Tyvärrså var hon inte ens snygg och vi tror tom att hon var påtänd och en pundar brud vill jag inte ens ta i me tång.Va hon snygg Tyskan föressten? I så fall kunde ni kanske löst det hela när hon nyktrat till
Camaro-67
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 6
- Blev medlem: tor aug 27, 2009 11:55 am
Kul att se att pärlan har kommit hem till Sverige!
Ägde denna bil ihop med RB mellan 91-95. Det är faktiskt en -68 som donerat tak och bakskärmar . sen såldes den till Mats A
som rullande chassi. Dåvarande motor (598cui) såldes till Västerås där
den hamnade i en Cheva -55:a (Erik Anrell).
I det utförande den är i nu är det Mats Eriksson som gjort det mesta chassiearbetet. Chassiet är speciellt byggt med streetracing som användningsområde (därav "jeep-stuket" ). Pelle Åberg på Pelltech har endast gjort mindre modifieringar på den, samt byggt "funnycar buren".
Om någon är intresserad om historia och/eller anekdoter så är det bara att höra av sig till mig, eller posta era frågor här.
Eftersom att jag ofta befinner mig i Umeå, så vore det jätteroligt att få kolla på den om det är möjligt!
M.v.h. Anders
som rullande chassi. Dåvarande motor (598cui) såldes till Västerås där
den hamnade i en Cheva -55:a (Erik Anrell).
I det utförande den är i nu är det Mats Eriksson som gjort det mesta chassiearbetet. Chassiet är speciellt byggt med streetracing som användningsområde (därav "jeep-stuket" ). Pelle Åberg på Pelltech har endast gjort mindre modifieringar på den, samt byggt "funnycar buren".
Om någon är intresserad om historia och/eller anekdoter så är det bara att höra av sig till mig, eller posta era frågor här.
Eftersom att jag ofta befinner mig i Umeå, så vore det jätteroligt att få kolla på den om det är möjligt!
M.v.h. Anders
Senast redigerad av Scuderia-F1 den tor aug 27, 2009 3:06 pm, redigerad totalt 1 gånger.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
välkommen in på forumet
kul att höra historer från den tiden.
kul att höra historer från den tiden.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Välkommen Anders.
Jag är bara mek i teamet och det är Fredrik (chev 555) som äger bilen.
Det är alltid kul att höra av folk som var med när camaron var king of the street. Roligare än släktforskning till och med
Att det var en 68:a har vi redan räknat ut när man ser på insidan av bakskärmarna.
Det är en kusligt välbyggd bil och varenda del i chassiet är genomtänkt.
Du är välkommen på garage besök.
Mvh Peter
Jag är bara mek i teamet och det är Fredrik (chev 555) som äger bilen.
Det är alltid kul att höra av folk som var med när camaron var king of the street. Roligare än släktforskning till och med
Att det var en 68:a har vi redan räknat ut när man ser på insidan av bakskärmarna.
Det är en kusligt välbyggd bil och varenda del i chassiet är genomtänkt.
Du är välkommen på garage besök.
Mvh Peter
Ingen kommer ihåg en fegis, men alla kommer ihåg en idiot
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 6
- Blev medlem: tor aug 27, 2009 11:55 am
- niklasrudolf
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 172
- Blev medlem: tis mar 01, 2005 8:38 pm
- Ort: Sävar
Re: Kul att se att pärlan har kommit hem till Sverige!
Det är möjligtvis inte Anders Holmberg från Sävar?Scuderia-F1 skrev:Ägde denna bil ihop med RB mellan 91-95. Det är faktiskt en -68 som donerat tak och bakskärmar . sen såldes den till Mats A
som rullande chassi. Dåvarande motor (598cui) såldes till Västerås där
den hamnade i en Cheva -55:a (Erik Anrell).
I det utförande den är i nu är det Mats Eriksson som gjort det mesta chassiearbetet. Chassiet är speciellt byggt med streetracing som användningsområde (därav "jeep-stuket" ). Pelle Åberg på Pelltech har endast gjort mindre modifieringar på den, samt byggt "funnycar buren".
Om någon är intresserad om historia och/eller anekdoter så är det bara att höra av sig till mig, eller posta era frågor här.
Eftersom att jag ofta befinner mig i Umeå, så vore det jätteroligt att få kolla på den om det är möjligt!
M.v.h. Anders
ursäkta kapningen av tråden
mvh Niklas Rudolfsson
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 6
- Blev medlem: tor aug 27, 2009 11:55 am
- niklasrudolf
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 172
- Blev medlem: tis mar 01, 2005 8:38 pm
- Ort: Sävar
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 6
- Blev medlem: tor aug 27, 2009 11:55 am
Var väl -92 finalen gick på E4´an söderut. I höjd med Skärholmen? Har för mej att Ronnie då åkte långt och högt på bakhjulen.
Jag kan ha blandat ihop händelserna och år.
Det var tider det
Jag kan ha blandat ihop händelserna och år.
Det var tider det
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 6
- Blev medlem: tor aug 27, 2009 11:55 am