Bilen står just nu helt rensad och rostlagas samt har fått en bur i sig.
Motorn blev inte vad det var tänkt då KG triming sket i det blå skåpet, så jag gjorde en kovändning och hittade en motor här på Sävar som kommer att sitta som smort

Här har vi schemat för planerna:
[x] Rensa hela bilen
[x] Rulla in den för rostlagning
[ ] Få plåt på dörrsidorna
[x] Svetsa in bur
[x] Köpa en ny-renoverad motor
[x] Beställa nya delar.
Lösa planer:
[x] Köpa godis
[x] Lacka om bilen
[ ] Fixa en ny diff
Detta är bilen i somras:

Effekt:Ca ??? Hk
Motor, växellåda och avgassystem: Blocket är ett B21, borrad 1mm(93mm) och planat(0.7mm), det är 0.8mellan kolv och topp(byggd för etanol), nyslipad vevaxel till första under dim.(från B23) med nya lager, nya Mahle turbokolvar, M-stakar honade i lilländan, och nya bult, 530-topp med nya volvos gula fjädrar, nya retaners o knaster. A-kam. Insuget är från 740 tic. Siemens Deka 620cc hög-ohms. Megasquirt insprutning v.3.0. 2.5" simons avgassystem, 3" DP. Bredbandslambda. Öppet filter. K27 turbo billet komp.hjul, 50mm WG. Grenrör från Ajden.se(37mm och t3 fläns twin entry).
Chassi: Ställbara Konidämpare fram o bak med sänkfjädrar, kapade. OMP Motorstag.
Fälgar, däck och bromsar: DOTZ Radium 17" F1 Goodyear däck. Slitsade GEM sportskivor med ferodo belägg. Spacers, 25mm fram & 30mm bak från Manton Racing.
Interiör / Inredning: Röda sportstolar. Detaljer som växelknopp och ratt & mätare. Annars plåtrensad.
Exteriör / Styling: Grupp A vinge. Svart lackade insatser i lyktorna. TefCar behandlad - Ysta Bilcenter. Vita blinkers runt om.
Tack till: