Camaro-67

Allt inom Usa bilar samt hot rods
Användarvisningsbild
nova70
För mycket laddtryck
Inlägg: 129
Blev medlem: ons apr 07, 2004 6:40 pm
Ort: umeå

Inlägg av nova70 »

Va hon snygg Tyskan föressten? I så fall kunde ni kanske löst det hela när hon nyktrat till
Tyvärrså var hon inte ens snygg och vi tror tom att hon var påtänd och en pundar brud vill jag inte ens ta i me tång.
Ingen kommer ihåg en fegis, men alla kommer ihåg en idiot
Scuderia-F1
För lite laddtryck
Inlägg: 6
Blev medlem: tor aug 27, 2009 11:55 am

Kul att se att pärlan har kommit hem till Sverige!

Inlägg av Scuderia-F1 »

Ägde denna bil ihop med RB mellan 91-95. Det är faktiskt en -68 som donerat tak och bakskärmar :roll: . sen såldes den till Mats A
som rullande chassi. Dåvarande motor (598cui) såldes till Västerås där
den hamnade i en Cheva -55:a (Erik Anrell).
I det utförande den är i nu är det Mats Eriksson som gjort det mesta chassiearbetet. Chassiet är speciellt byggt med streetracing som användningsområde (därav "jeep-stuket" :hihi: ). Pelle Åberg på Pelltech har endast gjort mindre modifieringar på den, samt byggt "funnycar buren".

Om någon är intresserad om historia och/eller anekdoter så är det bara att höra av sig till mig, eller posta era frågor här.

Eftersom att jag ofta befinner mig i Umeå, så vore det jätteroligt att få kolla på den om det är möjligt!

M.v.h. Anders
Senast redigerad av Scuderia-F1 den tor aug 27, 2009 3:06 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

välkommen in på forumet :thumbright:

kul att höra historer från den tiden.
Användarvisningsbild
nova70
För mycket laddtryck
Inlägg: 129
Blev medlem: ons apr 07, 2004 6:40 pm
Ort: umeå

Inlägg av nova70 »

Välkommen Anders.
Jag är bara mek i teamet och det är Fredrik (chev 555) som äger bilen.
Det är alltid kul att höra av folk som var med när camaron var king of the street. Roligare än släktforskning till och med :hihi:
Att det var en 68:a har vi redan räknat ut när man ser på insidan av bakskärmarna.
Det är en kusligt välbyggd bil och varenda del i chassiet är genomtänkt.
Du är välkommen på garage besök.

Mvh Peter
Ingen kommer ihåg en fegis, men alla kommer ihåg en idiot
Scuderia-F1
För lite laddtryck
Inlägg: 6
Blev medlem: tor aug 27, 2009 11:55 am

Inlägg av Scuderia-F1 »

Tack för välkomnandet!

Ja nog är den välbyggd alltid!
På den budgeten hade man nästan kunnat åka Pro Stock på den tiden. :D
Användarvisningsbild
niklasrudolf
För mycket laddtryck
Inlägg: 172
Blev medlem: tis mar 01, 2005 8:38 pm
Ort: Sävar

Re: Kul att se att pärlan har kommit hem till Sverige!

Inlägg av niklasrudolf »

Scuderia-F1 skrev:Ägde denna bil ihop med RB mellan 91-95. Det är faktiskt en -68 som donerat tak och bakskärmar :roll: . sen såldes den till Mats A
som rullande chassi. Dåvarande motor (598cui) såldes till Västerås där
den hamnade i en Cheva -55:a (Erik Anrell).
I det utförande den är i nu är det Mats Eriksson som gjort det mesta chassiearbetet. Chassiet är speciellt byggt med streetracing som användningsområde (därav "jeep-stuket" :hihi: ). Pelle Åberg på Pelltech har endast gjort mindre modifieringar på den, samt byggt "funnycar buren".

Om någon är intresserad om historia och/eller anekdoter så är det bara att höra av sig till mig, eller posta era frågor här.

Eftersom att jag ofta befinner mig i Umeå, så vore det jätteroligt att få kolla på den om det är möjligt!

M.v.h. Anders
Det är möjligtvis inte Anders Holmberg från Sävar?
ursäkta kapningen av tråden :)

mvh Niklas Rudolfsson
Scuderia-F1
För lite laddtryck
Inlägg: 6
Blev medlem: tor aug 27, 2009 11:55 am

Inlägg av Scuderia-F1 »

Hej Niklas!
Jo det är det! :lol:
Användarvisningsbild
niklasrudolf
För mycket laddtryck
Inlägg: 172
Blev medlem: tis mar 01, 2005 8:38 pm
Ort: Sävar

Inlägg av niklasrudolf »

fantastiskt med internet :lol:
Jo jag kom ihåg att du hade med dig en film från sthlm open , kan ha varit 91-92? när ni var med och körde. Man var inte lite imponerad :D
Scuderia-F1
För lite laddtryck
Inlägg: 6
Blev medlem: tor aug 27, 2009 11:55 am

Inlägg av Scuderia-F1 »

Ja internet är fina grejjer det!

Måste varit S.O. -92, för -91 va den under byggnation. :wink:
Användarvisningsbild
Driddler
Snake booster
Inlägg: 1503
Blev medlem: ons dec 06, 2006 9:18 pm

Inlägg av Driddler »

Var väl -92 finalen gick på E4´an söderut. I höjd med Skärholmen? Har för mej att Ronnie då åkte långt och högt på bakhjulen.

Jag kan ha blandat ihop händelserna och år.

Det var tider det :D
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Scuderia-F1
För lite laddtryck
Inlägg: 6
Blev medlem: tor aug 27, 2009 11:55 am

Inlägg av Scuderia-F1 »

-92 så körde vi finalen på gamla hederliga Kista rakan, motståndet va en B1 bestyckad Valiant.
Mats A
Camaro American Muscle
Inlägg: 2737
Blev medlem: fre sep 19, 2003 11:03 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Mats A »

Det går bra att fara och fika med bilen också :)

Bild

Bild

Bild

Bild
Danne W
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 66
Blev medlem: ons aug 19, 2009 2:45 pm
Ort: Sthlm

Inlägg av Danne W »

Jag har en hel del gamla VHS filmer där Camaron är med en del... Den är riktigt ball!Ni vill inte byta den emot en gammal konkurent sedan 90-talet? ;)
Chev 555
Lite mer laddtryck
Inlägg: 36
Blev medlem: mån sep 05, 2005 8:25 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Chev 555 »

Näe,ska den bytas bort så blir det mot en säck med $$$$$$$$$.
Camaro-67 7.83s 284km/h
Danne W
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 66
Blev medlem: ons aug 19, 2009 2:45 pm
Ort: Sthlm

Inlägg av Danne W »

Chev 555 skrev:Näe,ska den bytas bort så blir det mot en säck med $$$$$$$$$.
Du har PM!
Skriv svar