B20 billet cross flow alutopp
Re: B20 billet cross flow alutopp
Skuren ventilstyrning?
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Re: B20 billet cross flow alutopp
Sommar kommer snart och jag tänkte att jag mäste göra nägonting medan jag väntar toppen från "läkare" ! Jag samlade ihop botten grejor (nya kolvar , lager etc)
Och nu är den in i bilen !
Jag har tänkat vad kan vara bättre bränslepump (jag har nu aeromotive a1000) och vi kör med E85 ? 2x Aeromotive ? Och vi behöver också nya större spridare ( nu bosch 0280150842 ) Vilka ?
Och nu är den in i bilen !
Jag har tänkat vad kan vara bättre bränslepump (jag har nu aeromotive a1000) och vi kör med E85 ? 2x Aeromotive ? Och vi behöver också nya större spridare ( nu bosch 0280150842 ) Vilka ?
Eight Valve Only Raisio
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10193
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: B20 billet cross flow alutopp
Kolla på Hellcat eller Demon pumpen från chrylser.
in tank, men de flödar riktigt bra.
in tank, men de flödar riktigt bra.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: B20 billet cross flow alutopp
Senast redigerad av hyvoneju den mån apr 17, 2023 9:07 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Eight Valve Only Raisio
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: B20 billet cross flow alutopp
Det känner jag tyvär igen! blir nog rull kam för mig i framtiden för att undvika det. ska designa en speciell profil för turbo som är snäll mot ventilmekanismen och som tål 9000rpm
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: B20 billet cross flow alutopp
Kanske den kan vara tid för rull kam för oss också ?
Eight Valve Only Raisio
Re: B20 billet cross flow alutopp
Nu jag har bromsat Amazon ny gången med ny nockaxel och jag tänker att det gick ganska bra
https://juhahyvonen.kuvat.fi/kuvat/VID_ ... 133826.mp4
https://juhahyvonen.kuvat.fi/kuvat/VID_ ... 133826.mp4
Eight Valve Only Raisio
Re: B20 billet cross flow alutopp
Vi körde lite i Kiikala i går och bana var ganska hal ! Resultaten var 10,686/230,92 1/4 och 7,184/181,82 1/8 60 ft 1,965 ?
Eight Valve Only Raisio
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: B20 billet cross flow alutopp
kul att höra! bra slutfart på 402m !
mvh jens
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: B20 billet cross flow alutopp
Jag kan inte läsa vad som står i bromsdiagrammet, vrid och effekt?
Hur stor motor?
Erland
Hur stor motor?
Erland
- Moparboy440
- Forumsberoende
- Inlägg: 501
- Blev medlem: tor jan 10, 2008 3:32 pm
- Ort: Finland
Re: B20 billet cross flow alutopp
860.3 Hp @ 7340rpm
How can you make good ideas sound so bad? I'm an engineer!
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: B20 billet cross flow alutopp
OK, det är en turbomotor.
Hur mycket laddtryck?
Erland
Hur mycket laddtryck?
Erland
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: B20 billet cross flow alutopp
bra med effekt! men för att kunna jämföra lite så behöver man få veta mera? bromsad på vevaxeln eller nå omräknade hjul hk?? hur räknar ni med väder korigeringarna? svängmasse korigerigar? hur stora spridare och turbo mm hade ni?
mvh jens
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: B20 billet cross flow alutopp
Laddtryck var 2.39 bar och var bromsat på vevaxeln . Korigeringarna måste fråga om Saku från R-Motorsport i Muurame . Spridare är 1680 och Turbo är HX55 med 71/98 kompressor och 77/86 turbin #22cm2 och botten är 2400 cc (90,2x96)
Eight Valve Only Raisio
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1695
- Blev medlem: fre jul 31, 2015 11:30 pm
- Ort: Joachim Whilliam Brandin. Björklinge
Re: B20 billet cross flow alutopp
Tyckte mig se 893.5 Nm som maxnotering?
893.5/3.39 (absoluttryck) / 2.4 liter = 109.82 Nm/Bar/Liter är lite bättre verkningsgrad än vad jag hade "vågat" gissa på.
Det är "tufft" åt motorn och kanske lite säkrare att höja laddtrycket lite (kombinerat med försiktigare tändning) För att få allt att "hålla ihop" i längden.
Är det de "gamla" 1680cc (de som är "tjocka" i kroppen) så finns det effekt att hämta med ett spridarbyte också. Kan inte ge nån uppgift på just dessa men tester på turbobilar med 350-500Hp brukar resultera i 12-14 Hp mer effekt med ett byte från äldre spridartyper till nyare med flerhålsteknik.
893.5/3.39 (absoluttryck) / 2.4 liter = 109.82 Nm/Bar/Liter är lite bättre verkningsgrad än vad jag hade "vågat" gissa på.
Det är "tufft" åt motorn och kanske lite säkrare att höja laddtrycket lite (kombinerat med försiktigare tändning) För att få allt att "hålla ihop" i längden.
Är det de "gamla" 1680cc (de som är "tjocka" i kroppen) så finns det effekt att hämta med ett spridarbyte också. Kan inte ge nån uppgift på just dessa men tester på turbobilar med 350-500Hp brukar resultera i 12-14 Hp mer effekt med ett byte från äldre spridartyper till nyare med flerhålsteknik.