilovers fram, specialbyggda med kortade justerbara gula koni
960 Spindlar (justerbar Kinpin)
Justerbar övre topplagring med nållager, justerbar camber + caster
Modifierade bärarmar med uniballs, även där ställbar camber + caster
Distans/Adapter för upprätade bärarmar, fixar cambern vid infjädring alltså ökad negativ camber när hjulet fjädrar in. (original är tvärt om)
Ackeman vinkeln är ombyggd till "Paralell-Steer" istället för "True Ackeman" som är original på alla bilar. Detta för bättre drifting egenskaper
Ökad styrvinkel (steglöst justerbar)
25mm Krängningshämmare
Bak:
Dubblakrängningshämmare
Förstärkt bakvagnsbrygga + sidostag
Justerbara infallsvinklar på momentstag
Justerbara momentstag med uniballs
Fälgar
JP MK18x8,5" x 14st
Toyo R888 fram, bak är olika var 5:e minut
Hålborrade skivor
Mintex Sport M1144 belägg (100-400¤C)
Motul Racing 600 Bromsvätska
Defi linkmätare, hela kittet, med loggning, inspelning, peak samt varning. Greddy laddtrycksstyrning, Bredbandslambda, avgasmottryckmätare samt vevhustryckmätare, diverse knappar, till fläktar vattenpump och bränslepumpar.
Drifting Resultat:
Bivarödsdriften 2009: 3:e plats
2:a deltävlingen Bivaröd 2010: 4:e plats
3:e deltävlingen Bivaröd 2010: 3:e plats
Scandinavian Drift, Sturup raceway 2010 ProAm: 3:e plats
4:e deltävlingen Bivaröd 2010: 3:e plats






