MadHenrik skrev:Vinner jag något på att bara byta från 35 till 36mm på avgas då?
Känns nästan bättre isåfall att behålla stanard avgasventiler.
Problemet där är dock att två avgassäten blev lite skadade när jag svetsade avgaskanalen, aluminium skvätte på sätesringen och smälte en liten grop i sätet.
Mest av den anledningen jag funderar på 38mm avgas, då flyttar man bort sätet från skadan, skall jag använda 35 eller 36mm ventiler kommer jag nog få försänka sätet runt 1mm.
Försänkt ventil kanske man visserligen kan tjäna lite flöde på men kan jag få tag på justerbrickor att korrigera den ändringen med för ventilspel?
Alternativet är väl att leta upp en kam med reducerad bascirkel, men hur står sig omslipade ohärdade kammar om man tänkt ha bilen att köra till jobbet med?
Hej Henrik jag tycker du ska mont, 38mm avgas pga, att org,
flödar avgas bara 120 cfm med 38mm ut kan du få ca, 150 cfm
pluss att om du mirar får du fullradiesäte på avgas,
insug tycker jag du ska mont, 46mm ventil helst med ett fullradiesäte
för du får mycke bättre låglyftflöde med det sedan kör du upp grytan
så djupt du kan sedan slipar du bort insugstyrningen som typ dom
gör på 16v topparna för du har inget slitage på styrningen
pga, att arean vid styrningen är så liten det är där han är trång
för att lungna ner luften i svängen, tänk på att ingång på 41mm
kan flöda för 300 cfm ,slipa bara på sidarna mot styrningen och
taket där styrningen är jag gissar ca 180cfm OBS slipa inte något på golvet endast runda till korta radien ,kam val tycker jag k kammen
med 230 grader vid 0,050 tum är den bästa för gatbruk och
bränsleekonomi.
Häls Lacke