När det gäller turboaggregat.............

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Jonas T
För mycket laddtryck
Inlägg: 240
Blev medlem: sön sep 21, 2003 4:05 pm
Ort: Västkusten

När det gäller turboaggregat.............

Inlägg av Jonas T »

"Strippen turbos: bygger på dieselturboaggregat och är endast lämpliga för kortare maxeffektuttag t.ex. 0-402m.
DAFpower 750hk 6500:- Tvådelad turbin sep W/G Kosmetiskt transportskadade
T04B 450hk 7900:- sep W/G
GT42 600hk 9400:- integr W/G
GT15 180hk 7900:- integr W/G
S1BG 250hk 7900:- integr W/G
T25 230hk 29500:- integr W/G Säljes endast i 5-pack! 5900:-/st "

Ovanstående är "citat från hemsida" från ett företag i Göteborg som säljer turbos. Formuleringen ang dessa aggregat tycker jag känns lite tveksam. Som jag fattar det så är argumentet att materialet i turbin och axel ej skulle klara det varmare klimatet i en bensinmotor. Men handen på hjärtat, hur många är det inte som använder div Holset/scwitzer/Garret/KKK mfl på sina bensinare? Jag har då aldrig ens hört talas om någon som kört ras på varken lager eller turbin p g a detta? (iallafall om allt fungerat som det ska vad det gäller smörjn och annat) Har ni liknande erfarenheter? Någon som fått härdsmälta på sin Holset HX eller Garret GT40/42?

MVH Jonas
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

http://www.turbocalculator.com/view-pro ... 02-001-013 en sånn gt 42 :wink: kunne ja ha tænkt mæ i i min bil :lol: :-D :!:
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Skriv svar