"Strippen turbos: bygger på dieselturboaggregat och är endast lämpliga för kortare maxeffektuttag t.ex. 0-402m.
DAFpower 750hk 6500:- Tvådelad turbin sep W/G Kosmetiskt transportskadade
T04B 450hk 7900:- sep W/G
GT42 600hk 9400:- integr W/G
GT15 180hk 7900:- integr W/G
S1BG 250hk 7900:- integr W/G
T25 230hk 29500:- integr W/G Säljes endast i 5-pack! 5900:-/st "
Ovanstående är "citat från hemsida" från ett företag i Göteborg som säljer turbos. Formuleringen ang dessa aggregat tycker jag känns lite tveksam. Som jag fattar det så är argumentet att materialet i turbin och axel ej skulle klara det varmare klimatet i en bensinmotor. Men handen på hjärtat, hur många är det inte som använder div Holset/scwitzer/Garret/KKK mfl på sina bensinare? Jag har då aldrig ens hört talas om någon som kört ras på varken lager eller turbin p g a detta? (iallafall om allt fungerat som det ska vad det gäller smörjn och annat) Har ni liknande erfarenheter? Någon som fått härdsmälta på sin Holset HX eller Garret GT40/42?
MVH Jonas
När det gäller turboaggregat.............
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
http://www.turbocalculator.com/view-pro ... 02-001-013 en sånn gt 42 kunne ja ha tænkt mæ i i min bil
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel