Hur den kommer fungera vet jag inte, återstår väl att se... Det ska sitta en o-ring på kolven som tätar men jag måste hitta en lämplig innan jag svarvar spåret för den.
Bilderna är inte av högsta kvalité men det syns ju vad det är. Vad tror ni, duger den endast som hyllvärmare eller kan den funka som det är tänkt? Ligger det ens i rätt forum?
Om någon moderator tycker att denna "instruktion" duger kanske den platsar i FAQ?
Dumphuset
Först planar man och borrar i en lämplig bit aluminium.
Svarva till en liten kona invändigt.
Svarva ner ytterdiameter (jag hade på tok för grov stång till att börja med, blev onödigt mycket grovbearbetning)
Ta stickstålet och gör lite fina "ränder" att fästa slangen i i framtiden, samt en liten fas av estetiska skäl.
Vänd på biten, svarva till ytterdiametern, fasa och svarva invändigt.
Locket
Kapa till en lämplig bit, plana, fasa och svarva sen ytterdiameter.
Borra och gänga centrum samt fästhålen. försänkta skruvar för det blev snyggast.
Kolven
Starta kallsågen igen och vänta en stund på nästa bit.
Dra i lite spakar och vrid på lite rattar tills det ser ut ungefär så här.
Kona lite
Fjädertallrik
Återigen; dra i några spakar tills det liknar något sådant (sett uppifrån)
Svarva lite till, och borra lite så har du en färdik fjädertallrik. (fastskruvad i locket på bild)
Dumphuset igen
Hål i dumhuset kan vara bra att ha också. Gör dem gärna symmetriska med skruvhålen i locket så ser det snyggare ut. (jag glömde det

Så ser den ut underifrån monterad och klar.
Suddig bild på det färdiga resultatet inklusive vakuumanslutning i locket (som jag glömde ta nån bild på)
Då var det ju bara en liten detalj som fattades, något att sätta dumpventilen i