Street & strip no:5
Street & strip no:5
Ja nu kom no:5 i lådan . nice ! får väll visa lite foton som vi haft hemliga innan tidningen kom ut angående Gustavs Saab
Saaben är som sagt ett av årets fränaste byggen , tror många håller med , MEN! vad är det för förare
Hmm nu jäklar är det skarpladdat
givetvis finns det massor av bilder från detta reportage , få väll ta ut lite och visa senare
Saaben är som sagt ett av årets fränaste byggen , tror många håller med , MEN! vad är det för förare
Hmm nu jäklar är det skarpladdat
givetvis finns det massor av bilder från detta reportage , få väll ta ut lite och visa senare
Jäkla ball diesel cadillac i den med och repotage om Stockholm Open.
Filthy Hands CC / Filthy Hands Tattoo
Volvo V70 2,4T - 02
Ford Country Sedan - 64
Tidigare
Pontiac Lemans 4dr HT - 66
Chevrolet Nova SS - 65
http://www.garaget.org/Puchis" onclick="window.open(this.href);return false;
Volvo V70 2,4T - 02
Ford Country Sedan - 64
Tidigare
Pontiac Lemans 4dr HT - 66
Chevrolet Nova SS - 65
http://www.garaget.org/Puchis" onclick="window.open(this.href);return false;
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Inlägg: 1833
- Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
- Ort: Kalix
- Kontakt:
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jag skrota nåra inlägg angående frågor om preniumationer och sånt, ni får ni ta i den speciella tråden om sånt. http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=21755
jag måste också få säga att det var ett bra nummer med fint repotage om gustavs saab och björks kadett
jag gilla också cadilaken så jäkla frän
men varför hadde de ingen laddluft kylare? laddar man 5 bar, speciellt i ett steg så blir det ju sjukt varm insugningsluft som gör att volym flödet inte blir det bästa sen varför inte tvåstegs laddning då bräddar de ju registret så att den nog blir lättare att stalla upp i starten+ att det går att ladda mycket mer.
jag måste också få säga att det var ett bra nummer med fint repotage om gustavs saab och björks kadett
jag gilla också cadilaken så jäkla frän
men varför hadde de ingen laddluft kylare? laddar man 5 bar, speciellt i ett steg så blir det ju sjukt varm insugningsluft som gör att volym flödet inte blir det bästa sen varför inte tvåstegs laddning då bräddar de ju registret så att den nog blir lättare att stalla upp i starten+ att det går att ladda mycket mer.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Spruta dom inte in metanol/vatten?Jens Gustavsson skrev:jag skrota nåra inlägg angående frågor om preniumationer och sånt, ni får ni ta i den speciella tråden om sånt. http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=21755
jag måste också få säga att det var ett bra nummer med fint repotage om gustavs saab och björks kadett
jag gilla också cadilaken så jäkla frän
men varför hadde de ingen laddluft kylare? laddar man 5 bar, speciellt i ett steg så blir det ju sjukt varm insugningsluft som gör att volym flödet inte blir det bästa sen varför inte tvåstegs laddning då bräddar de ju registret så att den nog blir lättare att stalla upp i starten+ att det går att ladda mycket mer.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jo det gjorde de men det är nog mer en nödlösning då det inte kyler luften så mycke det kyler mer motorn invändigt vid förbräningen, bäst är att ha båda.
en fin laddkylare på den motorn kyler nog bort 250grader c det borde bli en 100-200hk mer effekt om turbon orkar med mer luft (den såg liten ut?)
en fin laddkylare på den motorn kyler nog bort 250grader c det borde bli en 100-200hk mer effekt om turbon orkar med mer luft (den såg liten ut?)
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Dom höl väl på att skissa på en 2stegs anläggning.Jens Gustavsson skrev:jag skrota nåra inlägg angående frågor om preniumationer och sånt, ni får ni ta i den speciella tråden om sånt. http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=21755
jag måste också få säga att det var ett bra nummer med fint repotage om gustavs saab och björks kadett
jag gilla också cadilaken så jäkla frän
men varför hadde de ingen laddluft kylare? laddar man 5 bar, speciellt i ett steg så blir det ju sjukt varm insugningsluft som gör att volym flödet inte blir det bästa sen varför inte tvåstegs laddning då bräddar de ju registret så att den nog blir lättare att stalla upp i starten+ att det går att ladda mycket mer.
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem