Nån som vet nått om min bil

Tjata om vad som helst .
DRM
Lite mer laddtryck
Inlägg: 14
Blev medlem: fre dec 24, 2004 11:15 pm
Ort: Trollhättan

Nån som vet nått om min bil

Inlägg av DRM »

Köpte en svart 242 för nått år sen, killen som jag köpte den av sa att den kom från Dorotea från början.
Bilen är en 75:a med utbytt bak och framdel till nyare.
Motorn var också utbytt mot en Rover åtta med tillhörande automat.

Reg nr på bilen GZS 657 televerks orange från början.

Nån som vet nått om den, någon har lagt mycket tid på omfattande rost lagning som tyvär e lika rostigt igen.
Men jag har engagerat min svärfar som lagar upp den igen.

Har tyvär inga bilder men kanske lägga upp en film när jag har lärt mej använda min dv kamera
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2827
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Ersviken »

Dorotea låter spännande, känner några som bytt fronter och så på några volvo 240s´så man får väl höra sig för "hemma i byn" nästa gång man far hem om nån känner sig skyldig till att ha förnyat en 242a :D
Amarace
Lite mer laddtryck
Inlägg: 45
Blev medlem: tis feb 22, 2005 6:37 pm
Ort: Dorotea
Kontakt:

Inlägg av Amarace »

Ska tippa på att det är den 242:a som Pelle Olofsson köpte i Åsele, den bytte han sedan bort för skit o ingenting till Anders Åberg som i sin tur sålde den vidare.
Ha för mig det var i Åsele den försågs med V8:a också (eller om det var i Lycksele, minns inte).

Gick styggt då Pelle körde med den.

Det är då enda 240 med V8:a i som jag vet om funnits i Dorotea dom senaste 15 åren.

Annars är det nog dåligt med ombyggnationer i Dorotea överlag :) Ingen som direkt vågar något där tro ja.
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2827
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Ersviken »

jo pelles svarta 242a kommer man ihåg, men den slirade väl ganska ordentligt på lådan också när han hade den iaf ?
Finns ju bara Bmw i dorotea nuförtiden blir minst en ny kebabtaxi i veckan )=
Amarace
Lite mer laddtryck
Inlägg: 45
Blev medlem: tis feb 22, 2005 6:37 pm
Ort: Dorotea
Kontakt:

Inlägg av Amarace »

erssa skrev:jo pelles svarta 242a kommer man ihåg, men den slirade väl ganska ordentligt på lådan också när han hade den iaf ?
Finns ju bara Bmw i dorotea nuförtiden blir minst en ny kebabtaxi i veckan)=
Hehe, ja det stämmer ju helt klart :)

Jo, det var nog problem med lådan också, vet då hur mycket han betalade för den o hur mycket han fick för den efter nån/par månader, skillnaden kan räknas i runt 500%.
DRM
Lite mer laddtryck
Inlägg: 14
Blev medlem: fre dec 24, 2004 11:15 pm
Ort: Trollhättan

Inlägg av DRM »

Se där ja. När jag kom över den knackade det ordentligt i motorn men den gick iallafall. Har skruvat av topparna och det såg lite filat ut men någon vidare effekt kan det inte ha varit med den förgasarn.

Motorn är nu utbytt mot en b23 turbo.
Gav förövrigt 2000:- för den
Skriv svar