Koppling B20 förgasar trim
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 39
- Blev medlem: tis feb 22, 2005 7:14 pm
- Ort: Umeå/Holmsund
- Kontakt:
Koppling B20 förgasar trim
Jag har tänkt skruva ihop en B20 som jag har liggandes. Det jag har är följande; portad topp, 44 - 37,5 mm ventiler, WEBER 45:or, K-kam, extraktorrör och lättat svänghjul. Vad ska jag skaffa för lämplig koppling till den? Många verkar ju köra sinter men det hade jag inte tänkt använda. Skall ha den till vanlig stads-lek körning.. Fick tips om RAC lamell och tryckplatta av en snubbe men det kändes lite väl saftigt med sånna grejjer, några tips??Jag har tänkt använda M40 låda, det borde väll hålla rätt bra ändå, eller måste man satsa på M45? Vad kan man tro att det blir för effekt i en sådan motor? är 160-170 för högt gissat? Jag har även en NH 48 (tror jag, kankse var NH 49) - Kam, vad tror ni blir bäst, NH- eller K-kammen? ska som sagt användas vid gatkörning
- turboamazon
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 151
- Blev medlem: tor dec 18, 2003 3:20 pm
- Ort: Västerås
Jag körde med SAAB 900 Turbo tryckplatta och orginal lamell i min Sugturbo B20 med kanske 130-140 hk. M40 låda och svetsad orginal bakaxel, 195/65 friktionsdäck. Kopplingen slirade inte vad jag kände iallafall trots hård körning mest hela tiden.
I nya amazonen med B21ET kör jag samma tryckplatta fast med sinter, betydligt jobbigare att åka runt i stan med men det funkar.
I nya amazonen med B21ET kör jag samma tryckplatta fast med sinter, betydligt jobbigare att åka runt i stan med men det funkar.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=2565
Går att köra med grovsplines lamellcetrum till turbokopplingen ocskå, passar rakt över, dock är 900 tryckplattan kraftigare om man schimasar in den rätt.
Går att köra med grovsplines lamellcetrum till turbokopplingen ocskå, passar rakt över, dock är 900 tryckplattan kraftigare om man schimasar in den rätt.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 131
- Blev medlem: lör feb 12, 2005 10:26 pm
- Ort: Strängnäs igen!
jag har väl nästan (så gått som) Köpt lite turbo grejor till B20 av Erik (styv här på forumet) och jag undrar hur mycket orginal kopplingen håller för? och om man skulle ha en turbo koppling (från 240) och grov splains centrum skulle hålla för?
Och hur mycket hålle M40 lådan för om man inte kör som ett svin dagligen?
Och hur mycket hålle M40 lådan för om man inte kör som ett svin dagligen?
Volvo 854 -93
Alfa 75 -87
Alfa 75 -87
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
sinter er bra du får jo med fjærer i navet,da passe det til stadskjøring....... www.clutchnet.com
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 131
- Blev medlem: lör feb 12, 2005 10:26 pm
- Ort: Strängnäs igen!
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 46
- Blev medlem: tis sep 07, 2004 8:33 pm
- Ort: tibro
- Kontakt: