Ge mig förslag vad jag ska göra med min 140! (uppd. 11/2)

Tjata om vad som helst .
Cassius
Forumsberoende
Inlägg: 1012
Blev medlem: tis jan 25, 2005 7:43 pm
Ort: Göteborg

Inlägg av Cassius »

Omega 3000 motor kanske? En 156 hästare är BILLIG att få tag i, en 2,6 topp på den så har du 190 kusar, bra avgassystem, bra filter, kanske ett extraktor grenrör så pratar vi nog 200+ pållar, de duger nog fint ska du se ;)

Men en bil är ju inte klar förän den fått ett nytt inre (motorn då) OCH en plastikoperation ;) hehe, mata på en mattsvart plasthuv, plastframskärmar å lite sånt tjafs, sen lackar du allt utom huven i "betonggrått", blankt ska de va, tror volvo hade en sån färg i orginal också.. sen bort med lister å sånt tjafs, chrome grillen, inget sportar tjoller :P sen en ganska bra sänkning + breddade orginal plåtisar lackade i silver med fräscha org kapslar, sen dubbla 2" kromade utblås, ett på var sin sida. Skulle iaf jag tycka såg fint ut ;) Med en sexa så får du ju härligt ljud också! Höll nästan på glömma, fimpa kofångarna också, fyll igen hålen eller nått, sen flyttar du ner regplåten bak så den hamnar under där kofångaren normalt skulle ha setat ;)
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2827
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Ersviken »

det är ju kofångarna som gör 142an snygg :P (förutom blygdläpparna som satt på -74an då )
man kan ju ha som regel att inte styla bilen mer än vad "farbror allan -86år" skulle ha gjort ;)
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

B20 turbo eller sug b30.
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6048
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

Ungefär såhär ska den se ut på utsidan iaf =) (den nedre bilden alltså)

Bild

Modifieringar:
*72:ans grill
*Borttagna backspeglar, lås, handtag, antenn
*8,5x18 fälgar
*Tonade rutor
*ingen ventilationsruta
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6048
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

Just nu lutar det åt en bmw-sexa, typ en m50b25 eller en m30b35, så om ni har nån billig så kan ni ju höra av er ;)
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6048
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

Fick mina nya fälgar till den idag(18x8,5") ;)
Nån som kan photoshoppa dit däck och en fin säkning på första bilden?

Bild
Bild
Bild



Bilderna i större format(kanske underlättar i PS)
http://www.fickpingis.com/bilder/140.jpg
http://www.fickpingis.com/bilder/141.jpg
http://www.fickpingis.com/bilder/142.jpg
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Du skrev: Borttagna backspeglar, lås, handtag, antenn.

Backspeglarna, är det ok att ta bort dom beroende på årsmodell på bilen?

Lås/Handtag, hur ska du lösa det?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6048
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

mattias skrev:Du skrev: Borttagna backspeglar, lås, handtag, antenn.

Backspeglarna, är det ok att ta bort dom beroende på årsmodell på bilen?

Lås/Handtag, hur ska du lösa det?
Är lite osäker om backspeglarna faktiskt...men man behöver ju inte besikta som man kör... =)

Vet inte hur det blir med öppningen, har sett några fjärrkontrollsatser på nätet för vettiga summor, åsså nån bagagelucksöppnare
Funkar det inte är det ju bara att skruva ut sidorutan bak..
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Man måste ju ha nån väg in som du säger, batterier har ju gått sönder förut.. #-o

Men det skulle ju va läckert och lägga igen alltså, jag är bara rädd för vad som kan hända på vintern om elektroniken inte orkar styra upp dörrn om den frusit igen. Men du kanske inte tänkt köra den där så mycket på vintern ändå? ;)
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6048
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

mattias skrev:Man måste ju ha nån väg in som du säger, batterier har ju gått sönder förut.. #-o

Men det skulle ju va läckert och lägga igen alltså, jag är bara rädd för vad som kan hända på vintern om elektroniken inte orkar styra upp dörrn om den frusit igen. Men du kanske inte tänkt köra den där så mycket på vintern ändå? ;)
Nja, blir inte så mycket med det troligen =)
Å bakre sidorutan har man ju skruvat lös på ca 10 sekunder...
Användarvisningsbild
fizz
För mycket laddtryck
Inlägg: 396
Blev medlem: fre nov 26, 2004 8:55 pm
Ort: Kumla/Örebro
Kontakt:

Inlägg av fizz »

högerspegeln får man ta bort, beroende på att många bilar inte har högerspegel ...

jag säger fortfarande, bygg inte om. köp ett lik i så fall ....

den där ser alldeles för bra ut ...

(måste du promt lägga igen handtag å lås, gör det på en 74 å frammåt dörr,
de är iaf samma som på tidiga 240 .. 142-dörrar i bra skick är det pengar i ..)
Older and YZer ....
c_wester
För mycket laddtryck
Inlägg: 172
Blev medlem: mån jan 05, 2004 3:44 pm

Inlägg av c_wester »

Jag måste faktist hålla med Jens (vad jag tror han antydde på...)
Skaffa hellre en större motor, 3l liters gärna nån nyare med bra toppar.
Och mera Grund effekt Det blir helt enkelt mychet lättare att få mera hästkrafter och billigare.

Hellre en stor turbo motor med en genomtänkt trimmning och inte alltför grymm effekt istället för en vråltrimmad 2liters....
Hellre 450 hk ur en 3 liters än 450 ur en 2liters.... :-)


Mvh
Christer
Användarvisningsbild
marmander
Forumsberoende
Inlägg: 1560
Blev medlem: tis dec 16, 2003 11:50 pm
Ort: Torestorp
Kontakt:

Inlägg av marmander »

Angående motorn, så har nog brorsan en mkt fin 2.6l omegamotor för en rimlig penning :)

150hk och gött vrid, ska tydligen va mkt stabila motorer att bygga vidare på!

Sen har dom motorerna ett fräckt RAM-insug, ger en markant effektökning från 3400rpm och uppåt!

min Omega 2.6 toppade 245 i svagt nedför, 230 på raka och 225 ngt uppför. vid 207km/h gick varvstoppet på fyran 8).
Lyckades aldrig döda den motorn på allvar.. förutom när databoxen dränktes i ett djuuuuuupt dike ;)

Måste säga att fälgarna var Jävligt läckra! såna skulle sitta fint på min.. kanske kan byta ;)
Det finns bara lösningar....

MVH/
Simon
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6048
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

Ungefär nåt sånt här blir det väl(fast annan färg):

Bild

Får se vad det blir för motor, väl en original b18 igen =)
Sunken
För mycket laddtryck
Inlägg: 167
Blev medlem: lör nov 06, 2004 8:17 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Sunken »

St3v3 skrev:B304 från 960 skulle va trevlig med sugtrim...
Seperata spjällhus, EMS, vassare kammar, portad topp, m.m.
varför tar du inte en v8 med komressor :) haha det skulle vara coolt :D
Skriv svar