Den skulle paras ihop med detta chassi. Dock stod det fortfarande i USA och det tog en oändligt lång tid innan det kom hem.

Släpade hem skrotet till garaget.

Åkte på kalas och min kompis Fredde råkade komma förbi med den stora vinkelslipen och vips var karossen avlägsnad från plattan

Inte mycket att spara här inte

Bilen var så rostig att jag t o m fick laga dörrarna.

Lättade dem även lite. Det som var mest typiskt var att när jag lagat upp dem dök det upp flera fina dörrar i närheten...

Tänkte att jag skulle behålla instrumentbrädan.

Under tiden som jag väntade på chassit samlade jag på mig lite delar. Hade dem in min gamla racer.

Motorn kommer att bli en 2332:a med Johannes toppar dvs JPM toppar. Stor turbo, Garett GT45, E85, Autronic SM2, MSD 6 m m. Den borde bli rätt kompetent och få skrotet att röra på sig. Om man bor i Västerås finns det inget alternativ det är överladdat som gäller hehe.

Äntligen dök chassit upp. Dock blev jag rätt besviken då de inte hade skyddat chassit i överhuvudtaget mot rost. Borde kanske ha tjatat på dem om det men... Fick börja med att sanera den värsta rosten.

Med chassit äntligen hemma kunde man börja jobba med karossen. Var tvungen att sätta dit ena sidan bara för att få en känsla av hur den kommer att se ut. Nu är det bara att komma dit.

I och med att jag kommer att åka med turbo kan det vara bra att kyla luften innan den kommer till motorn. Blev så här.

Kommer att sätta en fläkt under för att suga luft och om det behövs kommer jag att suga luft från sidorutorna bak.
Två 044 pumpar borde räcka

Soppan kommer fram i varsitt rör och returneras i ett genom regulatorn.

Nu börjar vi närma oss nutid. Ingen racerbil är komplett utan sin aluminium. När jag beställde chassit beställde jag även 100 Dzusar. En aning billigare därborta än här. Har aldrig jobbat med aluminium och inte så mycket med plåt heller. Blev lite "trial and error". Men det blev rätt bra till slut om jag får säga det själv.

Det var en massa jobb att täcka in bakdelen.

Även dörrhålen behöver fyllas.

En wheeliebar kommer nog att behövas.

Har börjat att sätta dit skärmarna. Upptäckte som jag skrivit tidigare att jag bara hade en bra skärm. Men har några andra på gång

Dzusar fast skärmen.

Stolen på rätt plats såsom ratten och pedalstället. Dock är bara rattstången punktad.

Grenröret är klart, en kompis byggde det.