"Mickes MC/BIL byter skepnad"
"Mickes MC/BIL byter skepnad"
Nu finns bilder att se på www.matsmotorsports.com under garagebesök . Micke bygger en annorlunda trike , rätt kul bygge i allafall

Senast redigerad av Mats A den fre nov 24, 2006 7:16 pm, redigerad totalt 1 gånger.
- Fredrik Andersson
- Camaro American Muscle
Grym
Rörigt men samtidigt rörande... många meter fyrkantprofil måste det bli.
Ser ut (och låter) som att det kommer att bli ett rätt så spektakulärt objekt.
Ser ut (och låter) som att det kommer att bli ett rätt så spektakulärt objekt.
Carmaro Z28 Iroc-z 1987 kompressor
Och en Volvo PV 1947

Och en Volvo PV 1947

BILDER! "kopiera och klistra in i adresslisten"
http://rejsa.nu/im/132-2003-21-12-formu ... jpglit.jpg
http://rejsa.nu/im/132-2003-22-12-formu ... jpglit.jpg
Detta är två av MÅNGA skisser på kaross formerna. Ideen med denna verson är att man viker upp "scoopet" bakåt så passageraren som sitter bakom föraren kan kliva i- Sen stänger man till, så vipps så ser den en-sitsig ut igen. Små rutor kommer att finnas på framkant och på sidorna av "scoopet" så passageraren ser ut.

Detta är bara en av MÅNGA ideer som finns.

MVH/ Micke Fredriksson
Mycket konstigheter på G.
Tjenare!
Lite uppdateringar!
En Mitsubichi TD04hl 16T-7 (Kommer från Volvo T5R) ligger och väntar i garaget, och ett Mega Squirt är beställt från USA som ska användas som tilläggssprut till orginal insprutningen på Suzuki motorn! 250-300hk är relativt intressanta siffror på en 400kg farkost!
Push rod vinkelväxlarna återkommer inom kort från Tore M (tillverkning av lagerhus) så det står inte helt stilla iaf 
Lite uppdateringar!
En Mitsubichi TD04hl 16T-7 (Kommer från Volvo T5R) ligger och väntar i garaget, och ett Mega Squirt är beställt från USA som ska användas som tilläggssprut till orginal insprutningen på Suzuki motorn! 250-300hk är relativt intressanta siffror på en 400kg farkost!

MVH/ Micke Fredriksson
Hallå igen! Efter mkt funderande om karossform så har jag nu kommit fram till en som känns riktigt bra. IOM denna omställning så har jag även kortat ramen med ca 40cm och sänkt partiet över fötterna med 15cm samt kapat bort utsticken på sidorna. Detta gav ca 11kg i bortplockat matreal
.
Nya bromsskivor är inhandlade 278X24mm ventilerade. Sen har jag även beställt "HiSpec UltraLight 4" bromsok från England med Performance Friktion belägg till. Dessa Alu ok väger endast 0,9kg/st (Volvo 240 ok väger ca 4,5kg)!!!!

Spindlarna, bromsskivorna och centreringsringarna till fälgarna är under uppgradering med ny bultdelning och matchande centrum mot fälgarna (VR6 fälg mot Ford Scorpio spindel).. Håller på att göra hörnförstärkningar för tillfället på utsatta ställen.
Bilder:

En skiss som jag för tillfället jobbar mot.

Detta är framvagnen med "PushRod" länkaget till Öhlinsdämparna. Total fjädringsväg 100mm.

"Vinkelväxlarna" är lagrade med teflon belagda glidlager på hålborrad (invändig gänga)presitionsaxel.
På Fredag kommer den att stå på egna hjul!!! 1:a byggbesiktning väntar om knuten

Nya bromsskivor är inhandlade 278X24mm ventilerade. Sen har jag även beställt "HiSpec UltraLight 4" bromsok från England med Performance Friktion belägg till. Dessa Alu ok väger endast 0,9kg/st (Volvo 240 ok väger ca 4,5kg)!!!!

Spindlarna, bromsskivorna och centreringsringarna till fälgarna är under uppgradering med ny bultdelning och matchande centrum mot fälgarna (VR6 fälg mot Ford Scorpio spindel).. Håller på att göra hörnförstärkningar för tillfället på utsatta ställen.
Bilder:

En skiss som jag för tillfället jobbar mot.

Detta är framvagnen med "PushRod" länkaget till Öhlinsdämparna. Total fjädringsväg 100mm.

"Vinkelväxlarna" är lagrade med teflon belagda glidlager på hålborrad (invändig gänga)presitionsaxel.
På Fredag kommer den att stå på egna hjul!!! 1:a byggbesiktning väntar om knuten

Senast redigerad av mrabarth den tor mar 25, 2004 8:09 pm, redigerad totalt 2 gång.

MVH/ Micke Fredriksson
-
- SFRO-snubben
- Kontakt:
Hej
* SFRO-besiktning, 3000:-
* Bullerprov 1000-1500:-
* Regbesiktning 1200:-
(* Miljödispensavgift 7000:- om man inte har motor med kat)
Jag brukar säga att man bör räkna med 15000:- i avgifter om man bygger utan kat.
En hoj är lite billigare;
* SFRO-besiktning, 2000:-
/Gustaf
Bygger man en bil kan man räkna med;larsat skrev:grattis! vad kostar det att besiktiga ett egen byggt fordon ungefär och hur mycket "bök" är det eg?
* SFRO-besiktning, 3000:-
(* Miljödispensavgift 7000:- om man inte har motor med kat)
Jag brukar säga att man bör räkna med 15000:- i avgifter om man bygger utan kat.
En hoj är lite billigare;
* SFRO-besiktning, 2000:-
/Gustaf
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
häftigt bygge micke!
- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
Nu vet du hur mkt det kostar, men "hur mkt bök är det eg?"larsat skrev:grattis! vad kostar det att besiktiga ett egen byggt fordon ungefär och hur mycket "bök" är det eg?
Tja frågar du mig så är det egentligen inte så mkt bök iht.. MEN!
(1)- Man måste ju börja med att fråga SFRO om det är ett genomförbart projekt att rega in på gatan. Ge dom riktiga uppgifter- ÄVEN tänkt effekt- (det spelar ingen roll i detta läge om du säger att du ska ha 450hk i din VW bubbla. Vad som händer är att SFRO tillrättavisar dig om de inte tycker det är lämpligt= Inget annat.)
(2)- Svarar SFRO "JA!" så är ju följd frågan: Vad ska jag tänka på gällande .. .. .. .. .. .. .. .. ? (Det mesta står i SFRO:s bygghandbok= KÖP DEN!)
(3)- Nu när du har FULL koll på alla detaljer som gäller fordonet är det bara att börja bygga med den inställningen att det inte ska vara några som helst frågetecken vid regningen hos SBP= Inte resonera: Ähhh, det märker dom aldrig.. MAO, ALLA papper, lysen mm mm i ordning.
(4)- TUTA OCH KÖR!!

MVH/ Micke Fredriksson
-
- För mycket laddtryck
trike
vars har du tänkt ha tanken inte fram i ramen eller som på första bilden såg skumt ut men kanske inte finn så mycke annan plats tänkte bara fråga snygg bild ritad i vad
har hört att golf är en primitiv form av jordbruk!