Ge mig förslag vad jag ska göra med min 140! (uppd. 11/2)

Tjata om vad som helst .
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6048
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Ge mig förslag vad jag ska göra med min 140! (uppd. 11/2)

Inlägg av Steve »

Så här ser den ut just nu:

Bild
Bild

Hade tänkt sätta i en rakställd B23 med dessa grejer:
Bild

Men det känns som turbomatad B23 är för "vanligt", så jag är sugen på annat, ge mig idéer!! ;)
Senast redigerad av Steve den fre feb 11, 2005 5:58 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Lången
Forumsberoende
Inlägg: 1015
Blev medlem: ons nov 17, 2004 6:19 pm
Ort: Östersund

Inlägg av Lången »

Nej nej..inget b23 trams :lol: ...i med med duktigt trimmad B20 turbo i stället :-D mkt fränare och ballare.
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2827
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Ersviken »

tycker du ska sätta på ett takräcke å turbomata en B4b så får du en "one of a kind" bil ;)
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

montere en audi 5er i den gamle volvoen :shock: .....dieselklutchhus fra volvos d6 :wink: m46 låda....240 1031 bakaksel.....(lettere med dem utvekslinger som finnes til dem) ca 3,73-1.... polyforinger fra KG.. R-sport krenghammer forran (20mm) eller IPD stag..... :twisted: og 19-21mm stag bak pga at det er bare å montere dit 240 bærearm,passer rakt inn.... :!: blir en spreeek sak ;-) forresten ha den lakkfargen som bilen har,å med den GAMLE bakplata,å gamle baklysen... :-D :-D
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
lindblad
För mycket laddtryck
Inlägg: 292
Blev medlem: mån nov 24, 2003 9:25 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av lindblad »

kompressor?
suzuki 1127cc turbo
Minos
För mycket laddtryck
Inlägg: 148
Blev medlem: tor dec 25, 2003 11:55 pm
Ort: Bakom ingenstans (Umeå)
Kontakt:

Inlägg av Minos »

Bmw motor? =)
Användarvisningsbild
fizz
För mycket laddtryck
Inlägg: 396
Blev medlem: fre nov 26, 2004 8:55 pm
Ort: Kumla/Örebro
Kontakt:

Inlägg av fizz »

kanske bara behålla den orginal?

(bilen ser för bra ut för att byggas på ... men det är jue min personliga
åsikt ...)

(vad är det för årsmodell förresten?)
Older and YZer ....
haylakeracing
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 76
Blev medlem: tor dec 04, 2003 1:50 am
Ort: Umeå

Inlägg av haylakeracing »

Riktigt sugtrimmad B30?
Bild
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

rak 6:a bmw M30 :)
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6048
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

fizz skrev:kanske bara behålla den orginal?

(bilen ser för bra ut för att byggas på ... men det är jue min personliga
åsikt ...)

(vad är det för årsmodell förresten?)
Original? Sluta svära ;)

Finns ett par ställen där det är lite rost på den så den är ju inte i perfekt skick, men den är i rätt hyfsat skick
Är en 70:a
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

det finns många fräna modärna billiga motorer som är betydligt mycke bättre än en B23. tex saab 16v, opel GSI 16, eller varför inte en ford 2.9.
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027
Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:

Inlägg av Axel »

Jens Gustavsson skrev:det finns många fräna modärna billiga motorer som är betydligt mycke bättre än en B23. tex saab 16v, opel GSI 16, eller varför inte en ford 2.9.
Eller en volvo T6?
Axel Wall
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Axel skrev:Eller en volvo T6?
Faller den på att det ska vara billigt? ;)
Den kanske är billig men jag vet varken till eller från faktiskt.
Det finns fina Japan-motorer också, 4:or med 16v.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Axel skrev:Eller en volvo T6?
Faller den på att det ska vara billigt? ;)
Den kanske är billig men jag vet varken till eller från faktiskt.
Det finns fina Japan-motorer också, 4or med 16v. Eftermarknadsprylar till dom är mycket billiga "over there".
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6048
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

B304 från 960 skulle va trevlig med sugtrim...
Seperata spjällhus, EMS, vassare kammar, portad topp, m.m.
Skriv svar