uppstart b20motor

Snack om allmänt skruvande som inte passar någon annanstans
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

uppstart b20motor

Inlägg av larsat »

så fort man startar den så rusar den upp i varv... ska testa byta förgasare för ja vågar inte ha igång den så som den varvar nu :( så kan inte testa me startgas den tar antagligen lite tjuvluft här & där men inte såå farligt?
nån som kan rekomendera nå annat, tändningen står rätt ok men de borde inte göra att den varvar så...
alla tips är hjärtligt välkomna! tpf
Användarvisningsbild
Erik Sandström
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 318
Blev medlem: mån sep 27, 2004 7:52 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Erik Sandström »

du har inte kollat så att du bara inte dragit åt muttern till spjällaxeln för hårt då?
jag gjorde det då jag första gången provstartade min b20...
Eric Wiklund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1711
Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Eric Wiklund »

ooo styv har hittat hit :)

hörde att paketet från parner vad bra :lol: :axe:
Användarvisningsbild
Erik Sandström
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 318
Blev medlem: mån sep 27, 2004 7:52 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Erik Sandström »

mjo... vart fet-bra.
ska fan göra anspråk på viktors arv som kompensation
Eric Wiklund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1711
Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Eric Wiklund »

hahahah!! ;)
:deal: :supz:
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

hmm ne de är nog inge fel på spjället ja har svetsat eget gasreglage de sitter 175-cdus gasare på så kör me dubbla backelitdistanser på grenröret eftersom de tar i grenröret annars, har inga packningar där heller men är ju åtdraget så jättemycke luft tycker ja inte den borde få men ska som sagt testa annan gasare.. annars vetifan ja menar sliter man bort lite slangar i insuget på en motor som går bra så varvar den ju inte massor för de..... ska koppla in varvräknare & sätta på avgaskrök fick tag i tum muttrar idag... svårt me sånt annars :(
men som sagt alla tips är välkommna! :-)
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027
Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:

Inlägg av Axel »

larsat skrev:ja menar sliter man bort lite slangar i insuget på en motor som går bra så varvar den ju inte massor för de.....
hm, jag testade att dra bort slangen till tillsatsluftsliden på 164an... för att testa om fuel-cut'en fungerade, fuelcuten fungerade inte, vilket resulterade i 5500rpm, så det händer saker om man drar bort slangar. okej, det är en 3/4" slang, men ändå.
Axel Wall
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

DU MÅ HA PAKNINGAR imellom bakelitt distansene.....du MÅ ha slangene PÅ innsuget,der dom SKA være :shock: :shock: :!: motorn ska INTE dra falskluft.(tjuvluft) :!:
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

när ja byggde gasreglaget så skruvade ja bort en nippel i insuget & de hade man självklart glömt bort & de syntes ju inte eftersom reglaget satt över hålet.. men ja kom på de i fredagskväll & nu har ja pluggat de! så nu funkar de bättre, ska bara bygga avgassystem innan ja testkör ordentligt eller iaf främre krök, den ja har passar inte b20 i 240 måste böjja till den!! här är reglaget:

Bild

Bild
Skriv svar