Bilen är en ganska orginal Ford Capri som har fått lite bättre bakaxel osv. Tanken är en allround bil som klarar av drifting, konbana och även jaga lite tider på strippen


Specen på själva bilen är följande just nu
Sänkt 40mm fram
Bortplockade lister
MT-75 V6 växellåda
Omsvetsad växelspak
Volvobakaxel
Polyuretan bussningar
Momenstag bak
Skivor bak
Ska köpa coilovers fram om pengarna räcker till samt försöka få ner den en bra bit till i bak. Är även sugen på andra fälgarn med lite djup i så har ni förslag så säg till
Själva motorn kommer bli ett numera ganska beprövat recept. Istället för en liten fyra blir det alltså en 2.9 liters V6 med Garrett GT40 turbo
Specen ser ut så här
Ford 2.9 V6
Portade och renoverade toppar
Kent kamaxelkit (V6T46) 284grader och 11.2 i lyft
Mocal oljekylare
Garret GT40 turbo
Megasquirt ms1 v3.0
MSD Tändförstärkare
MSD Tändspole
Siemens 680cc spridare
10mm bränsleledningar
Bosch 984 bränslepump
KL-Racing intercooler
Samco Siliconslangar
Lintec Sportluftfilter
HKS 60mm Wastegate (kopia)
Egentillverkat pulssplitt grenrör
3.5" Downpipe
3" Avgassystem med 2 Dämpare
3" tryckrör
ARP till svänghjulet
Bränslet har jag inte bestämt mig för än men blir kanske E85. Eftersom det blir ett riktigt snikbygge som vanligt så har jag bara kollat igenom bottendelen, en riktigt renovering får bli nästa år om konceptet funkar. Tror den kommer hålla utmärkt om jag bara håller nere varven under 6700
Har lite byggbilder då
Kamkittet från Kent Cams


Motorblocket målat

Upptäckte att stakarna hade hål borrat för oljesprut på undersidan av kolvens avgassida

Topplocken försiktigt portade och mirafrästa

Oljefilter adaptern

Borstat en massa aluminumdetaljer
