Trycktäta Stromberg
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 49
- Blev medlem: lör jan 15, 2005 11:48 pm
Du kan lägga upp bilderna på www.junsele.com
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 70
- Blev medlem: mån dec 13, 2004 12:50 pm
- Ort: Stockholm/Bromma
Här kommer några bilder
tätad Choke http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=24624
Ska byta till korta insexer...
Ej testat ännu!
Modifierat insug http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=24625
Klantade mig så jag fick göra såhär...
Stromberg egen slipad turbonål http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=24623
Ej testad ännu!
Oljeretur http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=24626
tätad Choke http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=24624
Ska byta till korta insexer...
Ej testat ännu!
Modifierat insug http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=24625
Klantade mig så jag fick göra såhär...
Stromberg egen slipad turbonål http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=24623
Ej testad ännu!
Oljeretur http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=24626
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 49
- Blev medlem: lör jan 15, 2005 11:48 pm
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 70
- Blev medlem: mån dec 13, 2004 12:50 pm
- Ort: Stockholm/Bromma
nejnej det var jag som klantade mig, Jag svetsade en anslutning med 2"rör på en vanlig 4mm plåt, När det var klart upptäckte jag att jag glömt det lilla hålet till höger som jag tror är till för tomgången? Jag tyckte det skulle vara knöligt att svetsa om så jag filade upp det hålet istället så att även det skulle få luft...sen om det funkar har jag ingen anning om
ja kom på en sak du kan inte köra me orginaltändning om du inte svetsar fast vikterna i fördelaren så du får fast tändkurva... tändningen ska ju sjunka normalt sett när du får laddtryck dvs öka mer & mer med varvet & sedan sjunka vid ladd... men svetsar du får du samma tändning hela tiden vilket innebär att de blir lite fel men de funkar att ladda på mer och de är ju då de rör på sig
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 49
- Blev medlem: lör jan 15, 2005 11:48 pm
jeg har hørt at du kan bruke vakumklokka fra b19!!! fordelaren som du fikk med r-sport settet fungerer vel riktig???er det jeg har!!! tenkte på dubbel stromberg på b21/23/230, noen som har erfaring med det??? går det ann å få kjøpt insug til det noen sted?? er det noen som vet hvilken stromberg det er størst munstycke i?? er det denne : http://www.misab.se/B21582.htm ? og hvorfor må man ha strammere fjäder??? går kanskje ann å bruke 2 hvis man må ha den hådere??
there is only one car ! !
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 70
- Blev medlem: mån dec 13, 2004 12:50 pm
- Ort: Stockholm/Bromma
jo den kom ganska snett den bulten men hålet går ju så snett så vad ska man göra?
Det där med tändningen var jag inte beredd på, svetsa fördelaren..
Har du gjort så larsat? tänkte ifall du hade nån bild på det.
Men jag måste ju kunna starta upp motorn med original tändning och se så allt lirar? sen kan man börja justera oh fixa så man börjar få lite flås.
Det där med tändningen var jag inte beredd på, svetsa fördelaren..
Har du gjort så larsat? tänkte ifall du hade nån bild på det.
Men jag måste ju kunna starta upp motorn med original tändning och se så allt lirar? sen kan man börja justera oh fixa så man börjar få lite flås.
volvoekern visst kan du använda B19 fördelare.. men den passar ju inte B20 motorn
ang insuget så kan du ta 3 stycken B21/23A insug & kapa sönder & svetsa ihop till ett för dubbla gasare, det blir mycket bra! det finns nog inte att köpa färdigt..
mattmuff klart du kan starta upp motorn men du ska inte ladda så mycket eftersom tändningen ökar ju mer du varvar & det ska som sagt sjunka vid ladd så det blir ju tvärt om vid ladd då, risken är att motorn spikar sönder.. har inte gjort de & vet inte om ja ska göra de, isåfall på en saab 9000 fördelare (som ska passa b20 och är brytarlös) men jag tänkte köra med ford edis fast tändning så jag slipper köra fördelare, men vi får se vad som händer, sök lite här på forumet de ska finnas bilder på en svetsad b20 (tror jag, iaf volvo) fördelare i nån tråd tror de var maysons!
ang fjädern så vill man ju ha så hård att kolven lyfter i topp just när man har maxvarv/flöde/laddtryck... om den går upp i topp vid 5000 varv & man fortsätter ladda på mer då kommer den ju ganska självklart spika om bränsleblandningen är rätt vid just 5000 varv sen tar ju soppan slut, visst trycket från BTR ökar men det kanske inte räcker... en lämplig nål ska ju justera detta, de får man väll testa kanske funkar me dubbla, funkar nog att dra ut den lite, går nog byta... de är ju inte topp priority man måste ju få igång skiten först för att kunna testa, men man vet ju inte hur kolven står om man kör med övertryck lite svårt att se
ang insuget så kan du ta 3 stycken B21/23A insug & kapa sönder & svetsa ihop till ett för dubbla gasare, det blir mycket bra! det finns nog inte att köpa färdigt..
