Sitter i nu:
Org. block, fullflödes pump, KG6-kam.
E-topp som är urgröpt lite 46/38,5 ventiler dubbla fjädrar.
Extraktor 2,5" med en APPLE racing dämpare.
3st solex 45 fullradie trattar och pipercross filter.
Redtop bränslepump och FK5 tryckregulator.
När jag bromsade den satt de en H3-kam och toppen var med org.ventiler fjädrar och inte lika snyggt urslippad. Nu har jag lite problem med gasarna så vet inte när den kommer ut på gata igen.
Lite om en av mina sextonfyrer
Lite om en av mina sextonfyrer
Isbil 142DL -74 mattsvart eldflammor B22 dubbla solex 45
164A -69 orginal
164A -72 trippel solex 45 bromsad 217 bakhjuls hk
164E -72 ombyggd 162 turbo
164E -74 trippel dellorto 45
960E/s90 -96 självklart 3.0
164A -69 orginal
164A -72 trippel solex 45 bromsad 217 bakhjuls hk
164E -72 ombyggd 162 turbo
164E -74 trippel dellorto 45
960E/s90 -96 självklart 3.0
Skulle vara kul å lite av bilarna dina när asfalten börjar komma fram ordentligt på vårkanten..
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Jo skulle va kul att komma ut i sommar men måste få ekonomin att gå åt rätt håll först. Har väl både slösat lite väl mycke de sista 2-3 åren och sammtidigt hamnat i trubbel som tar sin del på ekonomin. Sen har man bränslekostnad runt 4000/mån eftersom jag pendlar rätt långt. Men förhoppningsvis bättre snart.
Sen 2 av bilarna har ju gått i sävar tidigare så de har du säkert sett förut. Både org -69 och -74, men -69 hade visst stått avställd i garage 8 år när jag köpte den -97 tror jag de var.
Sen 2 av bilarna har ju gått i sävar tidigare så de har du säkert sett förut. Både org -69 och -74, men -69 hade visst stått avställd i garage 8 år när jag köpte den -97 tror jag de var.
Isbil 142DL -74 mattsvart eldflammor B22 dubbla solex 45
164A -69 orginal
164A -72 trippel solex 45 bromsad 217 bakhjuls hk
164E -72 ombyggd 162 turbo
164E -74 trippel dellorto 45
960E/s90 -96 självklart 3.0
164A -69 orginal
164A -72 trippel solex 45 bromsad 217 bakhjuls hk
164E -72 ombyggd 162 turbo
164E -74 trippel dellorto 45
960E/s90 -96 självklart 3.0