mattmuff klart du kan starta upp motorn men du ska inte ladda så mycket eftersom tändningen ökar ju mer du varvar & det ska som sagt sjunka vid ladd så det blir ju tvärt om vid ladd då, risken är att motorn spikar sönder.. har inte gjort de & vet inte om ja ska göra de, isåfall på en saab 9000 fördelare (som ska passa b20 och är brytarlös) men jag tänkte köra med ford edis fast tändning så jag slipper köra fördelare, men vi får se vad som händer, sök lite här på forumet de ska finnas bilder på en svetsad b20 (tror jag, iaf volvo) fördelare i nån tråd tror de var maysons!
ang fjädern så vill man ju ha så hård att kolven lyfter i topp just när man har maxvarv/flöde/laddtryck... om den går upp i topp vid 5000 varv & man fortsätter ladda på mer då kommer den ju ganska självklart spika om bränsleblandningen är rätt vid just 5000 varv sen tar ju soppan slut, visst trycket från BTR ökar men det kanske inte räcker... en lämplig nål ska ju justera detta, de får man väll testa kanske funkar me dubbla, funkar nog att dra ut den lite, går nog byta... de är ju inte topp priority man måste ju få igång skiten först för att kunna testa, men man vet ju inte hur kolven står om man kör med övertryck lite svårt att se
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 70
- Blev medlem: mån dec 13, 2004 12:50 pm
- Ort: Stockholm/Bromma
Ok, Jag får se hur min fugge kommer att fungera har ingen aning om det men som sagt man får ju testa sig fram, bara man får igång alt hyffsat så kan man börja justera sen, Ni håller på med b20 motorer men jag har en b21a så jag vet inte om du kanske har nån bra ide på vad jag ska göra med mitt tändproblem, plocka nått nytt eller modda mitt?
vill nog lägga ner lite arbete på tändningen innan jag startar upp, det måste ju ändå göras så lika bra att gör det nu!
vill nog lägga ner lite arbete på tändningen innan jag startar upp, det måste ju ändå göras så lika bra att gör det nu!
fjädern går väl att shimsa...larsat skrev:volvoekern visst kan du använda B19 fördelare.. men den passar ju inte B20 motorn
ang insuget så kan du ta 3 stycken B21/23A insug & kapa sönder & svetsa ihop till ett för dubbla gasare, det blir mycket bra! det finns nog inte att köpa färdigt..
mattmuff klart du kan starta upp motorn men du ska inte ladda så mycket eftersom tändningen ökar ju mer du varvar & det ska som sagt sjunka vid ladd så det blir ju tvärt om vid ladd då, risken är att motorn spikar sönder.. har inte gjort de & vet inte om ja ska göra de, isåfall på en saab 9000 fördelare (som ska passa b20 och är brytarlös) men jag tänkte köra med ford edis fast tändning så jag slipper köra fördelare, men vi får se vad som händer, sök lite här på forumet de ska finnas bilder på en svetsad b20 (tror jag, iaf volvo) fördelare i nån tråd tror de var maysons!
ang fjädern så vill man ju ha så hård att kolven lyfter i topp just när man har maxvarv/flöde/laddtryck... om den går upp i topp vid 5000 varv & man fortsätter ladda på mer då kommer den ju ganska självklart spika om bränsleblandningen är rätt vid just 5000 varv sen tar ju soppan slut, visst trycket från BTR ökar men det kanske inte räcker... en lämplig nål ska ju justera detta, de får man väll testa kanske funkar me dubbla, funkar nog att dra ut den lite, går nog byta... de är ju inte topp priority man måste ju få igång skiten först för att kunna testa, men man vet ju inte hur kolven står om man kör med övertryck lite svårt att se
alla motorer med föredelaren i blocket går väl att svetsa fördelaren påMattmuff skrev:Ok, Jag får se hur min fugge kommer att fungera har ingen aning om det men som sagt man får ju testa sig fram, bara man får igång alt hyffsat så kan man börja justera sen, Ni håller på med b20 motorer men jag har en b21a så jag vet inte om du kanske har nån bra ide på vad jag ska göra med mitt tändproblem, plocka nått nytt eller modda mitt?
vill nog lägga ner lite arbete på tändningen innan jag startar upp, det måste ju ändå göras så lika bra att gör det nu!
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 49
- Blev medlem: lör jan 15, 2005 11:48 pm